الاکو

معنی کلمه الاکو در ویکی واژه

الوکو
ممکن است آلوکو درست باشد در سنگ نبشته بیستون بخش زبان بابلی منقور است و به معنی راه رفتن، به راه افتادن، وظیفه انجام دادن توصیف شده است[۱]. اللوکو ممکن است به دو بخش الا - کو قابل تجزیه باشد و کِو منتسب به نژاد کیان است.
↑ mala inaallûkâša-âli

جملاتی از کاربرد کلمه الاکو

الجن والانس والاکوان جمهرة تخِرُّ بین یدیه سُجِّداً ذُلُلا
قالَتْ نَمْلَةٌ و کانت رئیسا لها فقالت لاصحابها: یا أَیُّهَا النَّمْلُ ادْخُلُوا مَساکِنَکُمْ، ای منازلکم لا یَحْطِمَنَّکُمْ سُلَیْمانُ وَ جُنُودُهُ، فی الظّاهر نهی لسلیمان عن الحطم، و فی الحقیقة نهی لهنّ عن البروز و الوقوف، فصار کقول القائل: لا ارینک هاهنا، ای لا تحضر هذا الموضع. الحطم الکسر، و سمّی حجر الکعبة حطیما لانّه کسر عنها، و حطام الدّنیا قطعة منها، و الحطم کسر البرذون الشعیر، و الحطمة عند العرب الاکولة، و سمّیت جهنّم حطمة لما تلتهمه من الخلائق. قوله: وَ هُمْ لا یَشْعُرُونَ انّهم یحطمونکم، و فیه تبریة لسلیمان و جنوده من الجور و ان یطئوا ذرّة علی الارض، و القول الثانی انّه استیناف، ای فهم سلیمان و القوم لا یشعرون.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال اتلتیکو چالاکو اشاره کرد.
اجسام میشائیلیس–گوتمان نشانگر و شاخصِ اختصاصیِ بیماریِ مالاکوپلاکیا هستند، یک بیماری التهابی که دستگاه ادراری تناسلی را درگیر می‌کند. اجسام میشائیلیس–گوتمان در سال ۱۹۰۲ میلادی توسط دو دانشمند آلمانی به نام‌های لیونور میشائیلیس و کارل گوتمان کشف شد.
مهرداد اعظم کو؟ فخر تیرهٔ آرشک اردشیر والاکو ؟ شمع دوده ی ساسان
نیروگاه هسته‌ای بالاکوفو در این استان قرار دارد.
آسن چالاکوف (بلغاری: Асен Чалъков؛ زادهٔ ۱۷ مهٔ ۱۹۸۳) بازیکن فوتبال اهل بلغارستان است.
و عن سلمة بن الاکوع قال: خرج رسول اللَّه ص علی قوم من اسلم یتناضلون، فقال: ارموا بنی اسماعیل فان اباکم کان رامیا، و انا مع بنی فلان لاحد الفریقین، فامسکوا بایدیهم، فقال، ما لهم، قالوا: و کیف نرمی و انت مع بنی فلان، قال: ارموا و انا معکم کلکم، و قال ص: من علم الرّمی ثمّ ترکه فلیس منّا او قد عصی.
آرچیل تالاکوادزه (گرجی: არჩილ თალაკვაძე، زاده ۱۶ ژانویه ۱۹۸۳) یک سیاستمدار اهل گرجستان است که از ۲۵ ژوئن ۲۰۱۹ ریاست مجلس گرجستان را به عهده دارد. وی پیش از آن از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ رهبر اکثریت مجلس گرجستان (حزب دموکراتیک رؤیای گرجستان) بود.
ما فی التستر بالاکوان من عجب بل کونها عینها ممن‌تری عجبا‌
والاها پس از اینکه درخواست ائارندیل را شنیدند، با نیروی عظیمی به سمت سرزمین میانه عازم شدند، مورگوت را شکست داده و او را به بند کشیدند. ائارندیل نقش مهمی را در جنگ ایفا می‌کرد، او وینگیلوت را در کنار توروندور و دیگر عقاب‌ها هدایت می‌کرد. این ضربه او بود که آنگالاکون سیاه ،اژدهای بزرگ را از بین برد و او را از برج‌های سر به فلک کشیده تانگورودریم به زمین افکند. با این اتفاق بزرگ که با نابودی محض بوجود آمده بوسیله نبرد خشم همراه بود، سرزمین بلریاند نیز رو به نابودی گذاشت.
در ماه مه ۱۸۳۱ میلادی، سید احمد بریلوی هنگام تلاش برای ورود به کشمیر در بالاکوت کشته شد.
الَّذِینَ یُبایِعُونَکَ، بالحدیبیة، إِنَّما یُبایِعُونَ اللَّهَ لانهم باعوا انفسهم من اللَّه بالجنة کقوله: اشْتَری‌ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ. روی عن یزید بن ابی عبید قال: قلت لسلمة بن الاکوع علی ای شی‌ء بایعتم رسول اللَّه یوم الحدیبیة. قال علی الموت. و روی عن معقل بن یسار قال: لقد رأیتنی یوم الشجرة و النبی (ص) یبایع الناس و انا رافع غصنا من اغصانها عن رأسه و نحن اربع عشرة مائة قال لم نبایعه علی الموت و لکن بایعناه علی ان لا نفرّ. قال ابو عیسی معنی الحدیثین صحیح فبایعه جماعة علی الموت ای لا بانزال نقاتل بین یدیک ما لم نقتل، و بایعه آخرون و قالوا لا نفرّ فقال لهم النّبی (ص) انتم الیوم خیر اهل الارض.
کورمورن استرایک یک جانباز جنگی است که پس از جنگ کارآگاه خصوصی شده و همچنان که در دفتر کوچکی در خیابان دانمارک لندن مشغول به کار است هم از نظر جسمی و هم روحی آسیب دیده‌است. شمّ پلیسی منحصر به فرد و سابقهٔ فعالیتش در بخش ویژه بازرسی در حل چهار پروندهٔ پیچیده که پلیس را گمراه کرده به کمک او می‌آیند. رابین الاکوت زن جوان زیبا و عاقلی است که به‌طور اتفاقی منشی دفتر کارآگاهی استرایک می‌شود و با وجود مخالفت نامزدش دستیار استرایک می‌ماند.
آدیتی در تریسور، کرالا، در هند به عنوان دختر راوی و گیتا به دنیا آمد. او دارای یک خواهر به نام راخی و یک برادر به نام راکش است. با دریافت مدرک از کالج کریست، ایرینجالاکودا، تریسور، فارغ‌التحصیل شد. آدیتی در حال حاضر در کوچی ساکن است.
الاکوآ کاکس نقش این شخصیت را در مجموعهٔ تلویزیونی هاکای و مجموعه اختصاصی این شخصیت، اکو به تصویر کشید.