الپر

معنی کلمه الپر در فرهنگ معین

( آلپر ) (پَ )(ص . )(عا. ) نک الپر. زرنگ ، شیطان ، متقلب .
(اَ پَ ) (ص . ) (عا. ) ۱ - زرنگ ، زیرک . ۲ - متقلب ، پشت هم انداز.

معنی کلمه الپر در فرهنگ عمید

۱. زرنگ.
۲. متقلب، نیرنگ باز و پشت هم انداز.

معنی کلمه الپر در فرهنگ فارسی

زرنگ، متقلب، نیرنگ باز و پشت هم انداز
۱ - زرنگ شیطان . ۲ - متقلب پشت هم انداز .

معنی کلمه الپر در فرهنگ اسم ها

اسم: آلپر (پسر) (ترکی) (تلفظ: alpar) (فارسی: آلپَر) (انگلیسی: alpar)
معنی: دلیر، جسور

معنی کلمه الپر در ویکی واژه

(عا.)
زرنگ، زیرک.
متقلب، پشت هم انداز.

جملاتی از کاربرد کلمه الپر

در این قسمت، پارانویا اعضای دفتر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، زیرا شایعات کوچک‌سازی در حال چرخش است. دوایت شروت (رین ویلسون) با جیم هالپرت (جان کرازینسکی) علیه سایر کارمندان اتحادی شبیه به بازمانده تشکیل می‌دهند – که بعداً پم بیزلی (جنا فیشر) نیز به آن افزوده شد. در همین حال، مایکل اسکات (استیو کرل) یک جشن تولد روحیه‌بخش برای مردیث پالمر (کیت فلانری) ترتیب می‌دهد - اگرچه بیش از یک ماه به تولد او باقی مانده‌است. مایکل از نوشتن تبریک کامل در کارت تولد عذاب می‌کشد و در پایان، شوخی او مهمانی را خراب می‌کند.
از پیامبر نقل شده‌است وقتی روح مؤمن از جسمش خارج می‌شود، بندگان اهل رحمت الهی که قبل او مرده‌اند به دیدنش می آیند و از احوال او میپرسند و احوالپرسی می‌کنند و وقتی حال شخصی را بپرسند و او بگوید فلانی خیلی وقته مرده می‌گویند: انا لله و انا الیه راجعون او را به جهنم نزد مادرش هاویه بردند.
نقش اسکالپرها مانند نقش معامله‌گران حرفه‌ای و بازار گردان‌ها می‌باشد و همین امر باعث افزایش نقدینگی و سرعت معاملات در بازار می‌شود.
عوامل مؤثر در ایجاد آن عبارتند از: ژنتیکی (سابقه نقص لوله عصبی در نسل‌های قبل)، مصرف والپروئیک اسید و کاربامازپین در سه ماههٔ اول بارداری، رژیم غذایی غلط، دیابت، تب شدید در اوایل بارداری، استفاده از وان آب داغ در اوایل بارداری.
همکاران قدیمی حمید سمندریان با این‌که او را کارگردانی سخت‌گیر و جدی معرفی می‌کنند، اما در عین حال بر شوخ‌طبعی و مهربانی او تأکید دارند. دوستی و رفاقت او با بازیگران و دیگر عوامل نمایش‌هایش همیشه زبانزد اهالی تئاتر بوده‌است. بسیاری به لبخند سمندریان و احوالپرسی‌های او با دانشجویانش اشاره کرده‌اند و این‌که او همواره با لبخند به دیدار شاگردانش می‌رفته‌است.
در برخی از کشورها، از این دارو، جهت درمانِ کمکی و همراه با والپروات و کلوبازام در کودکان مبتلا به سندرم دِراوه که تشنج‌شان تحت کنترل نیست، استفاده می‌شود. تا سال ۲۰۱۷ مشخص نشده‌است که با بالا رفتنِ سن کودکان و ورودشان به سنین نوجوانی یا بلوغ، این دارو همچنان مؤثر خواهد بود یا خیر.
این ژست هم برای احوالپرسی و هم برای خداحافظی استفاده می‌شود، اما اهمیت عمیق‌تری نسبت به یک «سلام» یا «خداحافظی» ساده دارد. گفته می‌شود که به هم پیوستن کف دست‌ها ارتباطی بین نیمکره راست و چپ مغز ایجاد می‌کند و نشان دهنده یکپارچگی است.
تا جان بتن آید بیا احوالپرس این خسته را تا دل گشاید برگشا آن پستهٔ لب بسته را
الپرستد ۸٫۸۸ کیلومترمربع مساحت دارد ۱۵۷ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است.
فصل چهار خروج کارن فیلیپلی (رشیدا جونز) به عنوان یک شخصیت عادی بود، اگرچه او برای چند ثانیه در اولین قسمت «اجرای سرگرم‌کننده» و در قسمت دهم، «جنگ شعبه‌ها» به عنوان مدیر منطقه ای شعبه یوتیکا حضور داشت. روابط دوباره به عنوان موضوع اصلی این فصل ظهور کرد، با جیم هالپرت (جان کراسینسکی) و پم بیزلی (جنا فیشر) در حال ظاهر شدن، و مایکل اسکات (استیو کرل) و جن لوینسون (ملوارا هاردین)، و همچنین دوایت شروت (رین ویلسون) و آنجلا مارتین (آنجلا کینزی) که رابطه‌شان در حال زوال است. فناوری یکی دیگر از موضوعات رایج بود زیرا کارمندان دفتر با ابتکاراتی که رایان هوارد (بی جی نواک) برای نوسازی شرکت معرفی کرد دست و پنجه نرم می‌کردند.
اسیر در سیر تکاملی سبک شعری سدهٔ یازدهم اثر آشکار دارد. طرز سخن سرایی اسیر با بیدل دهلوی به کمال می‌رسد. او بنیاد معانی خود را بر چنان تخیل و خیالپردازی‌های وهم‌انگیزی نهاده‌است که هیچ مضمون و نکته‌ای در سخنش خالی از آن نیست. شاعران هم‌دورهٔ وی نظیر کلیم کاشانی و صائب تبریزی در سخنان خود وی را ستوده‌اند. با این همه، همهٔ اشعار اسیر دارای ویژگی‌های سبک هندی نیست. در غزل‌هایی تتبع او از اشعار انوری و سعدی و حافظ هویداست. می‌توان گفت که اشعار اسیر، خاصه غزلیات او، در عین برخورداری از خصوصیات سبک هندی به سبک عراقی نزدیک است.
فتاده چشم بر در، زیرکرسی که یاران کی کنند احوالپرسی