اسلاید
معنی کلمه اسلاید در فرهنگ معین

اسلاید

معنی کلمه اسلاید در فرهنگ معین

( اِ ) [ انگ . ] ( اِ. ) تصویری که روی فیلم مثبت ظاهر می شود و به وسیلة پروژکتور بر پرده منعکس می شود یابادستگاه مخصوصی می توان آن را مشاهده کرد.

معنی کلمه اسلاید در فرهنگ عمید

عکسی که بر روی صفحۀ شفاف گرفته می شود و در دستگاه پروژکتور بر روی پرده منعکس می گردد.

معنی کلمه اسلاید در فرهنگ فارسی

عکسی که ازمنظرهای یاچیزی برروی فیلم گرفته شودودردستگاه نشان دهنده فیلم ثابت برروی پرده منعکس گردد
( اسم ) عکسی است که از یک قاب فیلم مثبت ( رنگی سیاه یا سفید ) تهیه گردیده و بوسیل. یک قاب فلزی یا مقوایی محصور شده است . این عکس باسانی روی پرده منعکس میگردد .

معنی کلمه اسلاید در دانشنامه عمومی

اسلاید در عکاسی، به یک نوع فیلم مثبت گفته می شود که باعث ثبت تصویری مثبت بر روی پایه شفاف می گردد. ظهور این فیلم از جهاتی با ظهور نگاتیو متفاوت است. فیلم مثبت در اندازه های مختلف تولید شده، از فیلم ۱۳۵ میلیمتری رول تا ۸ در ۱۰ اینچ تخت است.
شفافیت اسلاید منحصربه فرد است و برای نمایش آن بر روی پرده از یک اسلاید پروژکتور استفاده می شود. این حالت ( نمایش بر روی پرده ) این امکان را می دهد تا عکس را به مخاطبان زیادی که در یک محل جمع شده اند، به نمایش گذارد.
رایج ترین اندازه اسلاید، ۳۵ میلیمتری آن است، که در قاب پلاستیکی با شیشه و بدون شیشه یا مقوایی برای نمایش در اسلاید پروژکتور قرار می گیرد. فیلم اسلاید برای موارد حرفه ای تر در اندازه های ۱۲۰ و فیلم تخت تا ۸ در ۱۲ اینچ تولید شده است.
نمایش اسلایدهایی که در اندازه فیلم تخت تولید شده اند مستلزم اسلاید پروژکتورهای مخصوصی است.
استفاده از اسلاید موارد زیادی دارد. معمولاً بخاطر ماندگاری طولانی و شفافیت زیاد، برای تهیه تصاویر اثر انگشت، مقاطع میکروسکوپی، مدارک کاغذی، تصاویر نجومی، و غیره بکار می رود.
انواعی از قاب برای اسلایدها ساخته شده است. بعضی از مقوا و بعضی از پلاستیک. انواع پلاستیکی آن به صورت بدون شیشه و با شیشه طراحی و عرضه گردیده است. بهترین آن ها ساخت کارخانه Gepe است که با ماسک فولادی جهت ثابت نگهداشتن اسلاید در قاب و با شیشه آنتی نیوتن برای جلوگیری از به وجود آمدن دوایر نیوتنی در تصویر حاصله، در بازار موجود است.
معنی کلمه اسلاید در فرهنگ عمید
معنی کلمه اسلاید در فرهنگ فارسی
معنی کلمه اسلاید در دانشنامه عمومی
معنی کلمه اسلاید در دانشنامه آزاد فارسی

معنی کلمه اسلاید در دانشنامه آزاد فارسی

اِسلاید (transparency)
(یا: شفافه) در عکاسی، تصویر پوزیتیوی که مستقیماً بر روی فیلم اسلاید ایجاد شده باشد. از اسلاید یا شفافه برای نمایش تصویر بر روی پرده، یا چاپ مستقیم روی کاغذِ پوزیتیو (در فرآیند ایلفوکروم) استفاده می شود. فیلم اسلاید اگرچه معمولاً رنگی است، اما می توان اسلاید سیاه وسفید هم به دست آورد.

معنی کلمه اسلاید در ویکی واژه

diapositiva
تصویری که روی فیلم مثبت ظاهر می‌شود و به وسیلة پروژکتور بر پرده منعکس می‌شود یابادستگاه مخصوصی می‌توان آن را مشاهده کرد.

جملاتی از کاربرد کلمه اسلاید

برخی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای ارائه در سراسر جهان، از سوی اپل، گوگل، و مایکروسافت ارائه شده‌اند. مایکروسافت پاورپوینت و گوگل اسلایدز ابزارهای مؤثری برای توسعه اسلایدها برای ارائه هستند. گوگل اسلایدز به گروه‌ها اجازه می‌دهد که با استفاده از گوگل درایو با یکدیگر همکاری کنند تا هر حساب را هنگام ویرایش، به‌روزرسانی کنند. درونمایه‌هایی چون نوشته، نگاره، پیوند، و جلوه دیداری، به هر یک از برنامه‌های ارائه افزوده می‌شوند تا اطلاعات یکدست و سودمندی را به یک گروه ارائه کنند.
او از حوالی ۱۸۹۳ به عکس‌برداری هوایی در بالون روی آورد که کار چندان آسانی نبود چراکه تجهیزات عکاسی وزنی حدود ۴۰ تا ۶۰ کیلوگرم داشتند و کمینه سرعت شاتر آن‌ها ۱/۳۰ ثانیه بود. با این‌همه اسپلترینی تصاویر خیره‌کننده‌ای از چشم‌اندازهایی که از بالون می‌دید، ضبط کرد و بارها در نمایشگاه‌های هوایی میلان، پاریس، بروکسل یا فرانکفورت، برنده جایزه شد. از نظر آلبرت هایم، عکس‌های او بینش جدیدی از آرامشی که رشته‌کوه آلپ دارد، به ارمغان آورده است. اسپلترینی هرجا که می‌رفت، اسلاید تصاویر را همراهش داشت و آن‌ها را از استکهلم تا کیپ‌تاون به نمایش می‌گذاشت و بینندگانش را به تحسین وامی‌داشت.
رایج‌ترین اندازه اسلاید، ۳۵ میلیمتری آن است، که در قاب پلاستیکی با شیشه و بدون شیشه یا مقوایی برای نمایش در اسلاید پروژکتور قرار می‌گیرد. فیلم اسلاید برای موارد حرفه‌ای‌تر در اندازه‌های ۱۲۰ و فیلم تخت تا ۸ در ۱۲ اینچ تولید شده‌است.
شفافیت اسلاید منحصربه‌فرد است و برای نمایش آن بر روی پرده از یک اسلاید پروژکتور استفاده می‌شود. این حالت (نمایش بر روی پرده) این امکان را می‌دهد تا عکس را به مخاطبان زیادی که در یک محل جمع شده‌اند، به نمایش گذارد.
در اسلایدشیر گزارش محتواهای نامناسب (از جمله نقض حق تکثیر) نیز با کمک کاربران انجام می‌شود.
ویلیام و فردریک لانگنهایم از فیلادلفیا یک فناوری اسلاید شیشه ای عکاسی را در نمایشگاه کریستال پالاس لندن در سال ۱۸۵۱ معرفی کردند. تقریباً برای دو قرن از فانوس‌های جادویی برای نمایش تصاویر نقاشی شده از اسلایدهای شیشه‌ای استفاده می‌شد، اما به نظر می‌رسد برادران لانگنهایم اولین کسانی بودند که رسانه نسبتاً جدید عکاسی (معرفی شده در سال ۱۸۳۹) را ترکیب کردند. برای لذت بردن بهینه از جزئیات اسلایدهای عکاسی، به فانوس‌های قوی تری نیاز بود.
ممکن است عده‌ای تصور کنند که اشتراک‌گذاری ارائه‌ها مساوی لو دادن رمزهای تجاری است، اما داشتن گسترهٔ وسیعی از مخاطبان علاقه‌مند و فراهم‌آوردن امکان تبلیغ فروش، از مزایای وب‌گاه‌هایی مانند اسلایدشیر است و این چیزی نیست که بنگاه‌ها به راحتی از آن بگذرند. از سوی دیگر اسلایدشیر این امکان را دارد که در صورت تمایل بارگذار، امکان چاپ، بارگیری، اشتراک‌گذاری و جاسازی محتوا در وب‌گاه‌های دیگر را از کار انداخت که تا حد زیادی می‌تواند جلوی افشا و دسترسی‌های ناخواسته به ارائه‌ها را بگیرد. با این وجود نباید از نظر دور داشت که بازاریابی از راه اشتراک‌گذاری و گسترش دهان به دهان محتوا پیش می‌رود و از این رو توصیه نمی‌شود که جلوی گسترش محتوایی که به این منظور طراحی شده‌است را گرفت.
(۳) اسناد مضبوط مانند نوار، فیلم، اسلاید
اسلایدشیر در سال ۲۰۰۶ میلادی بنیادگذاری شد اما تا سال ۲۰۰۹ که بازدید ماهانهٔ وب‌گاه از مرز ۶۰ میلیون بازدید گذشت توجه زیادی به خود جلب نکرد. بنیان‌گذاران این وب‌گاه راشمی سینها و جاناتان بوتله[و ۱] هستند. در سال ۲۰۰۹ اسلایدشیر دو ویژگی به امکانات خود افزود که بازاریابان شرکت‌به‌شرکت را هدف قرار می‌داد. این امکانات جدید عبارت بودند از توانایی خرید فضایی با نمانام تجاری و امکان گرفتن اطلاعات تماس مخاطبانی که قصد بارگیری دارند به عنوان یک سرنخ فروش.
فیسبوک و لینکداین اپلیکیشن‌های ویژهٔ این وب‌گاه را دارند که امکان نمایش ارائه در صفحهٔ فیسبوک یا پروفایل لینکنداین را فراهم می‌کنند. در اسلایدشیر دکمه‌هایی برای اشتراک‌گذاری ارائه‌ها در گوگل+، توییتر، فیسبوک و لینکداین وجود دارد. خوراک آراس‌اسای نیز برای ارائه‌های هر کاربر وجود دارد که می‌توان آن را در خوراک‌خوانهای بیرونی و وب‌نوشت‌های طرف سوم جاسازی کرد.