انترن

معنی کلمه انترن در لغت نامه دهخدا

انترن. [ اَ ت ِ ] ( فرانسوی ، اِ ) دانش آموز شبانه روزی. || کارآموز. کارورز. ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه انترن در فرهنگ معین

(اَ تِ ) [ فر. ] (اِ. ) ۱ - دانش آموز شبانه - روزی . ۲ - کارآموز پزشکی در بیمارستان .

معنی کلمه انترن در فرهنگ عمید

دانشجوی پزشکی که به منظور ورزیده شدن در رشتۀ خود، چند ترم آخر تحصیل را در بیمارستان و زیر نظر استادان به مداوای بیماران بپردازد.

معنی کلمه انترن در فرهنگ فارسی

درونی، داخلی، دانش آموزشبانه روزی، کار آموز، کارورز، آنکه جهت ورزیده شدن درعلمی بخصوص دررشته پزشکی زیردست استادکارکند
( اسم ) ۱ - دانش آموز شبانه روزی . ۲ - کار آموز کارورز

معنی کلمه انترن در ویکی واژه

دانش آموز شبانه - روزی.
کارآموز پزشکی در بیمارستان.

جملاتی از کاربرد کلمه انترن

حزب سوسیال دموکرات آلمان مواضعی طرفدار اتحادیه اروپا دارد و عضوی از حزب سوسیالیستهای اروپا است و تحت گروه حزبی اتحاد پیشرو سوسیالیستها و دموکراتها در پارلمان اروپا به فعالیت مشغول است. این حزب با ۱۶ نماینده پارلمان اروپا سومین حزب بزرگ در این گروه پارلمانی است. حزب سوسیال دموکرات آلمان همچنین از اعضای بنیانگذار انترناسیونال سوسیالیست بود، اما در سال ۲۰۱۳ پس از انتقاد از پذیرش احزاب اقتدارگرا در انترناسیونال سوسیالیسم، از این گروه جدا شد. سپس این حزب اتحاد پیشرو را بنیان نهاد و که احزاب دیگری در سراسر جهان به آن پیوستند. پیش از این، حزب سوسیال دموکرات عضو بنیانگذار انترناسیونال دوم و انترناسیونال بین‌المللی کار و سوسیالیست بود.
مندل تنها یک نطریه پرداز مارکسیست نبود. او قبل ازهر چیز یک انقلابی و یک انترناسیونالیست بود که به فعلیت انقلاب سوسیالیستی اعتقاد داشت و برای سازمان دهی اش سخت تلاش می‌کرد. اونه تنها بارزترین چهره در سازمان دهی جنبش تروتسکیستی در بعد از جنگ تا آخرین روزهای زندگی اش بود، بلکه دراین رابطه آثار نظری بسیار با ارزشی از خو بر جا گذاشت. او ده‌ها کتاب، جزوه و مقاله در رابطه با مسالًه آگاهی طبقاتی طبقه کارگر و سازمان دهی اش به نگارش درآورد. کتاب‌های "الفبای مارکسیزم"، "از کمون تا مه ۶۸"، "انقلاب اکتبر"، "نظریه لنینیستی سازمان دهی"، "طبقه کارگر و آگاهی طبقاتی"، "کنترل کارگری، شوراهای کارگری و خودمدیریت کارگری" همگی باور ژرف او را به آرمان "سوسیالیزم از پائین" نشان می‌دهند.
از ۱۴ ژوئیه ورزشکاران فرانسوی گروه به گروه شروع به حرکت به سمت بارسلونا با قطار می‌کنند. هر ایستگاه قطاری بهانه‌ای است برای یک تظاهرات خودجوش که در آن سرود انترناسیونال خوانده می‌شود. آخرین ورزشکاران صبح روز ۱۸ ژوئیه به بارسلونا می‌رسند. اما در شب ۱۸ تا ۱۹ ژوئیه اولین درگیری‌های مسلحانه پس از بیانیه نظامی فرانکو رخ می‌دهند. اغلب ورزشکاران در هتل محل اقامتشان می‌مانند ولی تعدادی از آن‌ها نیز در کنار انقلابیون اسپانیا به درگیری مسلحانه با نیروهای فرانکو می‌پردازند. برخی از آن‌ها کشته یا مجروح شدند. در تاریخ ۲۳ ژوئیه، خومه میراویتلس، دبیر کمیته برگزاری بازیها، منتفی شدن بازی‌ها را اعلام می‌کند.
ریموند، دانشجوی پزشکی پس از این که اولین سال کالج خود را به پایان رسانده و آماده شروع دوره انترنی خود در تابستان است، مجبور می‌شود به مراقبت از مادرش که پایش به تازگی شکسته بپردازد. در این بین ریموند عاشق دختری به نام تونی می‌شود و ناخواسته با مادر خودش رابطه جنسی برقرار می‌کند و . . .
در سال ۱۸۷۲ با میخائیل باکونین ملاقات کرد و همراه با او در کنگره بین‌الملل سنت آیمر شرکت کرد. مالاتستا، چهار سال بعد، به گسترش تبلیغات انترناسیونالیست در ایتالیا کمک کرد؛ او دو بار به دلیل همین فعالیت‌ها دستگیر شد.
می‌تواند پیدا شود). مسائل روند ماکسیموم آسانترند و خیلی سریعتر از مسائل روند کمترین هزینه حل می‌شوند.
در ۱۸۶۹، او در آیزناخ، به موسسان حزب سوسیال دموکرات آلمان پیوست، حزبی که به انترناسیونال اول که توسط کارل مارکس در لندن تأسیس شد، بسیار نزدیک بود.
در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۱۹، گری باربر، بنیان‌گذار شرکت و لنترن انترتینمنت این شرکت را به عنوان گروه رسانه ای اسپای‌گلس احیا کردند و شرکت‌های ایگل پیکچرز و سینه‌ورلد را به عنوان سرمایه‌گذار معرفی کردند. لانترن بیشترین سرمایه‌گذاری را انجام داد و همچنین کتابخانه فیلم‌های میرامکس را به اسپای‌گلس منتقل کرد.
سرود انترناسیونال که به بسیاری از زبان‌های دنیا ترجمه شده‌است اولین بار توسط لاهوتی به فارسی ترجمه شد.
آریزیا به عنوان یکی از گرین لانترن، دارای قدرت حلقه و قدرت باتری یکسانی در قیاس با دیگر اعضای سپاه است. اما فیزیولوژی گراکسوتایت وی به او اجازه بهبود و بازسازی اندام با سرعت بسیار بالایی را می‌دهد. او حتی قادر است از صدمات مرگباری که توسط نیروهای عظیم به او وارد می‌شود بهبود یابد. به دلیل حرکت کندتر مدار سیارهٔ مادری‌اش در مقایسه با زمین، آریزیا به ازای هر ۱۸.۵ سال زمینی، تنها یک سال از عمرش کاسته می‌شود، و همین مسأله به او طول عمر بسیار بیشتری در مقایسه با انسان‌ها می‌دهد. او همچنین مبارز تن‌به‌تن چیره دست، و تیراندازی حرفه‌ای به‌شمار می‌رود.