استکی

معنی کلمه استکی در ویکی واژه

استکی؛ ایستاده، استوار مردانی در منطقه فریدن بختیاری چهارلنگ.

جملاتی از کاربرد کلمه استکی

الله‌کرم استکی (زاده ۳۰ اسفند ۱۳۶۶، اصفهان) بازیکن هندبال ایرانی است که در پست پخش برای تیم نیروی زمینی شهید کازرون و تیم ملی هندبال ایران بازی می‌کند.
سجاد استکی ؛ در جوانی و با حضور در تیم ملی جوانان با کسب عنوان بهترین گل مسابقات جوانان قهرمانی جهان در ۲۰۰۶ و ۲۰۱۱ توجه جهانی رابه خود جلب کند و آینده درخشانی را در تیم ملی هندبال ایران برای او متصور شوند سپس در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ با تیم ملی هندبال ایران به مدال نقره دست یافت. هم‌چنین در قهرمانی مردان آسیا در سال ۲۰۱۴ مدال برنز را به همراه تیم ایران کسب کرد. استکی در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ و مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۶ نیز عضو تیم ملی بود.
سجاد استکی ، یکی از پرافتخارترین هندبالیست های ایرانی در تاریخ ۲ مهر ۱۴۰۱ ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۲ ، در اعتراض به برخورد نیروهای سرکوبگر با معترضان به قتل مهسا امینی ، با انتشار یک پست در اینستاگرام شخصی اش از تیم ملی هندبال ایران خداحافظی کرد.
استکی در دو دورهٔ بازی‌های آسیایی در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ با تیم ملی هندبال ایران یک مدال برنز و یک مدال نقره را به دست آورد. هم‌چنین در قهرمانی مردان آسیا در سال ۲۰۱۴ مدال برنز را به همراه تیم ایران کسب کرد. وی در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ نیز عضو تیم ملی بود، ولی از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۶ بازماند.