انگلی

انگلی

معنی کلمه انگلی در لغت نامه دهخدا

انگلی. [ اَ گ َ ] ( حامص ) حالت و چگونگی موجوداتی که زندگی را بطور طفیلی می گذرانند. طفیلی شدن. || حالت کسانی که در جامعه سربار دیگرانند.

معنی کلمه انگلی در فرهنگ فارسی

۱ - حالت و چگونگی موجودات و اشخاصی که زندگی را بطور طفیلی میگذرانند طفیلی شدن . ۲ - حالت کسانی که در جامعه سر بار دیگرانند . ۳ - طفیلی شدن .

معنی کلمه انگلی در دانشنامه عمومی

آنگلی. آتگلی یکی از فیلم های بالیوود در سال ۲۰۱۳ به کارگردانی رنسیل دسیلوا و تهیه کنندگی کارن جوهر است. سانجی دات، عمران هاشمی، کانگانا رانوت بازیگران اصلی این فیلم هستند.
• عمران هاشمی
• کانگانا رانوت
• سانجی دات
• قادر خان
• نها دوپیا
• راندیپ هودا
• آرونودای سینگ
• شرادا کاپور در یک آیتم
• راشل وایت

معنی کلمه انگلی در دانشنامه آزاد فارسی

آنگ لی. آنْگ لی (۱۹۵۴)(Ang Lee)
آنْگ لی
کارگردان، فیلم نامه نویس، و تهیه کنندۀ تایوانی. با فیلم های کمدی انتقادی ـ اجتماعی، همچون جشن عروسی۱ (۱۹۹۳)، ومردان و زنان بخورید و بنوشید۲ (۱۹۹۴) و نیز فیلم انگلیسی زبانِ عقل و احساس۳ (۱۹۹۵). او توفان یخ۴ را در ۱۹۹۷ کارگردانی کرد.

جملاتی از کاربرد کلمه انگلی

از فرانسه دن موا از لفظ تازی اعطنی ز انگلیسی گیومی از گفت ترکی ورمنه
به مرز کیان روس باشد رئیس در ایوان جم پا نهد انگلیس
گمان مبر که من از انگلیس گول خورم که عهدنامهٔ او را به عاقبت بدرم
اگر مستشار انگلیسی بود همه مملکت انگلیسی شود
شناسهٔ گروه ثبتی، عددی است یک تا پنج‌رقمی که مشخص‌کنندهٔ یک کشور یا یک منطقهٔ زبانی است. در شابک‌هایی که پیشوند ۹۷۸ دارند، چند شناسهٔ گروه ثبتی یک‌رقمی وجود دارند: صفر یا یک برای کشورهای انگلیسی‌زبان، ۲ برای کشورهای فرانسوی‌زبان، ۳ برای کشورهای آلمانی‌زبان، ۴ برای ژاپن، ۵ برای کشورهای روسزبان، و ۷ برای چین به کار می‌روند.
پوپ در ایران مخالفینی نیز داشت. وی که با جلوگیری از خروج آثار تاریخی ایران مخالف بود از آن جهت که باعث شناسایی بیشتر می‌شود توسط مخالفان متهم به «چپاول» از راه خارج کردن بسیاری از آثار ایران به بیرون از کشور شد. هزاران قطعه شی که توسط تیمهای باستان‌شناسی زیر مدیریت پوپ کشف شده بودند سر از موزه‌های بزرگ آمریکا و انگلیس درآوردند.
زین سبب در هم شکست از جور روس و انگلیس شکرین کلکی که چون او هیچ نی‌شکر نبود
مدل بی اف-۳۵ دارای قابلیت برخاست عمودی و نشست عمودی ست و برای جایگزینی هارییر و اف ۱۸ هورنت در نظر گرفته شده است. اف-۳۵ بی قابل استفاده بر روی ناوهای کوچک همچون ناوهای کلاس وسپ است و علاوه بر کشورهای آمریکا، انگلیس و ایتالیا که اف-۳۵ بی را سفارش داده‌اند پیش‌بینی می‌شود دیگر کشورهای غربی نیز این جنگنده را جایگزین جنگنده‌های هارییر خود بکنند.
که ناگهان خبر آمد به شه ز خطهٔ فارس که انگلیس خداکرد ساز شور و فتن
راتنهاکتون با جفرسون دیدار کرده و خود را معرفی می‌کند. جفرسون برای او توضیح می‌دهد که برای غلبه بر نیروهای واشینگتن باید مردم را با خود همراه کنند. در اولین قدم راتنهاکتون جان فیتزویلیام، محتکر غذا را از پیش رو برمی‌دارد و مواد غذایی را میان مردم پخش می‌کند. با این کار بخشی از مردم به سمت شورشیان متمایل می‌شوند. واشینگتن در جواب در یک سخنرانی اعلام می‌کند که این حمله یک تهاجم خارجی از سوی انگلیسی‌ها بوده‌است اما راتنهاکتون نافرمانی‌های مدنی را ادامه داده یا متمایل کردن مردم به شورشیان، آن‌ها را تهییج می‌کند که به ستمگران حمله کنند.
المور لئونارد، در کتاب «۱۰ قاعده برای نوشتن» (۲۰۰۷)، توصیه‌هایی به نویسندگان جوان کرده است. یکی از این قواعد ده‌گانه این است: سعی کنید قسمت‌هایی را که خواننده رد می‌کند از داستان تان حذف کنید. به گفته مارک بیلینگهم جنایی‌نویس انگلیسی، هیچ‌کس، موقع خواندن رمان‌های المور لئونارد، حتی یک کلمه را هم رد نمی‌کرد.
به مغزِ جمله این فکرِ خسیس است که ایران مال روس و انگلیس است
تارنمای روزنامه به زبان‌های ارمنی، روسی و انگلیسی می‌باشد.
داستان‌هایی که در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند، می‌توانند در ژانرهای ادبی از جمله داستان تاریخی، علمی–تخیلی، فانتزی و رمان عاشقانه قرار بگیرند. اولین رمان انگلیسی‌زبان که دارای محتوای مرتبط با ادبیات لزبین است، کنج عزلت (۱۹۲۸) نام دارد.
هم بدینسان بر کلیم و بر مسیح و زر تهشت حق تعالی گفته در توریة و انگلیون و زند
بخوان صحایف توراة و صحف انگلیون که شرح واقعه ثبت است اندرین دو کتاب
در تحت لوای شیر و خورشید ای لرد آزاد ز بند انگلیس و روسیم
مظفریان، ولی‌الله، فرهنگ نام‌های گیاهان ایران: لاتینی، انگلیسی، فارسی تهران: فرهنگ معاصر ۱۳۷۵،