اطلاعات سلامت

معنی کلمه اطلاعات سلامت در فرهنگستان زبان و ادب

{health information} [مدیریت سلامت] هر واقعیت یا یافته یا دادۀ موثر یا مرتبط با سلامت جسمی و روانی و اجتماعی یا آسایش افراد یا گروه هایی از افراد

معنی کلمه اطلاعات سلامت در ویکی واژه

هر واقعیت یا یافته یا دادۀ موثر یا مرتبط با سلامت جسمی و روانی و اجتماعی یا آسایش افراد یا گروه‌هایی از افراد .

جملاتی از کاربرد کلمه اطلاعات سلامت

از دیدگاه حقوقی، ازدواج هم نوعی قرارداد اخلاقی میان دو شخص است، و هم قراردادی میان آن دو شخص و حکومت. ازدواج نوعی نهاد قانونی یا «مدنی» در نظر گرفته می‌شود؛ از این رو، کسانی که عضو این نهاد هستند زیر پوشش دولت و مسئولیت‌هایش در قبال آن نهاد قرار می‌گیرند. این پوشش‌ها و مسئولیت‌ها بسته به قوانین کشورهای گوناگون فرق می‌کنند، ولی در حالت کلی شامل دسترسی به اطلاعات سلامت و تصمیم‌گیری دربارهٔ اعمال پزشکی طرفین و فرزندان، فرزندپروری، حقوق مهاجرت، ارث، مالیات، بیمه اجتماعی، و دیگر خدمات دولتی است.
زمانی که افراد با سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی ارتباط برقرار می‌کنند تعدادی از داده‌های بهداشتی جمع‌آوری و استفاده می‌شود. این داده‌ها که توسط ارائه دهندگان خدمات بهداشتی جمع‌آوری می‌شوند، معمولاً شامل سابقه خدمات دریافت شده، شرایط خدمات و نتایج بالینی یا اطلاعات مربوط به آن خدمات می‌شود. از لحاظ تاریخی، بیشتر اطلاعات بهداشتی از این چارچوب ارایه شده‌است. با این حال، ظهور سلامت الکترونیک و پیشرفت در فناوری اطلاعات سلامت جمع‌آوری و استفاده از داده‌های بهداشتی را گسترش داده اما باعث ایجاد نگرانی‌های امنیتی، حفظ حریم خصوصی و اخلاقی نیز شده‌است. جمع‌آوری و استفاده از داده‌های بهداشتی توسط بیماران در حال افزایش است و این جزء اصلی سلامت دیجیتال است.