انتزاعی
جملاتی از کاربرد کلمه انتزاعی
اما هر یک از این حوزهها، در فیلمهای گوناگون متفاوت عمل میکند. بهطور مثال اهمیت روابط گرافیکی و ریتمیک در فیلمهای انتزاعی و فرمال بیشتر از دیگر فیلمها نمود پیدا میکند. اما ارتباط فضائی و زمانی در اکثریت فیلمها اعمال میشود به جز فیلمهای تجریدی و فرمال.
در مجموعه عظیم اسطورهها و افسانههای یونانی، ایزدان ملی مردم یونان در کالبد آرمانی انسانی توصیف شدهاند. بر اساس گفتههای والتر بورکت، ویژگیهای توصیفی قائل شدن جسم انسانی برای خدایان اینست که، «خدایان یونانی انسانند، نه انتزاعی، ذهنی یا مفهومی». بدون در نظر گرفتن اشکال اساسی خدایان یونان باستان، آنها اغلب دارای قابلیتهای خارقالعادهای هستند؛ بهطور قابل توجه، خدایان تحت تأثیر بیماریها قرار نمیگیرند، و تنها در شرایط بسیار بسیار ویژه زخمی میشوند. یونانیان جاودانگی را مشخصهای از خدایان خود میدانستند؛ این جاودانگی، همراه با جوانی لایزال، حاصل استفاده مکرر شهد بود که در اثر آن خون الهی در رگهایشان نو میشد.
ماهیت کارخانه انتزاعی را میتوان این طور تعریف کرد که "رابطی برای ساخت خانوادهای از اشیاء مرتبط یا وابسته بدون نیاز به مشخص کردن نوع کلاس آنها.
روش علمی به صورت یک دنباله ثابت از مراحل ارائه میشود، اما مجموعهای از اصول عمومی است که ممکن است همه ی مراحل در یک تحقیق علمی اتفاق نیوفتند یا به یک ترتیب یا اندازه انجام نشوند. عنصری که در روش علمی بسیار رایج است، تجربهگرایی است، به این معنی که برای حل مسائل علمی، نباید تنها به استدلال روشنفکرانه و منطقی اکتفا کرد، بلکه باید از تجربهها و دادههای تجربی استفاده کرد. در روش علمی کنونی، استفاده از مدلسازی علمی و وابستگی به طبقهبندیها و نظریههای انتزاعی بهطور معمول پذیرفته میشود. روش علمی با ادعاها در مورد وحی، دوگمانیهای سیاسی یا مذهبی، ارجاع به سنت، اعتقادات رایج، عقلانیت مشترک یا نظریههای فعلی که تنها وسیله ممکن برای اثبات حقیقت است، مقابله میکند.
ارتباط انسانی استفادهٔ گسترده از زبان انتزاعی منحصر به فرد است. توسعهٔ تمدن رابطهٔ نزدیکی با پیشرفت ارتباط از دور دارد.
مترجمها معمولاً یک نتیجه انتزاعی تولید میکنند که کاملاً آماده اجرا نیست. بیشتر اوقات، سیستم عامل درست قبل از شروع اجرای برنامه، کد هدف مترجم را به فرم اجرایی نهایی تبدیل میکند.
برای طرح روی جلد آلبوم یک عکس سیاه و سفید از آثار هلموت نیوتن استفاده شدهاست. این تصویر باسن برهنهای را نشان میدهد که دستی با دستکش سیاه روی آن قرار گرفتهاست. در آمریکا یک طرح انتزاعی جایگزین طرح جلد سکسی اینه؟ شد و تحت تاثیر حملات ۱۱ سپتامبر ترانهٔ شماره ۹ با نام «پلیسهای نیویورک» از لیست قطعهها درآوردهشد و یک قطعهٔ جدید بهنام «وقتی شروع میشه» جایگزین آن شد.
در سال ۱۹۴۲ بنیاد گوگنهایم ابتدا از او خواست که برای اثبات وفاداریاش به آمریکا، نماهنگی برای یکی از مارشهای جان فیلیپ سوسا بسازد و سپس درخواست کرد که موسیقی آن را به کنسرتوی براندنبرگ شماره ۳ اثر باخ تغییر دهد. با این حال فیشینگر میخواست برای تأکید روی طبیعتِ انتزاعی فیلمهایش، یک فیلم صامت بسازد. فیشینگر نهایتاً در خفا خواستهٔ خود را عملی کرد و فیلم صامت را ساخت که ریتم سنگین و آرامِ موسیقایی را با استفاده از ظهورِ متناوبِ تصاویرِ تابلو-مانند شبیهسازی میکرد.
ویلیام اکام از طرفداران نامگرایی بود و وجود واقعی مفاهیم کلی را انکار میکرد، و باور داشت که وجود حقیقی، تنها از آنِ افراد جزئی است، نه مفاهیم کلی؛ و چون علم به افراد جزئی، تنها از راه حس و شهود حاصل میشود و مفاهیم کلی و انتزاعی نمیتوانند مبدأ علم انسان قرار گیرند، در روش علمی باید تا اندازهٔ امکان از این مفاهیم انتزاعی پرهیز کرد.
اثر کازیمیر را میتوان با استفاده از مکانیسمهای ریاضی انتگرالهای عملکردی نظریه میدان کوانتومی نیز محاسبه کرد،گرچه چنین محاسباتی بطور قابل توجهی انتزاعیتر است و بنابراین درک آن دشوار است.علاوه بر این،آنها را میتوان فقط برای سادهترین هندسهها انجام داد.با این حال،فرمالیسم نظریه میدان کوانتومی روشن میکند که جمع ارزش انتظار خلاء به معنای مشخص جمعآوری شده به اصطلاح "ذرات مجازی" است.