انوف

معنی کلمه انوف در لغت نامه دهخدا

انوف. [ اَ ] ( ع ص ، اِ ) کسی که ارتکاب کارهای پست را ناپسند دارد و بکارهای زشت و ناشایست تن درندهد. ( از اقرب الموارد ). || زنی که ننگ دارد از چیز بی خیر. ( ازاقرب الموارد ) ( آنندراج ). || زن خوشبوی بینی. ( مهذب الاسماء ). زن خوش نفس از بینی. ( آنندراج ).
انوف. [ اُ] ( ع اِ ) ج ِ انف. ( منتهی الارب ) ( اقرب الموارد ) ( ناظم الاطباء ). بینی. ( غیاث اللغات ). رجوع به انف شود.

معنی کلمه انوف در فرهنگ عمید

= انف

معنی کلمه انوف در فرهنگ فارسی

( اسم ) جمع انف بینیها دماغها.
کسی که ارتکاب کار های زشت را ناپسند دارد و به کار های زشت و ناشایست تن در ندهد ٠ یا زنی که ننگ دارد از چیز بی خیر ٠

معنی کلمه انوف در ویکی واژه

کتسیاس این عبارت را بجای یکی از هفت مردان که در عملیات خلع و قتل گئومته مشارکت داشتند،‌ آورده‌است.

جملاتی از کاربرد کلمه انوف

استانیسلاو دریانوف (بلغاری: Станислав Дрянов؛ زادهٔ ۴ فوریهٔ ۱۹۹۵) بازیکن فوتبال اهل بلغارستان است.
هانا آرنت در ۱۴ اکتبر ۱۹۰۶ در لیندن-لیمر - که امروز بخشی از هانوفرِ آلمان به‌شمار می‌رود - در خانواده‌ای یهودی و سکولار به دنیا آمد. مدت کوتاهی پس از تولد هانا، پدر هانا، پل آرنت به سختی بیمار شد. او به همراه همسرش، مارتا، و هانای سه ساله به زادگاهشان، کونیگزبرگ، بازگشتند. تحصیلات ابتدایی و متوسطهٔ خود را در کونیگزبرگ (در پروس شرقی) به پایان رساند.
موساکایف در وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد مسابقات قهرمانی کشتی جهان ٢٠٢۲ بلگراد شرکت کرد، او در مسابقه اول به رحمان عموزاد از ایران باخت و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در فینال، به دیدار شانس مجدد رفت. او در مرحله شانس مجدد جونسیک یون از کره جنوبی و عادل اوسپانوف از قزاقستان را شکست داد و به دیدار رده‌بندی رسید. وی در این دیدار حاجی علیف از آذربایجان را شکست داد و مدال برنز را بدست آورد.
ایگور بلانوف (۱۹۹۱، ۱۹۹۲، ۱۹۹۳، ۱۹۹۴)
این اردوگاه در نزدیکی شهر ایوانوفو، جمهوری فدراتیو سوسیالیستی روسیه شوروی بود و از سال ۱۹۴۳ تا ۱۹۵۵ هنگامی که آخرین زندانیان به آلمان شرقی بازگردانده شدند، کار می‌کرد. این اردوگاه در یک مسافرخانه قدیمی و آبگرم بهداشتی واقع شده بود. به دلیل تجمعات نسبی، این اردوگاه لقب(قلعه) به خود گرفت.
آنتونی ایوانویچ روسانوف (روسی: Анатолий Иванович Русанов زاده ۲۰ آوریل ۱۹۳۲، لنینگراد - ) شیمی‌دان و محقق روسی است.
استان ایوانوف (به روسی: Ива́новская о́бласть، تلفظ: ایوانووْسکایا اُبْلاست) یکی از واحدهای فدرالی کشور روسیه است.
برخی مواد مانند سموم حشره‌کش ارگانوفسفره (از جمله پاراتیون) و گازهای جنگ شیمیایی مانند «دی ایزوپروپیل فلوئور فسفات» نیز با مهار کولین استراز حتی موجب مرگ می‌شوند.
اریک در رده وزنی ۶۰ کیلوگرمی مردان در مسابقات جهانی جودو در سال ۲۰۱۴ که در چلیابینسک روسیه برگزار شد، شرکت نمود و در سومین مسابقه خود توسط بسلان مودرانوف از روسیه حذف شد.
لباسی از آنها زبان برگشاد چو دردست درزی بزانوفتاد
ارتم یولیانوف (اوکراینی: Артем Євланов؛ زادهٔ ۱۸ ژوئن ۱۹۸۴) بازیکن فوتبال اهل اوکراین است.
ز روس نیز نترسم اگرچه پر خطر است که‌ «اسکویت‌» ز «سازانوف‌»‌ بسی‌ زرنگ‌تر است