اهمیت

معنی کلمه اهمیت در لغت نامه دهخدا

اهمیت. [ اَ هََم ْ می ی َ ] ( ع مص جعلی ، اِمص ) لزوم. وجوب. احتیاج. ( ناظم الاطباء ).

معنی کلمه اهمیت در فرهنگ معین

(اَ هَ یَّ ) [ ع . ] (مص جع . ) مهم بودن ، بایسته بودن .

معنی کلمه اهمیت در فرهنگ عمید

مهم بودن.

معنی کلمه اهمیت در فرهنگ فارسی

مهم بودن
(مصدر ) مهم بودن بایسته بودن .

معنی کلمه اهمیت در ویکی واژه

importanza
entità
مهم بودن، بایسته بودن.

جملاتی از کاربرد کلمه اهمیت

مادر استیو، فرانسین، اهمیتی نمی‌دهد که استیو یک گیک است، و بیشتر از او محافظت می‌کند و او را به‌عنوان «کودک» خود می‌بیند، وضعیتی که زمانی سعی کرد با استفاده از یک داروی خاص، او را از رسیدن به بلوغ طولانی‌تر کند. .
منبع اصلی خلاقیت او کارهای چارلز و ری ایمز با چوب‌های خم‌شدۀ چند لایه بود. وی همچنین تحت تأثیر طراح و مورخ هنر ایتالیایی ارنستو راجرز بود که اعتقاد داشت طراحی هر اثری اهمیت دارد «چه طراحی یک قاشق باشد چه طراحی یک شهر»؛ که به خوبی با ایده‌آل‌های او هماهنگ بود.
آن مجذوب وحدت آن مسلوب عزت آن قبله انوار آن نقطه اسرار آن خویشتن کشته در درد دوری لطیف عالم ابوالحسین نوری رحمة الله علیه یگانه عهد و قدوه وقت و ظریف اهل محبت تصوف و شریف اهل محبت بود و ریاضاتی شگرفت و معاملاتی پسندیده و نکتی عالی و رموزی عجب و نظری صحیح و فراستی صادق وعشقی به کمال و شوقی بی‌نهایت داشت و مشایخ بر تقدیم او متفق بودند و او را امیرالقلوب گفتندی و قمرالصوفیه مرید سری سقطی بود صحبت احمد حواری یافته و از اقران جنید بود و در طریقت مجتهد بود و صاحب مذهب و از صدور علماء مشایخ بود و او را در طریقت بر اهمیتی قاطعه است و حجتی لامعه و قاعده مذهبش آنست که تصوف را بر فقر تفضل نهد ومعاملتش موافق جنید است و از نوادر طریقت او یکی آنست که صحبت ایثار حرام داند ودر صحبت ایثار حق صاحب فرماید بر حق خویش و گوید صحبت با درویشان فریضه است وعزلت ناپسندیده و ایثار صاحب بر صاحب فریضه و او را نوری از آن گفتند که چون در شب تاریک سخن گفتی نور از دهان او بیرون آمدی چنانکه خانه روشن شدی و نیز از آن نوری گفتند که به نور فراست از اسرار باطن خبردادی ونیز گفتند که او را صومعه بود در صحرا که همه شب آنجا عبادت کردی و خلق آنجا به نظاره شدندی به شب نوری دیدند که می‌درخشیدی و از صومعه او به بالا برمی‌شدی و ابومحمد مغازلی گفت: هیچکس ندیدم به عبادت نوری و در ابتدا چنان بود که هر روز بامداد از خانه بیرون آمدی که بدکان می‌روم و نانی چند برداشتی و درراه صدقه کردی و در مسجد شدی و نماز کردی تا نماز پیشین پس بدکان آمدی اهل خانه پنداشتندی که به دکان چیزی خورده است و اهل دکان گمان بردندی که به خانه چیزی خورده است همچنین بیست سال بدین نوع معاملت کردی که کس بر احوال اومطلع نشد.
به گفتهٔ اسماعیل شمس در تاریخ جامع ایران و همچنین کسروی، با وجود عدم قدرت سیاسی سلاریان تا پیش از تصرف قلعهٔ شمیران، نمی‌توان حرف ابوعلی را راجع‌به کوچک و بی‌اهمیت بودن سلاریان پذیرفت؛ زیرا اگر بی‌اهمیت بودند، پادشاهی همچون جستان سوم به وصلت با آنها راضی نمی‌شد.[پ] این ازدواج به محمد اجازهٔ دخالت در امور داخلی جستانیان را می‌داد؛ و تأثیر آن به حدی بود که سلاریان نام‌های مشخصی از جستانیان را بر فرزندان خود می‌گذاشتند؛ مانند وهسودان، جستان، مرزبان، و غیره.
راه‌آهن استان لرستان به دلیل کوهستانی بودن مسیر یکی از مناطق پراهمیت شبکه ریلی ایران است. مسیر ریلی استان لرستان هم‌اکنون ۲۱۵ کیلومتر است که در طول این مسیر ۱۵ ایستگاه ایجاد شده‌است. مسیر راه‌آهن لرستان دارای ۱۳۳ تونل است، همچنین این مسیر در کنار رودخانه‌های دز و سزار می‌باشد.
بدین ترتیب مدت نبوت وی بیست و شش سال بود.و در این حدیث به اهمیت آن سه خصلت اشاره فرموده است.
ختنه زنان همچنین در گزارش رفع خشونت علیه زنان، که در سال ۱۹۹۳ توسط سازمان ملل متحد تصویب گردید، گونه‌ای از خشونت بر ضدزنان در نظر گرفته شده‌است. در ماده ۲ آمده‌است که: خشونت بر ضد زنان باید مثل موردهای زیر باشد، ولی محدود به آنان نیست: الف) خشونت جسمی، جنسی و روانی که در خانواده رخ می‌دهد، از غبیل… ختنه زنان. . ". با این حال، به‌دلیل اهمیت آن در زندگی سنتی، همچنان در بسیاری از جوامع انجام می‌شود.