امب

معنی کلمه امب در ویکی واژه

از عبارت‌های تاریخ‌نگار یونان باستان کزنفون در کتاب کورشنامه است. از نام‌هایی که اشتقاق مشکوکی دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه امب

و گفت: مرید آنست که در عمر خویش نخسبد و مردان که یک ساعت نخسبند و پیغامبر چنین بود علیه السلام چون ازمعراج بازآمد هرگز دیگر نخفت زیرا که همه دل شده بود.
یامگا در ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۰ تا تابستان ۲۰۲۲ به وایله بلدکلوب
و نظر ایشان را این فرموده ی پیامبر (ص) تأیید همی کند که فرمود: خلق و خوی خویش نیکو سازید اما پاره ای از بزرگان را عقیده بر آن است که دگرگونی خلق و خوی ممکن نشود. شاعری به همین سبب سروده است:
شیر را بچه همی‌ماند بدو تو به پیغامبر به چه مانی؟ بگو
* منبع داده‌ها: بیلبورد تاریخ: ۳۰ نوامبر ۱۹۹۶
عبدالحسن کاظمی (زاده ۱۰ نوامبر ۱۹۶۳) یک بازیکن فوتبال اهل ایران است.
الکسی لوتسنکو (روسی: Алексей Александрович Луценко؛ زادهٔ ۷ سپتامبر ۱۹۹۲) دوچرخه‌سوار اهل قزاقستان است.
این فصل از ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۲ از شبکه سی‌بی‌اس شروع به پخش شد.
کسی که سوره مدثر را در نماز واجب بخواند بر خداوند حق است که او را همراه پیامبر و در جوار و درجه او قرار دهد و در زندگی دنیا بدبختی و رنج دامنش را هرگز نگیرد
استان ژامبیل (به قزاقی: Жамбыл облысы، جامبىل وبلىسى) یا استان ژمبیل یک استان در قزاقستان است که در جنوب این کشور واقع شده‌است.
اولین بازی رسمی او برای شیاطین سرخ در دسامبر سال ۱۹۹۲ در برابر منچستر سیتی بود. او در نیمه دوم وارد میدان شد.
گفت خالم دانه است وطره ام دام بلا گفتم اورامبتلای دامم از آن دانه کن
شود تاج برگیرد از تخت عاج به سر برنهد نامبردار تاج
قوله تعالی: «یا أَیُّهَا الرُّسُلُ کُلُوا مِنَ الطَّیِّباتِ» ای پیغامبران، پاک خورید و حلال خورید، «وَ اعْمَلُوا صالِحاً» و کار نیکو کنید، «إِنِّی بِما تَعْمَلُونَ عَلِیمٌ» (۵۱) که من بکردار شما دانایم.
الکساندر کولچنکو (اوکراینی: Олександр Кольченко؛ زادهٔ ۲۰ سپتامبر ۱۹۸۸) بازیکن بسکتبال اهل اوکراین است.
«وَ نَزَعْنا ما فِی صُدُورِهِمْ مِنْ غِلٍّ» خانه کعبه را بنا کردن و از خبائث مشرکان آن را طهارت دادن به خلیل (ع) باز گذاشت، گفت: «وَ طَهِّرْ بَیْتِیَ»، دل مصطفی (ص) را شستن در حال طفولیّت و از ما دون حق آن را طهارت دادن به جبرئیل باز گذاشت و بفرشتگان، چنانک در خبرست، باز که نوبت بدلهای عاصیان امّت احمد (ص) رسید تولّی آن خود کرد جلّ جلاله و طهارت آن خود داد، گفت: «وَ نَزَعْنا ما فِی صُدُورِهِمْ مِنْ غِلٍّ» نه تقدیم و تفضیل ایشان را بر پیغامبران، لکن با ضعیفان رفق بیشتر کنند کریمان، نه خواست جلّ جلاله که عیب و عوار ایشان با فریشتگان نماید، خود کرد تا عیب ایشان هم خود داند، سبحانه ما ارأفه بخلقه.
من نیز دشمنی کنم امبار با هنر باشد بدوستی نظری بر من افکند
بدانست کان تاج و تخت و کلاه نبخشد ورا نامبردار شاه
شیخ عارف، مجدالدین بغدادی گفت: زمانی پیامبر (ص) را بخواب دیدم و پرسیدم: ای پیامبر بو علی سینا را چه میگوئی؟ فرمود: مردی بود که میخواست بیواسطه ی ما به خدا رسد. دست حجابش کردیم و به آتش افتاد.