انتخاب کردن

معنی کلمه انتخاب کردن در لغت نامه دهخدا

انتخاب کردن. [ اِ ت ِ ک َ دَ ] ( مص مرکب ) برگزیدن :
هلاک مشرب صیاد دام بر دوشم
که جای گل ز چمن بلبل انتخاب کند.سلیم ( از آنندراج ).

معنی کلمه انتخاب کردن در فرهنگ فارسی

برگزیدن

معنی کلمه انتخاب کردن در ویکی واژه

انتخاب، برگزیدن چیزی یا کسی.

جملاتی از کاربرد کلمه انتخاب کردن

دومین فیلم سینمایی رورواکر با نام شگفتی‌ها در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن سال ۲۰۱۴ حضور دارد. داستان این فیلم دربارهٔ جلسومینای ۱۲ ساله (که بی‌شباهت به جلسومینای جادهٔ فلینی نیست)، بزرگترین فرزند یک خانواده است. پدر و مادر جلسومینا هردو دانشجویان انقلابی هستند، پدر آلمانی و مادر ایتالیایی که زندگی درحومه توسکان را انتخاب کردند و حرفه‌شان زنبورداری است. اما آن‌ها با تهدیدهای متفاوتی روبه رو هستند، کشتن زنبورهای‌شان توسط همسایه و…
از سال ۲۰۱۸، بازیکنان با بیشترین آراء در هر کنفرانس به عنوان کاپیتان تیم تعیین می‌شوند و می‌توانند اعضای تیم خود را بدون توجه به کنفرانس انتخاب کنند. لبرون جیمز و استفان کری اولین بازیکنانی بودند که کاپیتان تیم شدند و اعضای تیم خود را انتخاب کردند.
پس از ایجاد اختلافات در حزب اعتماد ملی بر سر پذیرش استعفای مهدی کروبی ، سرانجام با جدا شدن رسول منتجب نیا و جمع کثیری از یاران مهدی کروبی از اعتماد ملی که مخالف استعفای کروبی بودند و تأسیس حزب جمهوریت ایران اسلامی، در نیمه اسفندماه 1399، شورای مرکزی حزب اعتماد ملی استعفای دبیرکل این حزب را پذیرفت و الیاس حضرتی را به عنوان جایگزین او انتخاب کردند.
انتخاب کردن رأس بعدی که باید به مجموعه
«اسب سیاه و درخت گیلاس» در چهل و نهمین مراسم جایزه گرمی (۲۰۰۷) نامزد دریافت جایزهٔ گرمی در رشتهٔ «بهترین اجرای آواز خوانندهٔ زن پاپ» بود. در پایان سال ۲۰۰۵ مخاطبان مجلهٔ کیو این ترانه را به‌عنوان پنجمین ترانهٔ برتر سال انتخاب کردند.
در یکم ماه ژوئن ۲۰۱۲ برندان راجرز در پی اخراج کنی دالگلیش با امضای قراردادی سه ساله به عنوان سرمربی باشگاه لیورپول راهی آنفیلد شد. در پی نتایج موفقیت‌آمیز این تیم در فصل ۲۰۱۳–۱۴، باشگاه لیورپول در روز ۲۶ مه ۲۰۱۴ قراردادی ۴ ساله تا پایان سال ۲۰۱۸ با این سرمربی اهل ایرلند شمالی به امضاء رساند. اما در تاریخ چهارم اکتبر ۲۰۱۵ پس از کسب نتایج ضعیف، برندان راجرز از سوی مدیران باشگاه اخراج شد.چهار روز پس از اخراج برندان راجرز، مالکان آمریکایی باشگاه با انعقاد قرادادی سه ساله یورگن کلوپ را به عنوان سرمربی جدید باشگاه لیورپول انتخاب کردند.
"[...] در ویژگی‌های ذاتی عکاسی در دو مرحله عمل چیدن صورت می‌گیرد. دفعه اول انتخاب کردن و جدا کردن تکه هائی از آنچه رویت می‌شود. نوبت بعدی پردازش و عینیت بخشیدن به عناصر به دست آمده از نوبت اول است که به صورت تصویر درآمده _ وقتی که ما بخواهیم چند تا از این تصاویر را
در نوامبر ۱۷۸۴، قانون‌گذاران همکار، رون را برای یک دوره یک ساله در شورای ایالتی ویرجینیا انتخاب کردند. بنا رون در طول آن سال که از ماه مه ۱۷۸۵ آغاز شده بود، به فرماندار پاتریک هنری کمک کرد. تنها مخالفت ثبت‌شده او مربوط به زمانی است که یک قاضیِ صلح را به دلیل سوءاستفاده از مقامش، اخراج کرد. رون فکر می‌کرد که وی در تفکیک قوا دخالت کرده‌است. رون پس از استعفا به نمایندگی از شهرستان‌های اسکس، پادشاه و ملکه و پادشاه ویلیام در مجلس سنای ویرجینیا انتخاب شد.
بیکینی از هر دو ترافیک معمولی دریایی و هوایی دور بود و آن را به مکانی ایده‌آل تبدیل می‌کرد. در فوریه ۱۹۴۶، فرمانده نیروی دریایی، بن اچ. وایات، فرماندار نظامی جزایر مارشال، از ۱۶۷ ساکن میکرونزی جزیره مرجانی خواست که داوطلبانه و به‌طور موقت در محل خود جابه‌جا شوند تا دولت ایالات متحده بتواند آزمایش بمب‌های اتمی را برای "خوبی بشریت و برای" آغاز کند. پایان دادن به همه جنگ‌های جهانی." پس از "مشاوره مبهم و غم انگیز" در بین بیکینی‌ها، رهبر آنها، پادشاه جودا، با درخواست جابجایی ایالات متحده موافقت کرد و اعلام کرد: "با این باور پیش خواهیم رفت که همه چیز در دست خداست." نه نفر از یازده سرپرست خانواده، رونگریک را به عنوان خانه جدید خود انتخاب کردند.
زمانی که نوبت انتخاب موسیقی مجموعه شد، گرگ دنیلز چندین گزینه داشت، آهنگ‌هایی که از پیش قابل انتخاب بودند شامل «چیزهای بهتر» از کینکس، «شناور بمان» از مادست ماوس و «آقای بلو اسکای» از الکتریک لایت ارکسترا بود. چندین قطعه که داوطلبان در هنرآزمایی ارائه داده بودند نیز موجود بود. دنیلز تصمیم گرفت که تهیه‌کنندگان انتخاب موسیقی مجموعه را بر عهده بگیرند. بیشتر آن‌ها «آقای بلو اسکای» را انتخاب کردند اما بعدها مشخص شد این آهنگ از پیش در مجموعه تلویزیونی درام لکس استفاده شده بود. به این ترتیب، انتخاب نهایی، آهنگی بود که جی فرگوسون نوشته و اسکرانتونیز اجرا کرده بود.