استریو
معنی کلمه استریو در فرهنگ معین

استریو

معنی کلمه استریو در فرهنگ معین

(اِ تِ یُ ) [ انگ . ] (اِ. ) نوعی دستگاه صوتی که توانایی پخش یا ضبط صدا را در دو یا چند جهت دارد.

معنی کلمه استریو در دانشنامه عمومی

استریو (فیلم ۱۹۶۹). استریو ( انگلیسی: Stereo ) فیلمی در ژانر علمی–تخیلی به کارگردانی دیوید کراننبرگ است که در سال ۱۹۶۹ منتشر شد.
استریو (فیلم ۲۰۱۴). «استریو» ( انگلیسی: Stereo ( 2014 film ) ) یک فیلم است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به رینر بوک اشاره کرد.

معنی کلمه استریو در ویکی واژه

نوعی دستگاه صوتی که توانایی پخش یا ضبط صدا را در دو یا چند جهت دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه استریو

از دیگر امکانات این مدل می‌توان به قابلیت اتصال این اسپیکر به یک اسپیکر رول دیگر است که بدین صورت صدای استریو پخش می‌کند.
جراحی استریوتاکسی روش کم‌تهاجمی جراحی است که در آن مختصات سه‌بعدیِ هدفِ جراحی در بدن یافته و عملی مانند کند و سوز، بافت‌برداری، تزریق، تحریک عمقی مغز، بخیه، ایمپلنت‌گذاری یا پرتوجراحی بر روی آن هدف انجام می‌گیرد.
در حال حاضر شرکت اینداستریواردن به‌عنوان بزرگترین سهامدار شرکت اس‌اس‌آب شناخته می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر استکهلم قرار دارد.
اگر هنگام انجام این رفتار تخم را بردارند، غاز به همان حرکات ادامه می‌دهد؛ بدون آنکه به نبود تخم توجهی داشته باشد. همچنین اگر تخم غول‌پیکری در موقعیت مشابه قرار داده شود، غاز سعی می‌کند آن را دقیقاً به همان شیوهٔ استریوتیپ به لانه بکشد .
موفقیت استریولیتوگرافی در صنعت خودکار، به چاپ سه بعدی اجازه داد تا به وضعیت صنعتی دست یابد و این فناوری همچنان به یافتن کاربردهای نوآورانه در بسیاری از زمینه های مطالعاتی ادامه می دهد. تلاش‌هایی برای ساخت مدل‌های ریاضی فرآیندهای استریولیتوگرافی و طراحی الگوریتم‌هایی برای تعیین اینکه آیا یک شی پیشنهادی ممکن است با استفاده از چاپ سه‌بعدی ساخته شود، انجام شده است.
دوبله فارسی این فیلم با مدیریت دوبلاژ علی کسمایی در سال ۱۳۴۵ در استودیو دماوند به مدیریت «روبیک گریگوریانس» انجام شد. اجرا و ضبط ترانه‌های فارسی نیز در استودیوی وزارت فرهنگ و هنر صورت پذیرفت. صداگذاری نهایی فیلم که به صورت استریوفونیک ۶ بانده بود، در کشور آلمان انجام شد.
در سال ۱۸۶۰ جان فالون، شیمیدان و تاجر ماساچوست، یک فانوس دوجانبه بزرگ را که از انگلستان وارد شده بود، بهبود بخشید و نام آن را "استریوپتیکون" گذاشت.
در یونان باستان اککلسیاستریون ساختمانی بود که مخصوصاً برای برگزاری جلسات عالی اککلسیا ساخته می‌شد. مانند بسیاری از شهرهای دیگر آتن فاقد اکلسیاستریون داشت. در عوض، جلسات منظم مجمع در پنیکس برگزار می‌شد و دو جلسهٔ سالانه در تئاتر دیونیسوس برگزار می‌شد. حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد جلسات اککلسیا به تئاتر منتقل شد. جلسات مجمع می‌توانست مخاطبان زیادی را به خود جلب کند: ممکن است ۶۰۰۰ شهروند در قرن پنجم قبل از میلاد در آتن شرکت کرده باشند.
لازم به ذکر است، در سال ۱۹۷۳ یک نسخهٔ تبلیغاتی از این تک‌آهنگ برای پخش در ایستگاه‌های رادیویی منتشر شد که "اعتماد به نفست را حفظ کن" در طرف اول (استریو میکس) و "اعتماد به نفست را حفظ کن" در طرف دوم (مونو میکس) قرار داشتند.
است که برای شنونده توهمی از ژرف‌نمایی شنیداری ایجاد می‌کند. این کار معمولاً با استفاده از دو یا چند کانال صوتی مستقل از طریق پیکربندی دو یا چند بلندگو (یا هدفون چندآوا) در چنین مسیری به دست می‌آید، به نحوی که به نظر می‌رسد صدا از جهات مختلف منتشر می‌شود و شنونده به صورت طبیعی صدا را به صورت چند بعدی می‌شنود. پس صدای استریو همانگونه که شامل صداهای دوسویه با دو بلندگو یا دو کانال می‌شود، صداهای چهارگانه (کوادرافونیک) و صدای فراگیر (ساراند) را نیز در بر می‌گیرد و در برابر صدای مونو قرار می‌گیرد که صدا تنها از یک نقطه پخش می‌شود یا صدای تمام منابع صوتی یکسان است.