انگر

معنی کلمه انگر در فرهنگ فارسی

نقاش فرانسوی ( و . مونتوبان ۱۷۸٠ - ف. ۱۸۶۷ م . ) وی به دقت در مشاهده کمال رسم و صفای خط ممتاز است . آثار عمده او عبارتند از : شاپل سکستین نذر لوئی ۱۳ مقام خدایی دادن به هومیروس ادالیسک حمام ترک و غیره که در همه آنها مهارت خود را نشان داده .

جملاتی از کاربرد کلمه انگر

فاصلهٔ بین نت‌ها از پایین به بالا و از بم‌ترین نت با «عددگذاری» (شیفراژ)[ت]صورت می‌گیرد و هر رقم بیانگر فاصلهٔ نتِ بم با نت بالاتر از خود است:
ابو علی دقاق را پیرامن این حدیث پرسیدند که: کسی که برای توانگری فروتنی کند، دو سوم دین خویش از دست داده است. گفت: بقلب ما اگر فروتنیش کند، تمامی دین خود از دست داده است.
از دوست مرا وانگری بس باشد وز گوشه‌ی چشمش نظری بس باشد
اولین شواهد از این شهر گمشده شامل تعدادی سکه و حلقه و مهر را جهانگرد و محققی به نام چارلز میسون در میانه سده ۱۹ میلادی کشف کرد. در سال ۱۹۳۰ باستان شناس شهیر رومن گیرشمن یک عملیات حفاری را در بگرام آغاز کرد که منجر به کشف ظروف شیشه‌ای مصری و سوری، مجسمه‌های مختلف برنزی و عاج‌کاری شده گشت.
سازمان جهانی جهانگردی، گردشگری پایدار را این‌گونه تعریف می‌کند «گردشگری ای پایدار است که هم‌زمان با حفظ و افزایش فرصتها برای آینده نیازهای مناطق میزبان و گردشگران حاضر در آن منطقه را فراهم کند. در گردشگری پایدار، منافع جوامع میزبان و حمایت از ذخایر میراث به نفع نسلهای آینده مورد تأکید قرار گرفته‌است و شش اصل به عنوان اصول منشور گردشگری فرهنگی مطرح گردیده که عبارتند از:
پای‌کوبان رفت ازین صحرای وحشت گردباد قدر تنهایی بیابانگرد می‌داند که چیست
درمان فیزیکی برای توان‌بخشی عضلات و مفاصل (تنها برای موارد شدید). فیزیوتراپی یکی از درمان‌های قابل توجه در این بیماری است. در فیزیوتراپی، درمانگر با دادن تمرینات مناسب به بیمار و حرکات مفصلی و تحریکات اولتراسوند زمینه را برای بهبودی مهیا می‌کند
طفلان خود بورطۀ بحر بلانگر دستی بدستگیری ایشان دراز کن
هر یکی قدر وسع و طاقت خویش از امیر و توانگر و درویش
نماد آجنا یک گل نیلوفر شفاف با دو برگ سفید است به نمایندگی از نادی (کانال های روانی) ایدا و پینگالا ، که به مرکز نادی سوشومنا و قبل از طلوع چاکرا تاج سر است . حرف "ژامبون" (हं) بر روی گلبرگ سمت چپ به رنگ سفید نوشته شده است و نمایانگر شیوا است ، در حالی که حرف "کشام" (क्षं) به رنگ سفید روی گلبرگ سمت راست نوشته شده و نمایانگر شاکتی است.
اصل دلیل کافی اینگونه بیان می‌کند که: «هیچ گزاره‌ای درست نیست مگر برای درستی‌اش دلیل کافی وجود داشته باشد». اصل جهت کافی بیانگر این است که هر چیزی دلیلی دارد. عام‌ترین بیان این اصل را ولف بیان کرده و گفته‌است اصل دلیل کافی می‌گوید: «هیچ چیز نیست که زمینه یا دلیلی برای این که چرا به جای این که نباشد هست، نداشته باشد.» در مفهوم قابل فهم‌تر باید گفت هیچ چیز بدون زمینه یا دلیلی برای بودنش نیست.
سابقهٔ استاوانگر، به عنوان یک شهر، به قرون وسطی برمی گردد. استاوانگر در سال ۱۸۳۷ هم‌زمان با رسمیت پیدا کردن قانون خودگردانی محلی، در نروژ، به عنوان یک محدودهٔ شهرداری و شهر، تأسیس شد.
عیش پیران گر همه خضرند بی خوبان چه سود بزم خوبان نیز بی پیر جهانگردی مباد
جدول زیر، نمایانگر ۱۰ گروه برتر خودروسازی از نظر حجم تولید و زیرمجموعه‌های آن‌ها در سال ۲۰۱۶ می‌باشد.
در سال ۱۹۲۶ میلادی اتو وین را به مقصد پاریس ترک کرد و ۱۴ سال عمر پایانی خود را به عنوان استاد دانشگاه، نویسنده و روان‌درمانگر در فرانسه و ایالات متحده آمریکا سپری کرد.
مشتی مُتِکَبِّر، مغرور، مُعْجَب، نَفور، مشتغلِ مال و نعمت، مفتتنِ جاه و ثروت که سخن نگویند إلَّا به سفاهت و نظر نکنند إلَّا به کراهت. علما را به گدایی منسوب کنند و فقرا را به بی‌سر و پایی معیوب گردانند و به عِزَّتِ مالی که دارند و عِزَّتِ جاهی که پندارند، برتر از همه نشینند و خود را به از همه بینند و نه آن در سر دارند که سر به کسی بر دارند بی‌خبر از قولِ حکما که گفته‌اند: هر که به طاعت از دیگران کم است و به نعمت بیش، به صورت توانگر است و به معنی درویش.
آن شب به خواب دید که او را گفتند: سودی کردی که اگر به همه اهل عرفات قسمت کنی توانگر شوند.
گر همه آفاق بگیرد کسی آنکه توانگر بتو نبود گداست
از او اشعار لطیفی بر جای مانده است و بیانگر این است که در سرودن غزل و دو بیتی چیره‌دست است.
توانگر کز پی درویش دایم زرش بودی ز دامان اوفتاده