استیک
معنی کلمه استیک در لغت نامه دهخدا

استیک

معنی کلمه استیک در لغت نامه دهخدا

استیک. [ اَ س ِ ] ( فرانسوی ، ص ) ( از لاتینی استوم ، سرکه ) اسید استیک در اصطلاح شیمی به جوهر سرکه اطلاق شود و نشانه آن CooH - CH3 است.

معنی کلمه استیک در فرهنگ فارسی

اسید استیک

معنی کلمه استیک در دانشنامه عمومی

استیک ( به انگلیسی: Steak ) ، به قسمتی از گوشت راسته گاو گفته می شود که دارای رگه هایی از چربی است. این گوشت را یا بر روی آتش کباب می کنند یا در روغن سرخ می نمایند. استیک را معمولاً در کنار سیب زمینی و انواع سبزیجات پخته شده و سالاد سزار صرف می کنند. این غذا از لحاظ طعم شبیه کباب برگ و کباب چنجه می باشد و در کشورهای مختلف نیم کره شمالی به سبک های متفاوت و متنوع پخته می شود.
معنی کلمه استیک در فرهنگ فارسی

جملاتی از کاربرد کلمه استیک

این منابع شامل شکر، ملاس و برنج، نشاسته ذرت و سیب زمینی، صمغ درخت و صمغ طبیعی، لاستیک لاتکس طبیعی و روغن‌های گیاهی، لیگنین، سلولز، ضایعات روغن پالم، ضایعات نارگیل، ضایعات روغن بادام زمینی، ضایعات روغن کانولا، پساب خشک فاضلاب. همچنین می‌توان از ضایعات قیر تولیدی در کف برج‌های خلاء، در فرایند تصفیه روغن موتور فرسوده، که به‌طور معمول سوزانده می‌شوند یا در خاک دفن می‌شوند، ساخته شود.
به گاه جست و خیز و ژیمناستیک تو گویی هست اعضاشان ز لاستیک
جراحی پلاستیک (۲۰۰۴) ·
لوازم الکتریکی مصرف‌کنندگان، به‌منزلهٔ جعبه‌هایی پلاستیکی همراه با یک توزیع لینکوس داخلی رها شده هستند. -
عامل روان‌کننده خارجی در صنایع پلاستیک و پلیمر
الاستومرهای دی الکتریک که بر اساس سیلیکون‌ها و لاستیک‌های طبیعی هستند، زمینه‌های تحقیقاتی امیدوار کننده ای هستند. ویژگی‌هایی از قبیل زمان پاسخ سریع و کارایی بالاتر سبب استفاده الاستومرهای الکتریک بر اساس لاستیک طبیعی به جای الاستومرهایی بر اساس کرنش‌های زیر ۱۵٪ شده‌است.
بروز می نتوان نوش کرد لیک بشب بگاه فرصت بتوان سه چار استیکان
ژیمناستیک- پاراگلایدر - سقوط آزاد از هواپیما- بیس جامپ - ووشو
این اسید یک اسید ضعیف است، زیرا تنها مقداری اسید جدا شده در محلول آبی می‌باشد. استیک اسید بدون آب و خالص (استیک اسید یخی) یک مایع بدون رنگ بوده که آب را از محیط اطرافش جذب می‌کند (هیگروسکوپی) و در دمای ۱۶٫۵ درجه سانتیگراد (حدود ۶۲ درجه فارنهایت) به شکل یک جامد کریستالی بی‌رنگ منجمد می‌شود. اسید خالص و محلول‌های غلیظ آن بسیار خورنده هستند.
و دیگر در باب معاون ستیک خان؛ از قراری که آن عالیجاه صلاح دیده از داکتر کارمیک خواهیم پرسید و باستیک خان گفتگو خواهیم فرمود؛ لکن اصل کار آن است که آن عالیجاه مراقب باشد و اهتمام کند که این کار ان شاءالله تعالی مایة و پایه بهم رساند.
هواپخش از یک ظرف فلزی ساخته شده‌است که ته آن را برای مقاومت در برابر فشار زیاد مواد متراکم داخل ظرف، فرورفته می‌سازند. در بالای ظرف یک شیپوره پلاستیکی جای دارد که به یک شیر و پستانک وصل است. لوله‌ای از این شیر و پستانک، تقریباً تا ته ظرف ادامه دارد. درون ظرف، از ماده‌ای که باید پاشیده شود (مثلاً شیشه پاک کن) و ماده‌ای موسوم به "پاشنده" پر است. این ماده پس از پاشیدن به گاز تبدیل می‌شود. این گاز (گاز حاصل پاشیده شدن "پاشنده") با فشار دادن ناوک، رنگ، صیقل دهنده یا هر مادهٔ دیگری را که درون ظرف است از سوراخ ناوک به بیرون می‌راند و به این ترتیب عمل پاشیدن صورت میگرد.
لاستیک قرمز: «داستان تجارت لاستیک در کنگو در سال ۱۹۶۰»
اکثر مواد پرکننده مورد استفاده در پلاستیک، بر پایهٔ مواد معدنی یا شیشه ای است. دو زیر شاخه اصلی مواد پرکننده وجود دارد: جداسازها و الیاف (فیبر)