امپرسیونیست

معنی کلمه امپرسیونیست در فرهنگ معین

(اَ پِ ) [ فر. ] (ص . ) پیرو مکتب امپرسیونیسم .

معنی کلمه امپرسیونیست در فرهنگ عمید

هنرمندی که به سبک امپرسیونیسم کار کند.

معنی کلمه امپرسیونیست در فرهنگ فارسی

نقاش یانویسندهای که به سبک امپرسیونیسم کارکند

معنی کلمه امپرسیونیست در ویکی واژه

پیرو مکتب امپرسیونیسم.

جملاتی از کاربرد کلمه امپرسیونیست

منتقدان بر سر این موضوع که کرین را باید رئالیست نامید یا ناتورالیست یا امپرسیونیست، بگومگوی بسیار کرده‌اند. با این همه، هریک از این مکتب‌ها با جنبه‌هایی از آثار کرین متناسب‌اند. مشابهت‌های آشکاری میان مگی و مادر جورج و رمان‌های زولا به چشم می‌خورد. اما کرین خود شیوه کارش را امپرسیونیستی می‌خواند و داستان‌های او که به صورت رشته‌ای احساسات و ادراکات زودگذر جلوه می‌کنند، تأییدی بر این مدعاست.
آندرونیکی با درجهٔ ممتاز در رشتهٔ نقاشی و مجسمه‌سازی از دانشکدهٔ هنرهای زیبای آتن فارغ التحصیل شد، و پس از تحصیل در پاریس، به آلبانی بازگشت و در یک مؤسسهٔ آموزشی مشغول به تدریس شد. او عمدتاً از پرتره‌ها و مناظر امپرسیونیستی و همچنین نمادها نقاشی می‌کرد، در حالی که خواهرش به‌شدت تحت تأثیر مکتب واقع‌گرایی بود. او به عنوان اولین زن نقاش حرفه‌ای آلبانی شناخته می‌شود.
دوشان که در سال ۱۹۰۴ با هدف نقاش شدن به پاریس می‌آید، بی‌درنگ کارش را به سبک امپرسیونیست‌ها، سپس به شیوهٔ سزان و فووها شروع می‌کند و سرانجام به مضمون‌های سمبولیستی روی می‌آورد. او به برکت نفوذ برادرانش ــ که هر دو ده سالی از او بزرگترند و قبلاً به جنبش پیشتاز پیوسته‌اند ــ آثارش را نه فقط در سالن مستقلان بلکه همچنین مرتباً در سالن پاییز به نمایش می‌گذارد.
این نمایش را می‌توان امپرسیونیستی شمرد.
ماتیس در نخستین سال هلی فعالیتش پرده‌هایی از طبیعت بیجان و گوشه‌های داخلی خانه در برتانی را نقاشی کرد. در این پرده‌ها، نشانی از ستایش شاردن مشهود است. در اواخر دهه ۱۸۹۰، تحت تأثیر امپرسیونیسم و نئو امپرسیونیسم به رنگ‌های تند و درخشان روی آورد. بعداً با دیدن آثار سزان به او جلب شد. پس از ان توجه خود را بر مسئله استحکام ساختار نقاشی متمرکز کرد. پرده‌هایی چون آکادمی آبفام گذر از رنگ‌پردازی درخشان به حجم نمایی ساده را نشان می‌دهد. این مرحله تجربی آنگاه به پایان رسید که او به شیوه رنگ گزینی نئو امپرسیونیست‌ها بازگشت. در این هنگام، اساس فوویسم در نقاشی اش شکل گرفت. به زودی، رهبری ماتیس نزد دوستانش مقبول افتاد. در آثاری چون زیبا، آرام، دل‌انگیز(۱۹۰۵) ویژگی هنر او نمایان شد.
او یکی از چهره‌های درخشان در میان آهنگسازان میان دو جنگ جهانی شمرده می‌شود. آثار نخستین او بیشتر زیر تأثیر امپرسیونیستهایی چون کلود دبوسی و موریس راول بود اما آثار دوره بعدی وی بیشتر به سبک نئوکلاسیک گرایش دارند.
در سال‌های بین ۱۹۰۸ تا ۱۹۱۲ در مدرسهٔ اسلید به تحصیل پرداخت. در ۱۹۱۲ در دومین نمایشگاه پست‌امپرسیونیستی گالری‌های گرافتن در لندن شرکت جست. در سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۱۸ در ارتش خدمت کرد. در این دوره بیشتر خارج از لندن، در جنوب انگلستان به سر می‌برد. در ۱۹۲۷ نخستین نمایشگاه انفرادی خودر را در گالری گوویل در لندن برگزار کرد. در سال ۱۹۳۵ ب عضویت آکادمی سلطنتی درآمد. در سال ۱۹۳۸ نمایشگاه انفرادی خودر را در پاویون انگلستان در بی‌ینال ونیز برگزار کرد. در ۱۹۴۰-۱۹۴۱ صحنه‌نگار رسمی جنگ شد.
داستان، ساختاری مدرن و غیرخطی دارد و یکی از گوتیک‌ترین آثار فاکنر به‌شمار می‌رود. فاکنر در این رمان از تمامی امکانات و ابزارهای نویسندگی خود، مانند تکنیک‌های روایت، به‌کارگیری اسطوره و نماد و بیان امپرسیونیستی، کمک می‌گیرد تا جریان پیچیده و غامض زندگی را همان‌گونه که زیسته و تجربه کرده، آشکار کند.
از افراد مشهور اهل کاتامارکا باید به امیلیو کارافا ( نقاش پست امپرسیونیست )، دانیل دیاز ( فوتبالیست )، مامرتو اسکیو ( راهب ) و ویسنته سادی ( سیاستمدار پرونیست ) اشاره کرد .
در سال ۱۸۸۳ مونک اولین نقش خود را در یک نمایشگاه عمومی نشان داد که شامل آثار خود و دوستانش بود. اولین پرتره را از کارل یانسن هل که یک فرد معروف در شهر بود کشید که پاسخ منفی منتقدان را در پی داشت. در طول این سال‌ها که وی مشغول فعالیت بود سبک‌های زیادی را تجربه کرد شامل طبیعت‌گرایی و نقطه‌گذاری (امپرسیونیست). برخی از کارهای اولیه‌اش یادآور کارهای مونه بود.