استیم
معنی کلمه استیم در لغت نامه دهخدا

استیم

معنی کلمه استیم در لغت نامه دهخدا

( آستیم ) آستیم. ( اِ ) چرک. ریم. ستیم. هَو. سیم در جراحت. || آستین. || دهان ظروف و اوانی. ( برهان ). || اَستر یا آستر. ( فرهنگ محمد هندوشاه از شعوری ).
استیم. [ اَ ] ( اِ ) آستین. ( لغت فرس اسدی ) ( اوبهی ) ( سروری ) ( رشیدی ) ( برهان ) :
خیز و پیش آر از آن می خوشبوی
زود بگشای خیک را استیم.خسروی.رجوع به آستین شود. || در نسخه ابوحفص به معنی دهن ظروف آمده و بهمین بیت متمسک شده. ( سروری )( رشیدی ). دهان ظروف و اوانی. ( برهان ). در حاشیه فرهنگ اسدی نخجوانی بیت مذکور به معنی ریم جراحت آمده ولی استیم در این شعر به معنی آستین و مجازاً، دهانه است چنانکه مظفری گوید :
بگشای بشادی و فرخی
ای جان جهان استیم خی
کامروز بشادی فرارسید
تاج شعرا خواجه فرخی.مظفری ( از فرهنگ اسدی ).
استیم. [ اِ ] ( اِ ) ریمی باشد که سر جراحت گاه چون فراهم آید خون فاسد درون وی ریم گردد و بدرد آید تا پاک بیرون نیاید از شر او ایمن نگردد . ( حاشیه فرهنگ اسدی نخجوانی ) ( اوبهی ). جراحتی است که مندمل شده باشد و در میان آن چرک مانده باشد و در بعضی نسخ اشتیم بشین معجمه به معنی ریمی است که در جراحت بمانده باشد. ( سروری ). در شرفنامه آن سرما باشد که بر جراحت زند و بیاماسد و در لسان الشعراء ریمی بود که از جراحت رود. ( سروری ). جراحتی را گویند که گزک شده باشدیعنی سرما خورده باشد و ورم و آماس کرده باشد و بعضی سرمائی را گویند که بر جراحت زند و بیاماساند. گویند اگر آن سرما در شبهای ماهتاب بر جراحت بهایم خوردالبته او را بکشد و بعضی جراحتی را گفته اند که سرش بهم آمده و درونش پر از چرک و ریم باشد و بدون نشتر زدن برنیاید و به معنی چرک و ریم جراحت هم آمده است.( برهان ). خونی که در جراحت ریم بود. ( رشیدی ). مخفف آن ستیم و ستیم افصح بود. ( مجمل اللغة ) :
گفت فردا نشتر آرم پیش تو
خود بیاهنجم ستیم از ریش تو.رودکی ( حفان ) ( رشیدی ).وز دروغ تست در جانت دریغ
وز ستم کاریست ریشت پرستیم.ناصرخسرو.امروز سیم گویند. و سیم کشیدن به معنی تاه شدن خستگی و ریش باشد بعلت مجاورت هوای سرد یا آب آلوده.
استیم. [ اَ /َ-َس ْ ] ( فعل ) َ-َستیم. هستیم. رفتستیم. گفتستیم.

معنی کلمه استیم در فرهنگ معین

( آستیم ) ( اِ. ) = استیم . اشتیم . ستیم : ۱ - چرک زخم ، جراحت . ۲ - زخم و جراحتی که در اثر سرما چرک و ورم کند.
( اِ. ) دهانة ظروف .
( اِ ) ( اِ. ) چرک و عفونت زخم .

معنی کلمه استیم در فرهنگ عمید

( آستیم ) ۱. ورم و آماسی که در زخم و جراحت پیدا شود.
۲. زخم و جراحتی که در اثر سرما چرک و ورم کند.
۱. آستین، آستین جامه.
۲. دهانۀ ظرف چرمی که با نخ بسته می شود، مانندِ دهانۀ خیک: خیز و پیش آر از آن می خوش بوی / زود بگشای خیک را استیم (خسروی: شاعران بی دیوان: ۱۸۰ ).

معنی کلمه استیم در فرهنگ فارسی

( آستیم ) ( اسم ) دهان ظروف واوانی .
چرک ریسم
استیم، ستیم:ورم و آماسی که درزخم وجراحت پیداشود، زخم وجراحت که دراثرسرماچرک وورم کند
( اسم ) اشتیم
هستیم

معنی کلمه استیم در دانشنامه عمومی

استیم ( به انگلیسی: Steam ) یک سکوی توزیع دیجیتال است که برای بازی ویدئویی چندنفره و مدیریت حقوق دیجیتال توسط شرکت والو توسعه یافته است. این پلتفرم برای توزیع بازی های ویدئویی و رسانه های مرتبط آنلاین استفاده می شود؛ در اکتبر ۲۰۱۲، شرکت ولو ویژگی جدیدی را فراهم کرد تا داده های از نوع غیر بازی های ویدئویی نیز در محیط انجمن استیم به اشتراک گذاشته شود، که این خود شامل قابلیت های گسترده ای شامل فهرست دوستان، گروه ها، ذخیره سازی ابری داده ها، چت صوتی و تصویری بازیبازان برای بازی های آنلاین و … نیز می شود.
استیم بزرگ ترین سیستم توزیع دیجیتال بازی های کامپیوتری است، به طوری که در ۲۰۱۳، ۷۵ درصد از بازار را در اختیار داشت. تا ۲۰۱۷، درآمد حاصل از فروش بازی در استیم به ۴٫۳ میلیارد دلار رسیده و آمار ۱۸ درصد از فروش کل بازی را در اختیار دارد. تا ۲۰۱۹، سرور حدود ۱ بیلیون کاربر با ماهیانه ۹۰ میلیون کاربر فعال دارد. پیشرفت و ارتقای بی نظیر استیم، سرانجام به تولید محصولات و فرایندهای دیگری نظیر کنترل کننده بخار و واقعیت مجازی استیم شد.
تا قبل از وجود استیم، شرکت ولو مشکل آپدیت کردن بازی های آنلاین خود مانند کانتر استرایک را داشت. به روز رسانی پچ ها گاهی باعث قطع شدن بازی ها حتی تا چند روز می شد. به همین منظور ولو تصمیم به ساخت سیستمی گرفت که این آپدیت ها را به صورت خودکار انجام داده و همچنین آنتی چیت قوی تری نیز داشته باشد. اواخر سال ۲۰۰۲ ولو متوجه شد اکثریت کاربران از اینترنت پر سرعت استفاده می کنند که در طی همین سالها بهبود و روندی صعودی گرفته بود و کاربران می توانند راحت تر از قبل از طریق اینترنت به بازی ها دسترسی داشته باشند. به همین منظور برای ساخت این پلتفرم با شرکت هایی مانند یاهو! و مایکروسافت وارد مذاکره شد، ولی جواب منفی گرفت.
استیم در ۲۰۰۲، با نام های Grid و Gazelle از ورژن بتای خود رونمایی کرد. اولین بازی که قابلیت دسترسی به مود خود را داشت، Day of Defeat بود. گیب نیوئل اعلام کرد اجازه دسترسی به موتور بازی و غیره را با هزینه خواهد داد.
بین ۸۰ تا ۳۰۰ هزار نفر قبل از اعلان ورژن رسمی در این بتا برای آنلاین بازی کردن بازی کانتر استرایک شرکت کردند. سایت و برنامه به دلیل وجود فشار زیاد کاربران برای آنلاین بازی کردن زیر فشار زیادی رفتند، حتی سرور دچار مشکلاتی شد که نهایتاً باعث شد نسخه اصلی نرم افزار استیم ارائه شود.
معنی کلمه استیم در فرهنگ معین

معنی کلمه استیم در ویکی واژه

چرک و عفونت زخم.

جملاتی از کاربرد کلمه استیم

سبحان الله ببخت کور ما چونانکه نخواستیم چونانی
و آن‌هایی را که جز خدا [معبود] می‌خوانند دشنام مدهید، که آنان از روی دشمنی [و] به نادانی و جهل، خدا را دشنام خواهند داد؛ این‌گونه برای هر امتی کردارشان را آراستیم؛ آن‌گاه بازگشت آنان به سوی پروردگارشان خواهد بود و ایشان را از آنچه انجام می‌دادند آگاه خواهد ساخت[آیه ۲۵]
باد بیرون می‌برد از گلستان گل را مگر شد نصیب گلستان آن گل که ما می‌خواستیم
هین که مستان آمدند و راه را خالی کنید نی غلط گفتم ز راه و راهبان برخاستیم
بر سر کوی تو روزی چند جا می‌خواستیم از فلک یک حاجت خود را روا می‌خواستیم
نسخه بتای استیم‌او‌اس نقدهای متفاوتی دریافت کرد. در بررسی تک‌ریدار، هنری وینچستر، رابط کاربری آسان و پتانسیل آینده را ستود، اما از نصب سخت و عدم وجود ویژگی‌های اضافی در مقایسه با نرم‌افزار استیم انتقاد کرد. توماس مورگان از یوروگیمر مشکلات نصب را تجربه نکرد، اما در مورد کمبود گزینه‌های موجود برای تشخیص وضوح مانیتور و خروجی صدا، علاوه بر عدم وجود بازی‌های موجود در سیستم عامل به صورت منفی اظهار نظر کرد. با این حال، او به خوبی به رابط کاربری پاسخ داد و آن را «شروعی مثبت» نامید.
بی‌رواجی‌ها عجب ما را رواجی داده است خویش را در ناروایی‌ها روا می‌خواستیم
«بروید خدا را شکر کنید که زنده هستید. ما اگر می‌خواستیم فتوای امام [خمینی] را به‌طور کامل اجرا کنیم باید نصف مردم ایران را دستگیر و اعدام می‌کردیم». (گفتهٔ حمید نوری، یکی از عوامل اعدام‌های دسته‌جمعیِ سال ۱۳۶۷ در جلسه دادگاهی‌اش، خطاب به برخی از زندانیان)
برخواستیم از سر کویت ز دست چرخ یا رب که دیگری ننشیند به جای ما»
«وقتی هم که آیت الله کاشانی از تبعید برمی‌گشت رفت به پیشوازش و آوردش و خیلی زود هم گفت:«نه،‌ نخواستیم، ‌این بابا دنباله رو جدّ اطهر من نیست. به فکر هوس ها و حرص های خودشه، نخواستیم.» و ولش کرد.»‌
بین ۸۰ تا ۳۰۰ هزار نفر قبل از اعلان ورژن رسمی در این بتا برای آنلاین بازی کردن بازی کانتر استرایک شرکت کردند. سایت و برنامه به دلیل وجود فشار زیاد کاربران برای آنلاین بازی کردن زیر فشار زیادی رفتند، حتی سرور دچار مشکلاتی شد که نهایتاً باعث شد نسخه اصلی نرم‌افزار استیم ارائه شود.
ولو استیم دک را در 16 ژوئیه 2021 (26 خرداد 1400) معرفی کرد و پیش‌خریدهای آن همان هفته آغاز شد. پیش‌خریدها تنها برای کسانی که در استیم حساب کاربری داشتند محدود شد تا جلوی فروشندگان از دسترسی زودهنگام را بگیرد. در نهایت این دستگاه در تاریخ 6 اسفندماه 1400 (25 فوریه 2022) عرضه شد.
ابونضال عملیات را بدون اجازه الفتح انجام داده بود. ابو ایاد (معاون عرفات) و محمود عباس (که بعدها رئیس‌جمهور حکومت فلسطین شد) به عراق رفتند تا ابونضال را قانع کنند که گروگانگیری به جنبش شان لطمه می‌زند. ابوایاد به «سیل» گفت که یک مقام عراقی حاضر در نشست گفت: «چرا به ابونضال حمله می‌کنید؟ عملیات مال ما بود. ما از او خواستیم که عملیات را برای ما به اجرا در بیاورد.» محمود عباس بسیار خشمگین شد و جلسه را به همراه سایر نمایندگان سازمان آزادیبخش فلسطین ترک کرد. به نوشته «سیل» از آن پس، سازمان آزادیبخش فلسطین، ابونضال را به عنوان فردی که تحت کنترل دولت عراق است می‌شناخت.
حاصل معنی آنست که فردا چون ربّ العزة گوید با مشرکان بر سبیل تقریع و توبیخ: أَیْنَ شُرَکائِیَ الَّذِینَ کُنْتُمْ تَزْعُمُونَ فی الدّنیا انّهم شرکائی فی الالهیة و کنتم تعبدونها و تدعون انّها تنفعکم فاینهم؟ کجااند آنان که شما دعوی کردید که انبازان من‌اند و شما را از ایشان نفع است؟ چون این خطاب با عابدان رود معبودان باطل که شیاطین‌اند گویند، که خداوند اما وسوسه و شبهتی در دل ایشان افکندیم و بسبب آن که خود بی‌راه و کافر بودیم و کفر و شرک بر ایشان آراستیم بی حجّتی و برهانی ایشان به هوای نفس خویش بر پی ما برفتند و گمراهی گزیدند بتقلید بی‌حجّت. نه ما ایشان را بعبادت خود فرمودیم و نه باکراه بر آن داشتیم.
تا آدم و حوا پدران را شرف از ماست چون دختر تاکیم که فخر عنب استیم
نیمه‌جان ۲ اولین بازی ای بود که برای بازی نیاز به نصب نرم‌افزار استیم را داشت. اوایل ۲۰۰۵، ولو وارد مذاکره با شرکت‌های پخش بازی‌های رایانه ای شد تا بازی‌های آنان را روی استیم ارائه کند، مانند بازی عروسک راگ کونگ فو. تا ۲۰۱۴، تعداد بازی‌های فروخته شده استیم به عدد ۱٫۵ بیلیون دلار رسید.
آیووا در استودیو ساوند سیتی و ساوند ایمیج در لس آنجلس، کالیفرنیا ضبط و تولید شده‌است. در تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۰۱، اِسلِپ‌نات برای ضبط آلبوم وارد استودیو شدند اما به دلایلی مانند اعتیاد کوری تیلور به الکل و مواد مخدر، این دوره به یکی از بدترین دوران کاری‌شان تبدیل شد.شاون کرهن درمورد ضبط آلبوم می‌گوید: ضبط آیووا مثل جهنم بود من می‌خواستم خودم را بکشم. مردم در آن زمان از ما انتظار زیادی داشتند.کوری تایلور تأیید کرد: هیچ چیز خوشحال‌کننده ای در مورد آیووا وجود نداشت. ناگهان ما ستاره‌های موسیقی متال شده بودیم و واقعاً قصد برنامه‌ریزی برای آن را نداشتیم. تاریکی در ابتدای آیووا ایجاد شدجوی جوردیسون با این حال خاطرنشان کرد: آیووا، حتی بیشتر از اولین رکوردی بود که ما می‌خواستیم آن را انجام دهیم
هستی است آن زنان و کار مردان نیستی است شکر کاندر نیستی ما پهلوان برخاستیم
این‌گونه نبود که ما می‌خواستیم عراق «برنده» جنگ باشد. خیر. ما فقط مایل نبودیم عراق «بازنده» جنگ باشد. ما را واقعاً ساده فرض نکنید. ما می‌دانستیم که او (صدام حسین) یک «حرامزاده» است؛ ولی او، «حرامزاده» خودمان بود.
در عین خشم اهل هوس را به خون کشید کامی که خواستیم روا کرد چشم دوست