اسلی

معنی کلمه اسلی در لغت نامه دهخدا

اسلی. [ اَ س َ لی ی ] ( ع ص نسبی ) منسوب باسله. کسی که بنوک زبان تکلم میکند.

معنی کلمه اسلی در فرهنگ فارسی

منسوب باسله . کسیکه بنوک زبان تکلم می کند .

معنی کلمه اسلی در ویکی واژه

نام ترکی که معشوقه کرم بوده و در داستان های زبان ترکی بسیار معروف است
#زیبارو
#

جملاتی از کاربرد کلمه اسلی

اسلی‌تن ۵٫۰۸ کیلومترمربع مساحت و ۲٬۱۵۳ نفر جمعیت دارد و ۴۸۸ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است.
شایعه دیگر این است که شرت همجنس‌گرا بوده‌است. به گفته گیلمور این شایعه از آن جا نشئت گرفته که بوو مینز، خبرنگار هرالد اکسپرس، از معاون پزشک قانونی شنیده شورت به خاطر دستگاه تناسلی «کوچک» خود، با «مردان رابطه جنسی نداشته» است. مینز تصور کرده این حرف بدین معناست که شرت با زنان رابطه داشته‌است. به همین جهت او و سید هیوز بی‌دلیل در میخانه‌های همجنس گرایانه در لس آنجلس به دنبال اطلاعات بوده‌اند.
آشفته را که سلسله جنبان عشق تست جز زلف تو نزیبد بر ما سلاسلی
فروز باسلیق مرا ترسا بگشود بامداد به نِشکَرده
سو ، کرج دن کلور ایله گلیر بو پاسلی دمیردن گؤره سن شاه سوی تک چشمه نه عنوانیله گئتدی؟
پیرسینگ تناسلی و خالکوبی تناسلی ممکن است به دلیل‌های زیبایی انجام شود، ولی پیرسینگ خوبی‌های افزایش لذت جنسی را برای فرد سوراخ شده یا شریک جنسی آنان دارد.
ابوسلیمان گوید شبی سرد اندر محراب بودم و از سرما آرامم نبود و من یکدست پنهان کردم از سرما و دیگر دست فرا بیرون کرده، اندر خواب شدم هاتفی مرا آواز داد که یا باسلیمان آنچه روزی این دست بود کی بیرون کرده بود به وی دادیم اگر آن دست دیگر بیرون بودی روزی خویش بیافتی، سوگند خوردم که هرگز نیز دعا نکنم مگر دو دست بیرون کرده بسرما و گرما.
در هفته اول پخش آلبوم اسلیم شیدی ال‌پی توانست ۲۳۸٬۰۰۰ هزار نسخه به فروش برساند و در رتبه دوم جدول بیلبورد ۲۰۰ پس از آلبوم گروه موسیقی تی ال سی قرار بگیرد. این آلبوم به مدت ۱۰۰ هفته در جدول بیلبورد ۲۰۰ باقی ماند. همچنین در جدول آلبوم‌های آر اند بی/هیپ-هاپ توانست به رتبه یکم برسد و به مدت ۹۲ هفته در این جدول نیز باقی ماند.
بیکینی اسلینگ (همچنین اسلینگ‌کینی، وان‌پیس‌کینی یا لباس شنای اسلینگ) لباس شنایی است پیوسته و عملاً یک‌تکه که تداعی‌گر یک پایین‌تنه بیکینی است که نوارهایی در طرفین آن به بالا کشیده شده‌اند تا پستان‌ها را بپوشانند و سر شانه بروند یا به دور گردن بسته شوند و نوارهای دیگری در میان‌تنه آن را در جای خود نگه داشته‌اند.
جهد تا به زخم نیش همی خون ز باسلیق
تا ما به یاد خواجه دگربار پر کنیم از باده خون اکحل و قیفال و باسلیق
آناتولی ماسلیونکین (روسی: Анатолий Евстигнеевич Маслёнкин؛ ۲۹ ژوئن ۱۹۳۰ – ۱۶ مهٔ ۱۹۸۸) بازیکن فوتبال اهل اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی بود.
از دل اگر غبار تعلق فشانده ای آزاده ای، اگر چه اسیر سلاسلی
بایرام گونوموز، یاسلی گؤروشلرله کئچر کن، شادلیق نه اوماق بیز آییمیزدان ایلیمیزدن
ای جویبار تا مه دی مه خریده ای از فرق تا قدم همه تن در سلاسلی
و دیگر وقتی درویشی گفت: به پیش داود رفتم، او را خندان یافتم. عجب داشتم. گفتم: یا باسلیمان این خوش دلی از چیست؟ گفت: سحرگاه مرا شرابی دادند که آن را شراب انس گویند. امروز عید کردم وشادی پیش گرفتم.
اسلیونیتسا شهری در استان صوفیه کشور بلغارستان است که جمعیت آن در سال ۲۰۰۱ میلادی ۷٬۸۷۸ نفر بوده‌است.
اسلیپی آی ۵٫۲۳ کیلومترمربع مساحت و ۳٬۵۹۹ نفر جمعیت دارد و ۳۱۲ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است.
آدام بیچ نقش شخصیت اسلیپنات را در فیلم جوخه خودکشی (۲۰۱۶) ایفا کرده است.