اعضا

معنی کلمه اعضا در فرهنگ عمید

= عضو

معنی کلمه اعضا در فرهنگ فارسی

( اسم ) جمع عضو . ۱ - اندامها آلات . ۲ - کارمندان .

جملاتی از کاربرد کلمه اعضا

افتد زبیم لرزه بر اعضای مهر و ماه گر تو بکین نگاه سوی آسمان کنی
ناتوانی ‌گر چنین اعضای ما خواهد شکست استخوان‌دریکدگرچون‌بوریاخواهد شکست
بنیان‌گذار این بنیاد مهندس احمد زیرک‌زاده بود. مهندس زیرک‌زاده، پیش از مرگ خود در سال ۱۳۷۲، با فروش تنها دارایی‌اش، که خانه‌ای در شمال تهران بود، سرمایهٔ اولیهٔ این بنیاد را تأمین کرد. همچنین، وی اعضای هیأت امنای بنیاد را تعیین کرد.
یکی از شخصیت‌های فصل پنجم. او برای پوسایدون کار می‌کند و به همراه ون گوگ مسئول تعقیب و کشتن مایکل و اعضای گروه است. وی سر انجام پس از کشتن ویپ، توسط تی بگ کشته می‌شود.
اما مثال مناسب برای مساله ی مورد نظر ما آن است که: اگر مسکینی گنگ با اعضائی آفت دیده و رنجور. با دستانی فلج، بدون داشتن پا.
خهی آن سپهر پیما که فراز آن کند جا نه چو او سترک اعضا نه چو او قوی قوائم
چون بپرد در هوای اوج جلالت کسوت فقرت کند چو راست بر اعضا
الکس دی وال بین سالهای ۱۹۹۳ و ۱۹۹۸ رئیس گروه مشاوره معادن بود در سال ۱۹۹۷، گروه مشاوره معادن به عنوان یکی از اعضای مؤسس کمپین بین المللی برای ممنوعیت مین های زمینی، جایزه صلح نوبل را دریافت کرد.
افشین مقدم در برنامه‌های «چشمک» و «شیش و هشت» درخشید و در کنار خوانندگانی همچون اونیک، بتی، طوفان و کیوان تبدیل به یکی از اعضای اصلی گروه باریته شد.
برخی از اعضای قبیله اوس که از دوستان قدیمی بنی‌قریظه بود برای میانجی‌گری وارد شدند و حکمیت سعد بن معاذ رئیس قبیله اوس و یکی از صحابه نیز بود مورد قبول طرفین قرار گرفت.
اُسامه بن محمد بن عوض بن لادِن (۱۰ مارس ۱۹۵۷ – ۲ مه ۲۰۱۱) یکی از اعضای خاندان بن لادن و بنیان‌گذار و رهبر شبکه القاعده بود.
چون تو دادی دین به دنیا در ره دین کی کنند پنج حس و هفت اعضا مر ترا فرمانبری
به عهد عدل تو اسم خلاف بر بیداست ازین مخالفتش افتاده لرزه بر اعضاست
اعضای علی‌البدل دوره پنجم شورای شهر تهران به ترتیب زیر بودند:
به غفلت رفت ایام جوانی شده پیدا در اعضا ناتوانی
افسانه رثایی، یکی از اعضای گروه هم‌آوایان است.
مارک لیبرمن، زبان‌شناس، از طولانی بودن توافق‌نامه‌های حقوقی که اعضای ایربی‌ان‌بی ملزم به پذیرش آن هستند، انتقاد کرده‌است، با شرایط خدمات وبگاه، سیاست حفظ حریم خصوصی و دیگر سیاست‌ها «۵۵۰۸۱ کلمه یا به اندازه یک رمان کوتاه است، هرچند بسیار کمتر خوانا» است.
تصویر روی جلد این آلبوم گروه بیتلز نیز تصویری از اعضای این گروه در حال رد شدن از خط‌کشی عابر پیاده‌ای بر روی اَبی رود است. این تصویر بسیار معروف دستمایه بسیاری از هواداران بیتلز برای بازدید از این مکان شده‌است.
داخلِ خدمتِ دولت کنمت چندی بعد آیی از جملۀ اعضای دوائر به شُمَر
هر موی بر اعضای من کوکو زند چون فاخته هر گاه در دل یاد آن سر و خرامان بگذرد