انیمیشن

معنی کلمه انیمیشن در فرهنگ معین

(اَ مِ ش ِ ) [ انگ . ] (اِ. ) شیوه ای در فیلمسازی که در آن با گرفتن عکس های پی در پی از عروسک ، نقاشی ، نوشته و مانند آن تصویر متحرک تهیه شده و فیلم ساخته می شود، تصاویر متحرک ، پویانمایی .

معنی کلمه انیمیشن در دانشنامه آزاد فارسی

اَنیمِیشِن (animation)
(یا: تصویر متحرّک، پویانمایی) فرآیند ایجاد حرکت خیالی در تصویر، یا اشیاء غیرجاندار. از اواسط دهۀ ۱۸۵۰ ابزارهای بصری مانند زوئتروپ، فکر تولید انیمیشن (تصویر متحرک) را به وجود آورد. تصویربرداری امکان تولید فیلم های کارتونی را فراهم کرد. طراحی خلاقانه و تکنیک های مونتاژ والت دیزنی سبب شد که او در صف اوّل صنعت انیمیشن قرار گیرد و فیلم های انیمیشن کلاسیک بسازد که اولین آ ن ها سفیدبرفی و هفت کوتوله (۱۹۳۷) بود. برادران فلچر و سازندگان تصویر متحرک در کمپانی برادران وارنر، کارتون هایی تولید کردند که طرفداران آن ها تماشاگران بزرگسال بودند. در اروپا شیوه های جدید انیمیشن گسترش یافت، همچون انیمیشنی که از عروسک های خیمه شب بازی (که بعضی از آ نها از خاک رُس ساخته شده اند) بهره می گیرد. در اواخر قرن ۲۰ انیمیشن رایانه ای چنانکه در داستان اسباب بازی (۱۹۹۵)، اولین فیلم انیمیشنی نسل کاملاً رایانه ای، دیده شد، این هنر را به مرحله جدیدی وارد کرد.

معنی کلمه انیمیشن در ویکی واژه

شیوه‌ای در فیلمسازی که در آن با گرفتن عکس‌های پی در پی از عروسک، نقاشی، نوشته و مانند آن تصویر متحرک تهیه شده و فیلم ساخته می‌شود. جان بخشی، متحرک سازی، پویانمایی، زنده نگاری.

جملاتی از کاربرد کلمه انیمیشن

جان لستر، کارمند پیکسار، که مدتها انیمیشن‌های کوتاهی مثل چراغ مطالعه کوچک‌تر (۱۹۸۶) کار می‌کرد، کارهای خود را در کنفراس سیگرف، بزرگترین نمایشگاه صنعت گرافیک رایانه، به نمایش گذاشت.
وی جدیداً خبری راجع به ساخت انیمیشن جدیدی در شبکه نتفلیکس داده که به احتمال زیاد آبشار جاذبه ۳ باشد اما مشخص نیست که نام و شخصیت‌های انیمیشن همان باشند یا خیر.
در ادامه استودیو فیلم پسر و دیو را تولید کرد که در سال ۲۰۱۵ با درآمد تقریبی ۴۹ میلیون دلار منتشر شد و برای دومین بار برنده جایزه آکادامی ژاپن برای انیمیشن سال شد.
در اوت ۲۰۱۲ هم فاکس مسئولیت توزیع فیلم‌های دریم ورکس انیمیشن را به عهده گرفت که این قرارداد در سال ۲۰۱۷ با فیلم کاپیتان زیرشلواری: اولین فیلم حماسی پایان یافت و یونیورسال به عنوان شرکت مادر دریم ورکس فیلم‌هایش را توزیع کرد.
وی پس از همکاری با چندین مجله و روزنامه، در سال ۱۹۰۸ کارش را به‌طور حرفه‌ای با مجلهٔ کودکان کوریره دی پیکولی آغاز کرد و چندین شخصیت کمیک موفق از جمله «کوادراتینو» و «ایتالینو» را خلق کرد. وی چندین فیلم کارتونی را نیز کارگردانی کرد که از جمله فیلم «سرزمین قورباغه‌ها» در سال ۱۹۴۲ برندهٔ جایزهٔ «بهترین فیلم انیمیشن» جشنواره فیلم ونیز شد.
اشکان رهگذر (زاده ۲۳ فروردین ۱۳۶۵ تهران)، نویسنده، کارگردان و فیلم‌ساز انیمیشن است.
از سال ۱۳۸۷ با دوبله سریال انیمیشن ماهی رنگین کمان در سازمان صدا و سیما آغاز به کار نمود.
اولین انیمیشن بلند این استودیو، پاندای کونگ فو کار ۳ بود که در ۲۹ ژانویه ۲۰۱۶ منتشر شد که یک سوم فرایند تولید این فیلم در چین انجام شد. اولین فیلم اصلی این استودیو، با عنوان نفرت‌انگیز، در سال ۲۰۱۹ ساخته شد. در ۱۵ مارس ۲۰۱۷، گزارش شد که ان‌بی‌سی یونیورسال سهام خود در اورینتال دریم‌ورکس را برای بازسازی می‌فروشد و احتمالاً با تحقیقات ضد تراست چین با مشکلاتی مواجه خواهد شد.
نام هنری او از شخصیت اصلی یکی از انیمیشن‌های دیزنی به نام منجمد گرفته شده‌است.
به دنبال محبوبیت بالای پت پستچی، فصل های جدید آن با شروع ویژه در سال های ۱۹۹۱، ۱۹۹۴ و ۱۹۹۶ ساخته شد و از آن زمان این نمایش تولید می شود. در سال ۲۰۰۱، وودلند انیمیشن به شرکت اینترتینمنت رایتس فروخته شد که اکنون بخشی از دریم ورکس کلاسیک است و متعاقباً توسط ان بی سی یونیورسال به عنوان بخشی از خرید دریم ورکس انیمیشن خریداری شد.