اوآل

اوآل

معنی کلمه اوآل در لغت نامه دهخدا

( آوال ) آوال. ( اِخ ) بزرگترین جزیره مجمعالجزایر بحرین در خلیج فارس ، و آن را بحرین نیز گویند. بطول 50هزار و عرض 17هزار گز، و مرکز و بندر آن مینابه است. سکنه آن 115000 تن باشد. مروارید و خرما و لاک و کاسه سنگ پشت و کف دریا و میگو از صادرات آن است و انار و انجیر و زردآلو و شفتالو و مرکبات فراوان دارد. در دوفرسنگی این شهر معدن نفت ذیقیمتی است که یکی از غنی ترین معادن نفت دنیا بشمار می آید.
اوال. [ اَ ] ( اِ ) وال. بال. ( از نخبةالدهر ). عنبر. گاو عنبر. گاو عنبرین. ماهی عنبر. ( یادداشت مرحوم دهخدا ). و من طاقوسی که موم کافوریست از روغن این ماهی کنند.
اوال. [ اَ ] ( اِخ ) جزیره ای است بزرگ در بحرین که غواصان از آنجا مروارید آرند. ( ناظم الاطباء ) ( آنندراج ) ( از نخبةالدهر ص 166 ) ( منتهی الارب ).

معنی کلمه اوآل در فرهنگ فارسی

( آوال ) بزرگترین جزیره مجمع الجزایر بحرین در خلیج فارس و آنرا بحرین نیز گویند
جزیره است بزرگ در بحرین که غواصان از آنجا مروارید آرند .

معنی کلمه اوآل در دانشنامه عمومی

آوال. آوال ( انگلیسی: AWAL ) ( مخفف هنرمندان بدون شرکت پخش ) یک شرکت پخش موسیقی بریتانیایی است که متعلق به سونی میوزیک است. این شرکت به عنوان جایگزینی برای قراردادهای لیبل موسیقی سنتی عمل می کند و ساختارهای معاملاتی را به هنرمندان و شرکت های مستقل ارائه می دهد بدون اینکه آنها مالکیت یا کنترل آثار خود را از دست بدهند. در سال ۲۰۲۱، سونی میوزیک این شرکت را از گروه موسیقی کولبالت به قیمت ۴۳۰ میلیون دلار خریداری کرد.

جملاتی از کاربرد کلمه اوآل

وی پس از تشکیل نیروهای دفاعی اسرائیل به ارتش اسرائیل پیوست و در مدت کوتاهی به مدارج عالی نظامی رسید. وی تنها ۳۲ سال داشت که به درجه سرلشگری (אלוף) نایل آمد. در سن ۴۰ سالگی با درجه سپهبدی به بالاترین درجه در ارتش اسرائیل دست یافت و به درجه راوآلوف (רב-אלוף) و فرماندهی ستاد کل ارتش اسرائیل نایل آمد. در این مقام بود که فرماندهی جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل را در کنار ژنرال موشه دایان، وزیر دفاع وقت بر عهده داشت. رابین سرانجام پس از ۲۶ سال خدمت در نیروهای دفاعی اسرائیل و در سال ۱۹۶۸ لباس نظامیان را از تن بدر کرد و جامه سیاست‌مداران را پوشید.