اقتصادی

معنی کلمه اقتصادی در لغت نامه دهخدا

اقتصادی. [ اِ ت ِ] ( ص نسبی ) منسوب به اقتصاد. رجوع به اقتصاد شود.

معنی کلمه اقتصادی در فرهنگ فارسی

صفت ) منسوب به اقتصاد : امور اقتصادی مملکت .

معنی کلمه اقتصادی در ویکی واژه

economico

جملاتی از کاربرد کلمه اقتصادی

نمونه‌گیری زیر با هدف دانستن باور مردم افغانستان نسبت به جنگ سال ۲۰۰۱ با رهبری آمریکا و وضعیت کنونی سیاسی، و نیز مسائل اقتصادی و اجتماعی مؤثر بر زندگی روزانه خود گرفته شده‌است؛ که یکی در بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ توسط بنیاد آسیا و یکی هم بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ در طی تلاشی مرکب از رادیو و تلویزیون که توسط بی‌بی‌سی و ان‌بی‌سی نیوز و آزادی بود اجام گرفت.
در این بیانیه ضمن همدردی با مردم، شماری از مشکلات اقتصادی و نقض حقوق بشر در چهار دههٔ اخیر عنوان شد.
اقتصاد مجارستان یک اقتصاد پر در آمد محسوب می‌شود و به لحاظ ساختار و سیاست گذاری یکی از اقتصادهای باز اروپای مرکزی محسوب می‌شود. آزاد سازی اقتصادی در مجارستان همانند اغلب دیگر کشورهای بلوک شرق از ۱۹۹۰ میلادی به بعد صورت گرفت. از سال ۱۹۹۵ میلادی مجارستان عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است و در سال ۱۹۹۶ میلادی این کشور به عضویت سازمان تجارت جهانی درآمد.
استان چاکو با تولید ناخالص داخلی برابر۴/۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۶ و درآمد سرانه ۴۴۷۰ همچون سایر ایالات شمالی از نظر اقتصادی کم توسعه می‌باشد.
یا آنکه ز ورشکستگی باید مرد یا چاره فقر اقتصادی باید
مقاله اصلی:مشارکت اقتصادی جامع منطقه‌ای
در سال ۱۳۹۹، برخی از موسیقی‌دانان سیستان و بلوچستان به ویژه در قیچک‌نوازی از وضعیت نامطلوب اقتصادی گفتند و اعلام شد که نداشتن بیمه تأمین اجتماعی و حقوق ثابت از مهم‌ترین مشکلات هنرمندان موسیقی سیستان و بلوچستان در این دوره بوده‌است.
در جایی که قیمت بازار اجازه آربیتراژ سودمند را نمی‌دهد یعنی بازار بدون آربیتراژ است، می‌توان گفت که قیمت‌ها یک تعادل آربیتراژی را تشکیل داده‌اند. به‌طور ذاتی این شرایط با وجود فرصت آربیتراژ هم ممکن است دیده شود، لذا انتظار تغییر قیمت‌ها می‌رود و این‌گونه هم می‌شود.بدین صورت یک تعادل آربیتراژی برای تعادل اقتصادی یک پیش شرط است. قضیه اساسی قیمت‌گذاری دارایی را مشاهده کنید.
در اولین سالهای فعالیت حرفه‌ای، او به عنوان دانش آموز اولین نسل مدرنیسم سنتی پیشرفت کرد شاید جالبترین نقاشی اولیه وی بنام ویستلند در سال ۱۹۳۰ (تصویر ۸۵) باشد. آن نقاشی نه فقط به خاطر سبکش بلکه به سبب بیان و ارائه موضوع مهم روز یعنی رکود اقتصادی، با اهمیت جلوه کرد.