انکر
معنی کلمه انکر در لغت نامه دهخدا

انکر

معنی کلمه انکر در لغت نامه دهخدا

انکر. [ اَ ک َ ] ( ع ن تف ) منکرتر و ناشناخت تر. ( ناظم الاطباء ). زشت تر. ( مهذب الاسماء ) : ان انکر الاصوات لصوت الحمیر. ( قرآن 18/31 )؛ که زشت تر آوازها آواز خران است. ( کشف الاسرار ج 7 ص 483 ).

معنی کلمه انکر در فرهنگ معین

(اَ کَ ) [ ع . ] (ص تف . ) ۱ - زشت تر، ناپسندتر، ناخوشتر. ۲ - ناشناس تر. ، ~الاصوات (عا. ) گوشخراش ، بدآواز، دارای صدای بد.

معنی کلمه انکر در فرهنگ فارسی

ناشناستر، ناپسندتر، زشت تر، ناخوشتر ، انکرالاصوات: زشت ترین آوازها
( صفت ) ۱ - زشت تر ناپسندتر ناخوشتر. ۲ - ناشناس تر.

معنی کلمه انکر در دانشنامه عمومی

آنکر. آنکر ( به فرانسوی: Ancre ) یک رود در فرانسه است که در سم ( فرانسه ) واقع شده است.
انکر (شرکت). انکر ( انگلیسی: Anker ) یک شرکت فناوری چینی است که دفاتری در سیاتل، واشینگتن و شنژن دارد و به طراحی، توسعه و فروش لوازم الکترونیکی مصرفی مشغول است. استیون یانگ این شرکت را پس از ترک پست خود در گوگل در سال ۲۰۱۱ تأسیس کرد. این شرکت در درجه اول برای شارژر همراه و کابل های شارژ شناخته می شود. انکر در بازار کشورهای غربی به طور مستقیم از طریق وب سایت های منطقه ای و سایت آمازون برای فروش محصولات خود در دسترس است.
معنی کلمه انکر در فرهنگ معین

معنی کلمه انکر در دانشنامه اسلامی

[ویکی الکتاب] معنی أَنکَرَ: نا مطبوع ترین-نا موزون ترین-نکره ترین
ریشه کلمه:
نکر (۳۷ بار)
«أَنْکَر» افعل تفضیل است و گرچه معمولاً افعل تفضیل، در مورد مفعول نمی آید ولی در باب عیوب به طور نادر این صیغه آمده است («أَنْکَر» افعل تفضیل از «منکر» است).

معنی کلمه انکر در ویکی واژه

زشت تر، ناپسندتر، ناخوش
ناشناس
گوشخراش، بدآواز، دارای صدای بد.

جملاتی از کاربرد کلمه انکر

این سوره بیست آیتست، هشتاد و دو کلمه، سیصد و سی حرف. جمله به مکه فرو آمد و درین سوره هیچ ناسخ و منسوخ نیست. و در خبر ابی کعب است از مصطفی (ص) که گفت: هر که این سوره برخواند، اللَّه تعالی او را روز رستاخیز از غضب خویش ایمن کند. قوله: لا أُقْسِمُ اعلم انّ «لا» لیست لنفی القسم انّما هی کقول العرب: لا و اللَّه ما فعلت کذا، لا و اللَّه لافعلنّ کذا، فتکون تأکیدا للقسم. و قیل: انّها صلة ای أُقْسِمُ بِهذَا الْبَلَدِ، و قیل: انّما هی ردّ لکلام من انکر البعث و الجزاء فانّها و ان کانت رأس السّورة، فالقرآن متّصل بعضه ببعض. و قال بعض المفسّرین فی الکلام همزه الاستفهام مضمرة و التّقدیر: لا أُقْسِمُ بِهذَا الْبَلَدِ وَ أَنْتَ حِلٌّ بِهذَا الْبَلَدِ مع علوّ شأنک.
ز صد گره گرهی وانکردم از زلفت بسی گداختم و گشتم از خیال دقیق
در خلوتی که آینه بیدار بوده است هرگز ز شرم بند قبا وانکرده ای
قتل یک بیگناه اثر الکس دانکرلی (۲۰۰۷)
از جاذبه‌های گردشگری آستانکرود منطقه گردشگری دیوچشمه است که در ضلع جنوبی خیابان چناران روستای آستانکرود واقع شده‌است. این چشمهٔ پرجاذبه به دلیل آب بسیار فراوان و گوارا، مورد استفاده اهالی منطقه کجور قرار گرفته‌است.
از مناطق گردشگری زیارتی این روستا آستان مقدس امامزاده چهل تن است که در خیابان چناران کوچه گلسار روستای آستانکرود واقع شده‌است و سالانه اهالی روستا پذیرای زائرین این امامزاده هستند.
کلفت دل هیچ جا آغوش الفت وانکرد از دو عالم برد بیرون تنگی این خانه‌ام
در ۴ آپریل ۱۹۸۳، مأموریت اس‌تی‌اس-۶ که اولین مأموریت شاتل چلنجر بود در ساعت ۱۳:۳۰ به وقت شرقی آمریکا به فضا پرتاب شد. این اولین استفاده از تانکر خارجی شاتل فضایی بود که دارای وزن کمتری بود. همچنین اولین پرتاب فشاردهنده سوخت جامد سبک وزن نیز بود.
ایزرائیل پاتنم (۷ ژانویه ۱۷۱۷- ۲۹ مه ۱۹۷۰) ژنرال ارتش آمریکا و یک فراماسون بود وی عموماً با نام اولد پات شناخته می‌شد. مهم‌ترین جنگی که او در آن حضور داشت نبرد بانکرهیل بود که در حین محاصره بوستون اتفاق افتاد.
یطلب الانسان فی الصیف الشتا فاذا جاء الشتا انکر ذا
آن صید پیشه فکر مدارا نکرده است گر سربریده رشته ز پا وانکرده است
قوله: عَبَسَ وَ تَوَلَّی نزلت فی ابن امّ مکتوم مؤذّن رسول اللَّه (ص) و هو عبد اللَّه ابن عمر و بن الاصمّ من بنی عامر بن هلال. و قیل: عبد اللَّه بن شریح بن مالک‌ ابن ربیعة الفهریّ من بنی عامر بن لؤیّ و امّه امّ مکتوم مخزومیّة اسمها عاتکة کان اعمی و کان رسول اللَّه (ص) یوما جالسا و عنده امیّة بن خلف و کان رئیسا من قریش و رسول اللَّه یکلّمه و یأمل ان یسلم و قیل: کان رسول اللَّه (ص) یناجی جماعة من اشراف قریش یدعوهم الی اللَّه و یرجو اسلامهم فجاء ابن امّ مکتوم و ما معه قائد ینکبّ و یعثر و یتلمّس رسول اللَّه (ص) بیدیه و قیل: کان ینادی رسول اللَّه و یکرّر النّداء و یقول: یا محمد یا محمد! اقربنی علّمنی ممّا علّمک اللَّه و لا یدری انّ رسول اللَّه (ص) مشغول فکره ذلک. رسول اللَّه (ص) و قال فی نفسه یقول هؤلاء الصّنادید انّما اتباعه العمیان و السّفلة و الفقراء. فعبس رسول اللَّه (ص) و اعرض عنه و اقبل علی الّذین یکلّمهم فرجع عبد اللَّه محزونا خائفا ان یکون عبوسه و اعراضه عنه انّما هو لشی‌ء انکره اللَّه منه. فعاتب اللَّه عزّ و جلّ نبیّه و انکر علیه فعله و انزل فیه: عَبَسَ وَ تَوَلَّی فوضع رسول اللَّه (ص) یدیه علیه و هو یقرأ عَبَسَ وَ تَوَلَّی أَنْ جاءَهُ الْأَعْمی‌
قتل الانسان ما اکفره کلما نال هدی انکره
در این میان آلودگی حاصل از مقدار مواد زائد در تانکرها کمتر اما به خاطر نوع آلودگی تانکر که عمدتاً مواد نفتی است خطرات زیست‌محیطی بیشتری را به وجود می‌آورد. کشتی‌های دهه ۷۰ دارای بیشترین مواد زائد خطرناک هستند یا کشتی‌های ویژه حمل مایعات همچون نفتکش‌ها از جمله آلوده‌ترین شناورها به‌شمار می‌آیند، اما در عین حال در بازار اوراق‌سازی دارای ارزش بالاتری نسبت به سایر کشتی‌ها هستند.
ایلانسکر از نخستین بازی خود در سال ۲۰۱۴ بیش از ۴۰ بازی برای اتریش کسب کرده‌است. ایلسانکر نماینده کشور خود در یورو ۲۰۱۶ بود، جایی که اتریش در رده آخر گروه اف به پایان رسید. ایلزاکنز در این مسابقات در دو مسابقه برای اتریش بازی کرد، تساوی ۰–۰ آنها با قهرمان نهایی پرتغال و باخت ۱–۲ برابر ایسلند.
در ۶ سپتامبر ۲۰۰۹، جایزهٔ شیر طلایی برای یک عمر موفقیت توسط جشنواره فیلم ونیز به مدیران پیکسار، جان لستر، بِرَد بِرد، پیت داکتر، اندرو استنتون و لی انکریچ اهدا شد. به عنوان بخشی از این مراسم، جایزه فیزیکی به بنیانگذار لویلم، جورج لوکاس اهدا شد.
شور محشر گوش خلقی وانکرد اما چه سود اندکی نزدیک می‌خواهد شنیدنهای من
در ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰، ایلانسکر در قراردادی دائمی تا سال ۲۰۲۲ به اینتراخت فرانکفورت پیوست. در ۳ ژوئن سال ۲۰۲۰، ایلسانکر مقابل وردبرمن از نیمکت نشینی خارج شد و در ۱۰ دقیقه پایانی مسابقه دو گل به ثمر رساند تا پیروزی ۳–۰ حاصل شود.
آکواریوم کاسای‌رینکای در توکیو پایتخت ژاپن واقع شده‌است. این آکواریوم محبوبترین آکواریوم در توکیو به شمار می آید. و سالانه ۳٬۵۵۰٬۰۰۰ نفر بازدیدکننده دارد. آب مورد نیاز آکواریوم از جزیرهٔ هاچیجوجیما به این آکواریوم با تانکر کشتی منتقل می‌شود و آب مصرفی این آکواریم در یک ماه به ۳۰۰۰ تن نیز می‌رسد.
و لو انکرت ما بی لیس یخفی تغیر ظاهری ادنی شهودی