انضباطی

معنی کلمه انضباطی در فرهنگ فارسی

(صفت ) منسوب به انضباط : تنبیه انضباطی

جملاتی از کاربرد کلمه انضباطی

اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری مجوزهای دوچرخه‌سواران را برای شرکت در مسابقات صادر کرده و قوانین انضباطی‌ای همچون مسائل مربوط به دوپینگ را به اجرا می‌گذارد. یوسی‌آی، همچنین امور مربوط به کلاس‌بندی مسابقات و سیستم رده‌بندی امتیازات را در مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستان، جاده و پیست برای آقایان و بانوان در سطح آماتور و حرفه‌ای بر عهده دارد. علاوه بر این، بر مسابقات قهرمانی دوچرخه‌سواری جهانی نیز نظارت می‌کند.
اقتصاد رابین‌هودی روشهایی برای اداره اقتصاد که برای توزیع عادلانه ثروت پس از سرخوردگی و ناتوانی دولت و قشرها مردم از امکان اصلاحات ساختاری به مبارزه با معلول می‌پردازد؛ و ممکن است به بی‌انضباطی‌های مالی-پولی، منجر شود. در این روشها برای توزیع عادلانه درآمد و برقراری عدالت اقتصادی، از روشهای منافی عدالت استفاده می‌شود.
بر اساس گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور، «ساغر رحیمی‌شاد» و «زینب کیامفرد»، دو دانشجو کارشناسی رشته روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه که قبلاً در کمیته انضباطی دانشگاه به دو ترم ممنوعیت از تحصیل محکوم شده بودند، تجدید حکم شده و در تاریخ ۱۲ تیر، از ورود به دانشگاه منع شده‌اند.همچنین حکم محرومیت از تحصیل علی اسماعیل فراهانی و علیرضا کاظمی مقدم نیز اجرا گردید.
استوکس قرارداد ۲ ساله‌ای را با باشگاه هیبرنین در اوت ۲۰۱۷ به امضا رساند. در اولین شروع خود در مقابل آیر یونایتد در پرمیرشیپ اسکاتلند در تاریخ ۸ اوت ۲۰۱۷، دبل کرد. استوکس ۱۱ گل در ۲۱ مسابقه در طول سومین حضورش در هیبرنین به ثمر رساند، اما به دلایل انضباطی در ژانویه ۲۰۱۸ از ترکیب اصلی خارج شد. در ادامه قرارداد خود را در ۳۰ ژانویه فسخ کرد.
حضور این بازیکن در لیگ برتر فوتبال ایران جنجال آفرین شد و با تشخیص کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران نتیجه سه دیداری که وی در آن حضور داشت (پیکان، سپاهان، استقلال) سه بر صفر به سود حریفان اعلام گردید.
اسماعیل حسن‌زاده (زاده ۱۳۴۴ در تالش) قاضی دادگستری نائب رئیس کمیته انضباطی فوتبال غرب آسیا و رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران است.
اعتصاب دانشجویان دانشگاه زنجان در خرداد ۱۳۸۷ به دلیل تلاش حسن مددی معاون دانشجویی و رئیس کمیتهٔ انضباطی این دانشگاه برای سوءاستفاده جنسی از یکی از دانشجویان دختر دانشگاه آغاز شد. این دانشجو با کمک دوستان دانشجوی خود و در یک اقدام شبه‌پلیسی مسئول دانشگاه را غافلگیر کردند و به فیلم‌برداری و افشای سوءاستفادهٔ این مسئول دانشگاه از موقعیت خود دست زدند. پس از آن، صدها تن از دانشجویان دانشگاه زنجان به تحصن گسترده چند روزه‌ای در دانشگاه دست زدند. با این‌حال چند روز بعد دانشجوی قربانی که شاکی پرونده بود بازداشت شد دادستان زنجان اتهام این دانشجو را داشتن رابطهٔ نامشروع اعلام کرده و دانشجویان معترض را نیز تهدید به دستگیری کرد.
شوراهای صنفی دانشجویان کشور اعلام کرد، حد‌اقل پانزده دانشجوی دانشگاه بیرجند به مدت یک ترم از تحصیل محروم شدند. گفته میشود، هیچ یک از دانشجویان تا زمان مواجهه با احکام صادره، از تشکیل پرونده‌ انضباطی برای آنها بی اطلاع بوده‌اند.
«کانون کلاسیک» جامعه‌شناختی با صدرنشینی امیل دورکیم و ماکس وبر تا حدی مدیون تالکوت پارسونز است که هر دو را به مخاطبان آمریکایی معرفی نمود. پارسونز سنت جامعه‌شناختی را تحکیم بخشید و دستور کار جامعه‌شناسی آمریکایی را در نقطه‌ای تنظیم کرد که سریع‌ترین رشد انضباطی آن را داشت. جامعه‌شناسی در ایالات متحده از نظر تاریخی کمتر از همتای اروپایی خود تحت تأثیر مارکسیسم بود و تا به امروز به‌طور گسترده‌ای در رویکرد آماری خود باقی مانده است.
مطرح کردن «انقلاب فرهنگی دوم» توسط هواداران دولت، ادعای ممانعت از تحصیل عده‌ای دانشجویان منتقد، انتصاب افراد روحانی به ریاست دانشگاه تهران و دانشگاه علامه طباطبایی، بازنشسته کردن اجباری استادان، احضار فعالان دانشجویی به کمیته‌های انضباطی و در مواردی اخراج آنان، تنش و اعتراضات گسترده دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف، از تحولات مهم دوره وی در دانشگاه‌ها بود.