افکت

معنی کلمه افکت در فرهنگ معین

(اِ فِ ) [ انگ . ] (اِ. ) هر عنصر صوتی یا تصویری که برای ایجاد تأثیر مشخصی به فیلم افزوده شود، جلوه . (فره ).

معنی کلمه افکت در ویکی واژه

هر عنصر صوتی یا تصویری که برای ایجاد تأثیر مشخصی به فیلم افزوده شود، جلوه. (فره)

جملاتی از کاربرد کلمه افکت

- با استفاده از استایل‌های فوت می‌توانید افکت‌های ساخته شده را ذخیره کرده و هر زمان که نیاز بود مجدداً با یک کلیک آنها را اعمال کنید.
استایلوفون در انواع استاندارد، باس و تریبل موجود بود، اما نسخهٔ استاندارد رایج‌ترین مدل آن بود. همچنین نسخهٔ بزرگ‌تری به نام ۳۵۰اس نیز با تعداد نت‌های بیشتر روی صفحه‌کلید، صداهای مختلف و افکت جدید واه واه که با حرکت دست روی یک حسگر نوری و دو قلم کنترل می‌شد، در دسترس بود.
نسخه موبایل فتوشاپ است، اگرچه برای ویندوز ۸ و بالاتر نیز موجود است. ارزان‌ترین نسخه فتوشاپ با افکت‌های آماده و امکانات کمتر نسبت به دیگر انواع فتوشاپ مناسب بر روی تلفن همراه است. این به این معنی است که بسیار ساده‌تر است، و یک طیف اساسی از کارکردهای ویرایش تصویر مانند کنتراست و ترفندهای در معرض نور، و رفع لکه‌ها را فراهم می‌کند. همچنین می‌توان متن را به تصاویر اضافه کرد.
یک ابزار موسیقی الکترونیک را می‌توان به عنوان یک زیرمجموعه از برنامه‌های پردازش سیگنالهای صوتی مشاهده کرد. ابزارهای موسیقی الکترونیکی ساده که گاهی افکت‌های صوتی نامیده می‌شوند. مرز بین صدای افکت‌های صوتی و صدای حقیقی ابزار اغلب مبهم است.
دیستورشن را به گونه‌های مختلفی می‌توان ساخت، مانند استفاده از پری-اَمپ، پاور آمپلی‌فایر، پدال افکت، بلندگوها یا آمپلی‌فایرهای دیجتال امروزی یا مولتی‌افکت‌ها یا حتی نرم‌افزارهای دیجیتالی. بعضی از نوازندگان حرفه‌ای با ترکیبی از مواردی که نام‌برده شد، برای خود دیستورشن ویژه‌ای را می‌سازند.
در مجموع باید گفت که «آسمان تاریک» می‌ترساند، اما نه در حد و اندازه‌هایی که آن را به خاطر بسپاریم. حقیقت این هست که وقتی خلاقیت از در خارج می‌شود، باعث می‌شود تماشاگر تنها دلخوش به لحظات " بووو " باشد که اینروزها ساختن اش بسیار آسان و حتی شخصی شده‌است. شما کافی هست چند افکت صوتی ترسناک را در آرشیو خودتان داشته باشید و در یک لحظه چهره خودتان را دفرمه کرده (!) و از این افکت‌ها استفاده کنید، مطمئناً می‌توانید اطرافیانتان را با استفاده از این کار، لحظه ای بترسانید اما فقط همین. برای ماندگار شدن یک اثر ترسناک در ذهن تماشاگر، نیازمند وجود لحظات اورجینالی مانند آنچه در آثار ترسناک شرقی می‌بینیم وجود دارد که این فیلم کاملاً از آن بی بهره است اما می‌تواند شما را در لحظه، غافلگیر کند.
در ژانویهٔ ۲۰۱۷، دابریک جزئیات سینث‌سایزر آنالوگ قابل حمل استایلوفون جن ایکس-۱ را منتشر کرد. این مدل توسط دابریک طراحی و تولید شده‌است و با قیمت ۵۹٫۹۹ پوند یا ۶۹٫۹۹ یورو به فروش می‌رسد. جن ایکس-۱ دارای کنترل‌های اضافی برای ال‌اف‌او، افکت تأخیر آنالوگ، فیلتر پایین‌گذر و تنظیمات انولوپ است. این مدل همچنین شامل سوئیچ‌های زیر اکتاو و یک ورودی است تا بتوان از آن به عنوان یونیت افکت نیز استفاده کرد.
- افکت‌های ۳ بعدی زیباتر و بهتر شامل سایه‌ها و انعکاس‌های حرفه ای برای آبجکت‌های ۳ بعدی
«کذلک» ای کما افکتم عن الحق مع قیام الدلائل کذلک یُؤْفَکُ الَّذِینَ کانُوا بِآیاتِ اللَّهِ یَجْحَدُونَ.
اوبرایان بیشتر برای افکت‌ها و تکنیک‌های خاصی که در موسیقی ردیوهد کاملاً مشخص است شناخته می‌شود. حتی در آهنگ‌هایی که از هیچ گیتاری هم استفاده نمی‌شود پدال‌های او برای هدف‌های دیگری مانند موج‌دار کردن صدای تام یورک (اوبرایان به همراه جانی گرینوود از کواس پد استفاده می‌کنند) استفاده می‌شود. همچنان که اوبرایان گیتار را به تنهایی یادگرفته‌است نوازنده درام نیز هست. با این وجود تنها قطعه‌ای که در آن اوبرایان درام می‌نوازد قطعه آنجا آنجا است که به همراه جانی گرینوود به نواختن ساز کوبه‌ای می‌پردازند.
دیستورشن یکی از پرکاربردترین افکت‌ها در سبک‌های مختلف موسیقی راک، متال و پانک است و به گیتاریست‌ها امکان می‌دهد تا صداهای متنوعی از ملایم تا بسیار خشن و سنگین ایجاد کنند. این افکت با استفاده از پدال‌های دیستورشن، آمپلی‌فایرهای گیتار یا نرم‌افزارهای شبیه‌ساز دیستورشن قابل دستیابی است.