اسکورت

معنی کلمه اسکورت در فرهنگ معین

(اِ کُ ) [ فر. ] (اِ. ) ۱ - مشایعت ، همراهی . ۲ - عده ای سرباز مسلح که برای محافظت یا احترام ، همراه شخصیت مهمی حرکت می کنند، همروان (فره ).

معنی کلمه اسکورت در فرهنگ عمید

۱. مشایعت، همراهی.
۲. (اسم ) هیئت مشایعت کنندگان.
۳. (اسم ) گروهی که برای محافظت یا احترام همراه شخص مهمی حرکت می کنند.

معنی کلمه اسکورت در فرهنگ فارسی

( اسم ) دستهای از سربازان مسلح که در التزام رکاب شاه رئیس جمهور و غیره باشد

معنی کلمه اسکورت در ویکی واژه

مشایعت، همراهی.
عده‌ای سرباز مسلح که برای محافظت یا احترام، همراه شخصیت مهمی حرکت می‌کنند، همروان (فره)

جملاتی از کاربرد کلمه اسکورت

«اسکورت»، واژه‌ای است، خطاب به روسپی‌هایی که با مشتریان ثروتمند وقت می‌گذرانند.
یک ارابه شش اسبی سنگ مقدس الوهیت را حمل می‌کرد، اسب‌های بزرگ و بی عیب و نقص سفید، با لوازم گران‌قیمت طلا و زیور آلات غنی. هیچ‌کس افسار را در دست نداشت و هیچ‌کس سوار ارابه نمی‌شد. وسیله نقلیه به گونه ای اسکورت می‌شد که گویی خدا خود ارابه سوار است. امپراتور هلیوگابال در مقابل ارابه به طرف عقب می‌دوید و رو به خدا بود و افسار اسب‌ها را در دست داشت. او تمام سفر را به این شکل معکوس طی می‌کرد و به چهره خدایش نگاه می‌کرد.
دادگاه نظامی مرا به سه سال حبس مجرد محکوم کرد که در زندان لشکر ۲ زرهی آن را تحمل کردم. روز ۱۲ مرداد ۱۳۳۵ که مدت آن خاتمه یافت به جای این‌که آزاد شوم به احمدآباد تبعید شدم و عده‌ای سرباز و گروهبان مأمور حفاظت من شدند. اکنون که سال ۱۳۳۹ خورشیدی هنوز تمام نشده مواظب من هستند و من محبوسم و چون اجازه نمی‌دهند بدون اسکورت به خارج [قلعه] بروم در این قلعه مانده‌ام و با این وضعیت می‌سازم تا عمرم به سر آید و از این زندگی خلاصی یابم.
اسکورتزنی روز ۵ ژوئیه سال ۱۹۷۵ در ۶۷ سالگی بر اثر سرطان ریه در مادرید درگذشت. او هرگز در طول عمرش نازیسم را تقبیح نکرد.
در برخی جاده‌ها، برای جلوگیری از حمله به کامیون‌ها، نیروی انتظامی مستقر شد و کامیون‌های حامل بار با اسکورت نیروی انتظامی به مسیر خود ادامه دادند.
در تعریف مدرن از اسلوپ‌ها که از جنگ جهانی دوم متداول شد اسلوپ به گونه‌ای از کشتی گفته می‌شود که حد وسط ناوچه سبک و ناوچه باشد. این شناورها اغلب برای اسکورت سایر کشتی‌ها یا انهدام زیردریایی‌ دشمن مورد استفاده قرار می‌گرفتند. همچنین فرانسوی‌ها در استفاده غیرنظامی از اسلوپ‌ها بعد از جنگ جهانی دوم، پیشتاز بودند. اسلوپ‌های غیرنظامی در ورزش‌های آبی مورد استفاده قرار می‌گیرد به طوریکه موفق شدند در چند دوره از مسابقات کاپ آمریکا به قهرمانی برسند.
بسیار گفته می‌شود که حتی هیملر از او می‌ترسید. کالتنبرونر ۱٬۹۴ متر قد داشت و زخم‌هایی بر روی صورتش بود. وی هم‌چنین دوست چندین ساله اتو اسکورتسینی بود و بسیاری از ماموریت‌های مخفی را به او پیشنهاد داده بود و او را از مأموران ارزشمند هیتلر کرده بود. کالتنبرونر هم‌چنین طراح عملیات پرش بلند برای ترور همزمان ژوزف استالین، وینستون چرچیل، و فرانکلین روزولت در جریان کنفرانس تهران بود که با اطلاع‌یافتن جاسوسان شوروی به رهبری گئورگ وارطانیان این طرح عقیم ماند.
اسکورتسِنی فرزند یک مهندس عمران اتریشی بود و خود او هم به عنوان یک مهندس در وین مشغول به کار بود. در سال ۱۹۳۱ به حزب ناسیونال سوسیالیست اتریش پیوست. جای جراحت عمیقی که روی صورت او وجود دارد در حقیقت جای زخم شمشیر در جریان یک مسابقه شمشیربازی بود. سال ۱۹۳۸ و در جریان آنشلوس با میانجی‌گری بین برخی نیروهای اس‌آ و گارد ریاست جمهوری اتریش از تیراندازی بین این دو جلوگیری کرد و به این ترتیب ویلهلم میکلاس، رئیس‌جمهور اتریش از مرگ نجات یافت. این اقدام اسکورتسنی با دستور آرتور سیس-اینکوارت، رهبر حزب ناسیونال سوسیالیست اتریش جهت جلوگیری از خونریزی انجام شد.
دادگاه نظامی مرا به سه سال حبس مجرد محکوم کرد که در زندان لشکر ۲ زرهی آن را تحمل کردم. روز ۱۲ مرداد۱۳۳۵ که مدت آن خاتمه یافت به جای این‌که آزاد شوم به احمدآباد تبعید شدم و عده‌ای سرباز و گروهبان مأمور حفاظت من شدند. اکنون که سال ۱۳۳۹ خورشیدی هنوز تمام نشده مواظب من هستند و من محبوسم و چون اجازه نمی‌دهند بدون اسکورت به خارج [قلعه] بروم در این قلعه مانده‌ام و با این وضعیت می‌سازم تا عمرم به سر آید و از این زندگی خلاصی یابم.
دانیل بون در حال اسکورت مهاجران از طریق شکاف کامبرلند (جورج کالب بینگهام، رنگ روغن روی بوم، 1851–1852)