الیسون
معنی کلمه الیسون در فرهنگ فارسی

الیسون

معنی کلمه الیسون در فرهنگ فارسی

( اسم ) سنبل زرد

معنی کلمه الیسون در دانشنامه عمومی

آلیسون. آلیسون، ( به انگلیسی: Allison Transmission ) یک شرکت سهامی عام آمریکایی است، که دفتر مرکزی آن، در شهر ایندیاناپلیس، ایالات متحده آمریکا قرار دارد.
این شرکت در زمینه تولید سامانه های انتقال قدرت خودکار فعالیت می کند. محصولات آلیسون توسط بیش از ۲۵۰ سازنده خودرو اعم از سواری، تجاری، نظامی و تجهیزات سنگین در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.
الیسون (دهانه). الیسون یک دهانه برخوردی در ماه است.
این دهانه ۱ دهانه اقماری دارد.

معنی کلمه الیسون در دانشنامه آزاد فارسی

آلیسون. رجوع شود به:قدومه

جملاتی از کاربرد کلمه الیسون

از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به یهودی ابدی، آسمان می‌داند، آقای الیسون، و طوفان بر فراز آسیا اشاره کرد.
نام گونه، ‘‘الیسونی’’، به افتخار آقای الیسون وینسنت آرمور، فیلانتروپ آمریکایی است.
بار دیگر ماجرای قتل دو خبرنگار (۲۶ آگوست ۲۰۱۵) در پخش زنده تلویزیونی در شبکه تلویزیونی محلی "دبلیو دی بی جی ۷" وابسته به شبکه تلویزیونی سی‌بی‌سی فعالیت می‌کردند، موجب اعتراضات مردم آمریکا در مورد قوانین حمل سلاح گردید. در این حادثه، الیسون پارکر ۲۴ ساله و فیلمبردار، آدام وارد ۲۷ ساله، در تیراندازی مستقیم و از نزدیک به ضرب گلوله کشته شدند.
لری الیسون مدیر ارشد اجرایی شرکت اوراکل در مورد عبارت «رایانش ابری» گفته‌است که رایانش ابری چیزی است که «در حال حاضر ما از آن استفاده می‌کنیم» و هیچ تأثیری در آن نگذاشته‌است به جز «تغییر کلمات در تبلیغات ما».
الیسون در فیلم ترسناک آمریکایی جیغ ۴ محصول ۲۰۱۱ در کنار اما رابرتز و کورتنی کاکس و دیوید آرکوات بازی کرده و نامزد دریافت جایزه امی برای برنامه‌های تلویزیونی سر شب شده‌است. ایشان در سال ۲۰۱۵ در فیلم سرسخت شدن بازی کرده‌اند.
اسمیت در سال ۱۹۹۹ از مایکروسافت بازنشسته شد و فعلاً به سخنرانی‌ها می‌پردازد، عکس‌های دیجیتالی می‌سازد، نسب‌شناسی علمی انجام می‌دهد و در مورد تاریخ تکنیک تحقیق می‌کند. او در سیتل، واشینگتن زندگی می‌کند. اسمیت در سال ۲۰۱۰ میلادی با الیسون گوپنیک، نویسنده و پروفسور روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی ازدواج کرد.
الیسون در سال ۲۰۱۸ به لیورپول پیوست و در اولین فصل حضورش دستکش طلا لیگ جزیره را با ۲۰ کلین شیت گرفت و با لیورپول، نایب قهرمان لیگ جزیره و قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. او همچنین موفق به کسب عنوان بهترین دروازه‌بان جهان در سال ۲۰۱۹ شد و وی به اولین دروازه‌بان تاریخ لیورپول تبدیل شد که موفق به گل زنی می‌شود
الیسون دارای یک خواهر به نام «لورن» است.
الیسون یک دهانه برخوردی در ماه‌ است.
روایت سومی نیز به نقل از منابعی تئودوری وجود دارد که می‌گوید ادوارد که از این نبرد جان سالم به در برده بود دستگیر و پیش ادوارد چهارم برده شد. پادشاه پیروز که جرج، دوک کلارنس، ریچارد، دوک گلوستر و ویلیام، لرد هیستینگز نیز در کنارش بودند از ادوارد می‌پرسد که چرا علیه او وارد جنگ شده‌است؟ ادوارد پاسخ می‌دهد که برای بازگرداندن میراث پدرم آمده‌ام. با این پاسخ ادوارد چهارم با دستی که دستکش آهنی در بر دارد بر صورت شاهزادهٔ جوان سیلی زده و پس از آن همراهان او ادوارد وست‌مینستر را با شمشیرهایشان می‌کُشند. الیسون ویر ، تاریخ‌نگار معاصر این روایت را درست می‌داند.