انتر

معنی کلمه انتر در لغت نامه دهخدا

انتر. [ اَ ت َ ] ( اِ ) عنتر. رجوع به عنتر شود.

معنی کلمه انتر در فرهنگ عمید

میمون کوچک دم دار که کفل هایش بی مو و سرخ رنگ است.

معنی کلمه انتر در فرهنگ فارسی

میمون کوچک دمدارباکفل های بی مووسرخ رنگ که انتربازهااوراجهت کارهای خنده دارتربیت میکنند
عنتر

جملاتی از کاربرد کلمه انتر

در تاریخ ۱۶ ژانویهٔ ۲۰۱۱ میلادی، روزنامهٔ نیویورک تایمز در مقاله‌ای تحقیقی نوشت که «اسرائیل کرم رایانه‌ای استاکس‌نت را ابتدا در مرکز هسته‌ای دیمونا و بر روی سانتریفیوژهای مشابه‌ای که در ایران از آن‌ها در تأسیسات غنی‌سازی نطنز استفاده می‌شود، آزمایش کرده بوده است». این در حالی‌ست که دولت اسرائیل یا آمریکا هیچ‌گاه به‌طور رسمی دست‌داشتن در انتشار ویروس استاکس‌نت را تأیید نکرده‌اند.
ازو زاده ست هرچ اندر جهانست ز هرچ اندر جهانست او جوانتر
پذیرش مد عجیب و غریب گاگا نیز به عنوان یک جنبهٔ مهم در شخصیت او نقش داشته‌است. در اوایل آغاز کار، برخی مد او را با کریستینا آگیلرا مقایسه کردند. در سال ۲۰۱۱، ۱۲۱ زن در مراسم اهدای جوایز گرمی با لباسی مانند لباس‌های گاگا جمع شدند و رکورد جهانی گینس برای بزرگ‌ترین گردهمایی تقلیدکنندگان لیدی گاگا در سال ۲۰۱۱ ثبت شد. گلوبال لنگویج مانیتور واژهٔ «لیدی گاگا» به همراه علامت تجارتی «نو پانتس» را به عنوان برترین کلید واژه مد نامگذاری کرد. انترتینمنت ویکلی لباس‌های او را در فهرست «بهترین‌های» پایان دهه قرار داد و گفت که او «هنر اجرا را وارد جریان اصلی کرده‌است».
بعد از بازگشت به کره جنوبی، آن هیو-سوپ توسط جی‌وای‌پی انترتینمنت مورد شناسایی قرار گرفت و کارآموز شد. به او فرصتی داده شد تا به عنوان عضوی از گروه پسرانهٔ کی-پاپ، گات‌سون اولین فعالیت هنری خود را انجام دهد. با این حال، او در نهایت این پیشنهاد را رد کرد تا تلاش‌های دیگری را دنبال کند.
ای بده جانتر ز جان دیدار عشق وی فزون از جان و جا اقبال عشق
آن یکی در خدمت این پی سپر این مرآن را مهربانتر از پدر
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به پیشتازان فضا: انترپرایز اشاره کرد.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به کنکورد … فرودگاه ۷۹، کوجک، جبهه، روح کانترویل، جک خرس و دست اشاره کرد.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به یه داستان کانتربوری، رویداد بدفورد، فروید: عشق مخفی، نجواگران، مدار ۴۹ درجه، تله مرگبار، شاهزاده و گدا، هاید پارک کرنر، همراهان خوب، و علامت قابیل اشاره کرد.
بدان خیال که بیند رخ نو گل در آب روانتر از دگران بر کنار جو آید
بیا ساقیا می روانتر بده سبک باش و جام گرانتر بده
در ۲۶ سپتامبر ۲۰۰۶، آبه به عنوان نخست‌وزیر ژاپن شروع به کار کرد. وی که در ۵۲ سالگی انتخاب شد، جوانترین نخست‌وزیر از زمان فومیمارو کونو در سال ۱۹۴۱ بود.
پاسبان وکلانتر و شبگرد همه دزدند و ناکس و نامرد
سیستم مبارزه در تأثیر فراگیر ۳ دستخوش تغییر گشته و روانتر شده‌است. سیستم سنگرگیری و هوش مصنوعی بازی بهبود یافته و گزینه‌های بیشتری برای حرکت در میدان نبرد و جنگ تن به تن وجود دارد. حالت چندنفره با قابلیت بازی چهار نفر به صورت کو-آپ در بازی نیز در دسترس است. در این نسخه نیز روندبازی با اجرای پوشه ذخیره برای کسانی که نسخه تأثیر فراگیر ۱ و تأثیر فراگیر ۲ را به اتمام رسانده‌اند و تصمیماتی که در طی داستان بازی‌های قبلی گرفته شده در این نسخه نیز تأثیر خواهند گذاشت.
انتروپی برای اندازه‌گیری انرژی و دما کاربرد دارد
پاس کاری در این بازی بهتر، روانتر و واقعی تر شده و حرکت توپ بر روی زمین نرم‌تر و واقعی تر شده‌است.
من روز و شب گریان‌ترم وز عشق با افغانترم در درد تو حیرانترم ای سنگدل ای پاسبان
فروزانتر از روز روشن شبی که میتافت چون مهر هر کوکبی
سبک برخیز، تا گردی گرانتر که غلتانی فزاید قدر گوهر
زهی به دامن ما موج این محیط چه بندد گذشته‌ایم پرافشانتر از خدنگ به صحرا