انتیک

انتیک

معنی کلمه انتیک در لغت نامه دهخدا

( آنتیک ) آنتیک. ( فرانسوی ، ص ، اِ ) ( از لاطینی آنتی کواوس ، به همین معنی ) ظرف یا جامه یا کتاب یا فرش یا مجسمه و مانند آن سخت دیرینه. || در تداول فارسی ، سخت بد. سخت زشت و کریه.

معنی کلمه انتیک در فرهنگ معین

( آنتیک ) [ فر. ] (ص . ) ۱ - دیرینه ، باستانی ، عتیقه (فره ). ۲ - (عا. ) باارزش ، قیمتی . ۳ - (عا. ) بسیار بد، سخت زشت و کریه .

معنی کلمه انتیک در فرهنگ عمید

( آنتیک ) ویژگی هر شیء قدیمی و تاریخی که ارزش هنری داشته باشد.

معنی کلمه انتیک در فرهنگ فارسی

( آنتیک ) ( صفت ) ۱ - عتیقه شئ کهنه دیرینه . ۲ - قیمتی با ارزش : چیز آنتیکی است . ۳ - سخت بد سخت زشت و کریه .
انتیک: کهنسال، کهنه، دیرینه، باستانی، عتیق، کهن، هرچیزتاریخی وقدیمی باقی مانده ازایام قدیم

معنی کلمه انتیک در دانشنامه عمومی

آنتیک (استان). آنتیک ( Antique ) یکی از استان های کشور فیلیپین است. این استان در مرکز این کشور قرار گرفته است و بخشی از جزیره ویسایا به شمار می رود.
مرکز این استان شهر سان خوزه است. جمعیت آن حدود چهارصد و هفتاد هزار نفر است. مساحت این استان دو هزار و پانصد کیلومتر مربع است .

معنی کلمه انتیک در دانشنامه آزاد فارسی

آنتیک. رجوع شود به:عتیقه

جملاتی از کاربرد کلمه انتیک

آتلانتیک‌گرایی که به عنوان فرا آتلانتیک‌گرایی نیز شناخته می‌شود، یک ایدئولوژی است که از اتحاد نزدیک بین ملت‌ها در شمال قاره آمریکا (ایالات متحده آمریکا و کانادا) و قاره اروپا (به جز روسیه) در زمینه مسائل سیاسی، اقتصادی و دفاعی حمایت می‌کند. هدف اتحاد، حفظ و افزایش امنیت و رفاه کشورهای شرکت‌کننده و حفاظت از لیبرال دموکراسی و ارزش‌های مترقی جامعه باز است که آنها را تحت چندگانگی فرهنگی متحد می‌کند. این اصطلاح از اقیانوس آتلانتیک یا اطلس شمالی گرفته شده است که با آمریکای شمالی و اروپا همسایه است.
(منبع: صندوق آلمانی مارشال ایالات متحده روندهای ترانس آتلانتیک ژوئن ۲۰۰۹٬۲۰۱۰ و۲۰۱۱ نظرسنجی)
استان از نظر جغرافیایی به سه ناحیه مجزا تقسیم می‌شود: جزایر تیرا دل فوئگو، جنوبگان و جزایر آتلانتیک جنوبی
با ظهور گرایش رمانتیک در اواخر قرن ۱۸ آثار ال گرکو از نو مورد بررسی قرار گرفتند.
متن داستان شاعرانه است و در خدمت رمانتیک بودن قصه است. در این کتاب با یک رمان واقع‌گرای مدرن روبه‌رو هستیم که به نوعی مدرن است و داستانی رمانتیک دارد. این رمان متفاوت از دیگر داستان‌هایی که نویسنده زن دارد در خلق شخصیت‌ها و دیالوگ‌های موفق بوده‌است.
آزمایشگاه یک فیلم کمدی، رمانتیک به تولید کانون ایران نوین و کویر فیلم و به توزیع موسسه نسیم صبا، محصول ۱۳۹۰ است.
مواجهه گوته با غزلیات حافظ چنان برای او الهام‌بخش شد که دیوان شرقی-غربی خود را بر آن اساس نوشت. و به گفته شمسی عصار «راه را برای کشف شعر فارسی توسط رمانتیک‌ها رهنمون شد.»
دو باتن در اولین رمان خود، جستارهایی در باب عشق (که در آمریکا با عنوان در باب عشق به چاپ رسید) به عاشق شدن و فارغ شدن از عشق می‌پردازد. در سال ۲۰۱۰ فیلمی رمانتیک و کمدی با اقتباس از این رمان به کارگردانی جولین کمپ و به نام پنج دوست دختر اخیر من ساخته شد. دوباتن دنباله‌ای به نام سیر عشق بر این کتاب خود نوشت که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد.
آنیل در بین مردم هند به مرد خانواده‌دوست معروف است و می‌توان او را در کنار آمیتاب باچان جزء معدود بازیگرانی به حساب آورد که در کلیه کاراکترهای موجود در سینما ایفای نقش کرده‌اند البته آنیل بازی در فیلم‌هایی با ژانر رمانتیک و خانوادگی را ترجیح می‌دهد.
در بزنگاه جنبش رمانتیسم، استون‌هنج (که تا آن زمان نامش با نام دروئیدها گره خورده بود) جایگاه ویژه‌ای در ذهن نویسندگان و هنرمندان پیدا کرد. رمانتیک‌ها، که علیه هنجارهای عصر روشنگری قیام کرده بودند استون‌هنج را مکانی خوفناک، تاریک، و شیطانی می‌دانستند و در آثار خود آن را به عنوان نمادی از تاریخ پایدار، ظالمانه، و خشونت‌باری که بر فردیت و «اکنون» سایه انداخته‌است به کار می‌بردند.