انجام دادن

معنی کلمه انجام دادن در لغت نامه دهخدا

انجام دادن. [ اَ دَ ] ( مص مرکب ) تمام کردن و به آخر رسانیدن.( ناظم الاطباء ). بپایان رسانیدن. کامل کردن. ( فرهنگ فارسی معین ). انجامانیدن. برگذار کردن. اتمام. ( یادداشت مؤلف ). || اجرا کردن. عمل کردن. ( فرهنگ فارسی معین ). سامان دادن. ( آنندراج ) :
صائب چه فارغند ز اندیشه حساب
جمعی که کار آخرت انجام داده اند.صائب ( از آنندراج ).

معنی کلمه انجام دادن در فرهنگ فارسی

( مصدر ) ۱ - اجرا کردن عمل کردن ۲ - بپایان رسانیدن کامل کردن .

معنی کلمه انجام دادن در ویکی واژه

compiere
agire

جملاتی از کاربرد کلمه انجام دادن

پس ساعتی از اوقات خود را صرف فکر اعمال خود کن، و زمانی در عجایب صنع خداوند تأمل نمای، و سعی کن که دل خود را از وساوس خالی کنی، و تفکر آن را به اقسام ششگانه محموده مقصور سازی، زیرا که چنانکه گذشت غیر از اینها آنچه باشد از افکار متعلقه به دنیای دنیه و از وساوس شیطانیه است پس فکر تو باید منحصر باشد در استنباط مسائل علمیه، یا انجام دادن یکی از اعمال حسنه، یا در عبرت یکی از دیگران و هنگام رحلت از جهان، یا در تسبیح و تقدیس پروردگار، یا در صنایع عجایب آفریدگار، یا در صفات و اعمال خود.
رود زاب کوچک رودی است که در ناحیه کردستان و شهرستان پیرانشهر جاری است و یونانیان آن را لیکوس می‌گفته‌اند. جنگ ابومسلم و مروان بن محمد آخرین خلیفه اموی در همین منطقه رخ داد و مروان بن محمد بعد از سنگر در زاب با نیروهای عباسی درافتاد و یک نبرد یازده روزه را انجام دادند که مروان شکست خورد.
ایشان علاوه بر فعالیت‌های علمی و سیاسی، خدمات مهمی را در شهر شیراز انجام دادند که مهم‌ترین آنها تأسیس حوزهٔ علمیه ای است که به نام فرزند ایشان ـ که در جبههٔ آبادان درگذشت ـ «حوزهٔ علمیهٔ شهید محمد حسین نجابت» نام گرفته است.
این دو فرودگر آزمایش‌های مشابه و یکسانی را در دو نقطه از سطح مریخ انجام دادند، وایکینگ ۱ در نزدیکی خط استوا و وایکینگ ۲ در شمال این آزمایش‌ها را انجام دادند.
رشید عالی گیلانی و اعضای مربع طلایی در ۱ آوریل ۱۹۴۱ کودتایی علیه عبداله انجام دادند و دولت او را ساقط کردند. بریتانیا که همچنان پایگاه‌های هوایی خود در عراق را در اختیار داشت از ترس این که دولت رشید عالی به دلیل ارتباطاتش با دول محور، جریان نفت را به سوی غرب قطع کند به عراق حمله کرد. جنگ در ۲ مه ۱۹۴۱ توسط نیروهای بریتانیایی و مزدوران آشوری آغاز شد و در نتیجه نیروهای گیلانی شکست خورده و در ۳۱ مه مجبور به ترک مخاصمه شدند.
شادی واقعی یک انسان انجام دادن کارهایی است که او برایشان ساخته شده.
فرایند جذب معمولاً به تنهایی برای شیرین سازی آب و جذب عناصر موجود در آب استفاده می‌شود و در کنار آن از فرایندهای ترکیبی شامل جاذب و سایر فرایندها نظیر تبادلگرهای یونی، غشا و… نیز استفاده می‌گردد. مانند پژوهشی که آقای آقاخانی و همکاران در سال ۲۰۱۱ انجام دادند.
برای ادای احترام در ۲۵مین سالگرد اولین پرواز شاتل فضایی، اتاق مدیریت پرتاب ۱ در محل کنترل ماموریت‌های فضایی در پایگاه کندی به اتاق پرتاب یانگ-کریپن تغییر نام پیدا کرد. یه یاد فضانوردانی که این ماموریت تاریخی را انجام دادند.
سوم: و آن مفسده ای است که هیچ صاحب مالی از آن خالی نیست و آن، این است که نگاهداشتن و حفظ مال، و انجام دادن امور متعلقه به آن، آدمی را از یاد خدا باز می دارد و هر چه به واسطه آن انسان از یاد خدا غافل شود، نیست مگر خسران و وبال.
در سال ۱۵۵۲ کشتی های عثمانی به فرماندهی پیری ریس به پرتغالی ها حمله کردند. خلیج فارس در طول دهه ۱۵۵۰ شاهد رقابت شدید بین ترک های عثمانی و پرتغالی ها بود. ناوگان پرتغالی و عثمانی در سال ۱۵۵۳ در نبرد تنگه هرمز و در سال ۱۵۵۴ در نبرد دریای عمان با هم درگیر شدند و عثمانی ها در این دومی کاملاً نابود شدند. در سال ۱۵۵۹، عثمانی‌ها آخرین تلاش خود را برای تصرف بحرین انجام دادند، اما ناکام ماندند.
پس از تأسیس جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۳، چوروم به عنوان یک استان مستقل شناخته شد. در سال ۱۹۸۰، شبه‌نظامیان حزب حرکت ملی کشتار چوروم را علیه اقلیت علویان آناتولی انجام دادند که منجر به کشته شدن ۵۷ نفر و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ نفر شد.
با انجام دادن تاهایی که در شش مرحلهٔ شکل زیر نشان داده شده‌اند، ستاره‌ای از کاغذ مربع‌شکل بدست می‌آید.
رابعا: شاهنشاه نشان خدمت مرحمت فرموده اند، از سرکار ولیعهد هم اذن استعمال رسیده لکن سه سال است که در قشون فرستادن و قورخانه و توپخانه انجام دادن، خدمت ها شده. در حقیقت هر که هرجا خدمتی کرده من رسدی در آن خدمت داشته ام حالا اکثری از جانب ولیعهد صاحب نشانند و من عاطل، روا نیست.