الگوریتمی

معنی کلمه الگوریتمی در فرهنگستان زبان و ادب

{algorithmic} [ریاضی] منسوب به الگوریتم/ خوارزمی متـ . خوارزمیک

جملاتی از کاربرد کلمه الگوریتمی

یک راه‌حل را بهینه می‌گوییم اگر دنبالهٔ حرکات آن، کوتاهترین حالت ممکن باشد. این تعداد حرکات، با عنوان عدد خدا یا به شکل رسمی‌تر، مقدار کمین‌بیش نیز شناخته می‌شوند. در نتیجه، برای یک پازل، الگوریتم خدا، الگوریتمی است که پازل را فقط با راه‌حل‌های بهینه حل می‌کند.
وی، این نظریه را با همکاری فیزیکدان بزرگ راجر پنرز ابداع نموده‌است، و معتقد است اندرکنش‌های کوانتیکی در ناحیه‌ای از سلول‌های مغزی بنام میکروتوبول‌ها به وقوع می‌پیوندد. وی بر این مبنا همانند کورت گودل معتقد است که مغز انسان یک سیستم فرا-الگوریتمی است.
در سال ۱۹۸۷، فرد کوهن نوشت که هیچ الگوریتمی وجود ندارد که بتواند تمام ویروس‌های رایانه‌ای را به‌طور کامل تشخیص دهد.
این مقاله در بارهٔ الگوریتمی برای بهینه‌سازی می‌باشد. برای جستجوی مقاله جستجوی محلی را ببینید.
آزمون تقسیم الگوریتمی است که محاسبات بالایی را می طلبد ولی فهمیدن آن بسیار ساده است.
) استفاده کرد. مسلماً الگوریتمی از نظر محاسباتی باثبات‌تر است که واریانس
ایدا لاولیس در نوشته‌هایش پیرامون موتور تحلیلی از ۱۸۴۲ به توصیف الگوریتمی برای تولید اعداد برنولی توسط ماشین ببیج می‌پردازد.
چنین الگوریتمی‌اول بر پایه توزیع قیدها بر روی گره‌ها و سپس حل کردن زیر مسئله در هر گره بستگی دارد. این توزیع ایجاد قیدهای جدیدی که تأثیرات قیدهای یک گره بر گره اضافه شده را نشان می‌دهد، را شامل می‌شود. دقیقتر، اگر دو گره به هم متصل باشند، متغیرهای یکدیگر را به اشتراک می‌گذارند. ارزیابی‌های مجاز این متغیرها با توجه به قیدهای گره اول به ما می‌گوید که چگونه گره اول بر متغیرهای گره دوم اثر می‌گذارد. این الگوریتم با ایجاد قیدهای مورد قبول این ارزیابی‌ها و جا دادن این قیدها در گره دوم کار می‌کند.
اگر الگوریتمی بدین‌صورت باشد که اگر با هر نقطهٔ آغازین دلخواهی شروع شود و در نهایت به یک جواب مشخص برسد، آن را همگراشوندهٔ سراسری می‌نامند. از این نوع الگوریتم‌ها می‌توان به الگوریتم غیر مرکب (سیمپلکس) اشاره کرد.
الگوریتم مرتب‌سازی، در دانش رایانه و ریاضی، الگوریتمی است که فهرستی از داده‌ها را به ترتیبی مشخص می‌چیند.