انگول
معنی کلمه انگول در لغت نامه دهخدا

انگول

معنی کلمه انگول در لغت نامه دهخدا

انگول.[ اَ ] ( اِ ) انگشت. و رجوع به انگل و انگولک و انگولک کردن شود. || حلقه ای که گوی گریبان و تکمه کلاه را از آن بگذرانند. || گوی گریبان و تکمه کلاه. ( برهان قاطع ). و رجوع به انگل شود.

معنی کلمه انگول در فرهنگ معین

( اَ ) (اِ. ) انگشت .

معنی کلمه انگول در فرهنگ عمید

= انگله
= انگل۱

معنی کلمه انگول در فرهنگ فارسی

( اسم ) تکمه دگمه گوی گریبان .

معنی کلمه انگول در دانشنامه عمومی

آنگول (هند). آنگول ( به انگلیسی: Angul ) یک شهرک و شهرداری در هند است که در بخش آنگول واقع شده است. آنگول ۴۴٬۳۹۰ نفر جمعیت دارد.
معنی کلمه انگول در فرهنگ معین

معنی کلمه انگول در ویکی واژه

انگشت.

جملاتی از کاربرد کلمه انگول

اداره ستاد کل ارتش خلق کره (به هانگول: 조선인민군 총참모부) رهبری ارشد نظامی نیروهای مسلح کره شمالی می‌باشد که مسئول ضروریات اداری، عملیاتی و لجستیکی است.
اپراتور قطار، چویی جئونگ‌هوان (هانگول: 최정환) نتوانست بلافاصله مقامات مترو را از آتش‌سوزی مطلع کند.
از فیلم‌های معروف او می‌توان به گویندگی در انیمیشن‌های لوراکس و آقای پیبادی و شرمن و بازی در فیلم‌های قهرمان، در کشور، جمعه عجیب، سگ سیاه، پرنده‌ای روی سیم، پدر قهرمان من، به سوی خانه ۲، شیادان، زن سفید مجرد، دختر شایسته اخلاق ۲، فردی انگولک شد، پرایم گیگ، به خانه خوش آمدید، پیامبران کنار جاده، عاشق لیزا، دکتر جکیل و خانم هاید، یادگاری، برنده یک قرار با تاد همیلتون!، دوستیابی ناشناس، پولمن و گارفیلد اشاره کرد.
شرکت سونانگول یکی از سهامداران عمده شرکت پرتغالی گالپ انرژیا می‌باشد. این سهام از طریق یکی از شرکت‌های تابعه سونانگول در کشور پرتغال بنام شرکت انرژی آموریم خریداری شده‌است. در حال حاضر شرکت سونانگول به صورت غیرمستقیم، یک سوم از سهام شرکت گالپ انرژیا را در اختیار دارد.
آنجانگ(هانگول:안장) با زادنام هیونگ‌آن(هانگول:흥안) زاده(۴۹۸ - ۵۳۱ میلادی)، سلطنت(۵۱۹ - ۵۳۱ میلادی) بیست و دومین پادشاه گوگوریو شمالی‌ترین امپراتوری از سه امپراتوری کره بود.
قابل ذکرترین پروژه‌هایی که بر مبنای پروانه ام‌آی‌تی توسعه پیدا کرده‌اند می‌توان به روبی آن ریلز، نود.جی‌اس، جی‌کوئری، سامانه پنجره اکس، انگولارجی‌اس اشاره کرد.
اس-اویل کورپوریشن (هانگول: 에쓰-오일) شرکت نفت و گاز کره‌ای است، که در زمینه تولید و عرضه نفت خام، محصولات پتروشیمی، مواد شیمیایی و روان‌سازها فعالیت می‌کند.
وی بیشتر به خاطر حضور در فیلم کلوپ صبحانه (۱۹۸۵) و ادوارد دست‌قیچی (۱۹۹۰) مشهور است. او هم چنین در سریال منطقه مرده (۲۰۰۷-۲۰۰۲)، ولنتاین غارنشین است، ماشین جنگ، تعطیلات نشنال لمپون، فردی انگولک شد و سیکس پک بازی کرده است.
[اسامی کره‌ای در این مقاله به زبان‌های هانگول و هانجا نوشته شده‌است.]
از ژانویه سال ۲۰۱۹، آیونیک ۴ به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد که سکوهای دیگری را جدا از انگولار مانند ری‌اکت، ویو جی‌اس و کامپوننت‌های وب انتخاب کنند. [نیازمند منبع]