استراتژی

معنی کلمه استراتژی در فرهنگ معین

(اِ تِ تِ ) [ فر. ] (اِ. ) ۱ - نقشه و هدایت عملیات جنگی . ۲ - نقشه ، ترفند ، راهبرد (فره ). ۳ - هر طرح درازمدت برای هدفی خاص : استراتژی اقتصادی ، استراتژی نظامی .

معنی کلمه استراتژی در فرهنگ عمید

۱. (سیاسی ) استفاده از امکانات برای برنامه ریزی جهت رسیدن به هدف معیّن، سیاست گذاری.
۲. (اسم ) (نظامی ) علم اداره کردن عملیات و حرکات ارتش در جنگ.

معنی کلمه استراتژی در فرهنگ فارسی

لشکرکشی، تعبیه سپاه، علم اداره کردن عملیات وحرکات ارتش درجنگ
( اسم ) فن ادار. عملیات جنگی دانش رهبری عملیات نظامی سوق الجیش .

معنی کلمه استراتژی در ویکی واژه

strategia
نقشه و هدایت عملیات جنگی.
نقشه، ترفند، راهبرد (فره)
هر طرح درازمدت برای هدفی خاص: استراتژی اقتصادی، استراتژی نظامی.
استراتژی (راهبرد)
مشخص است.

جملاتی از کاربرد کلمه استراتژی

آنها استراتژی‌های مدنی و بی‌خشونت را به کار گرفتند تا زنان را برای جنبش حق رأی زنان بسیج کنند، با پارلمان و رئیس‌جمهور مذاکره کردند، کارناوال و راهپیمایی برگزار کردند، روبروی کاخ سفید تحصن کردند، زندان رفتند، در مطبوعات نوشتند، و سرانجام در ۲۶ اوت ۱۹۲۰، در نوزدهمین اصلاح قانون اساسی آمریکا حق رأی زنان را به دست آوردند.
موری همچنین نوه جان ویلیام دراپر و خواهرزاده هنری دراپر بود، هر دو پیشگام ستاره شناسان. به همین ترتیب، جوانان آنتونیا و دو خواهر و برادرش در سن بسیار زودهنگام در معرض علم قرار گرفتند. خواهر کوچکترش، کارلوتا موری، برای تبدیل شدن به یک زمین‌شناس، استراتژیگر، دیرینه‌شناسی شد.
اضطراب امتحان می تواند ناخوشایند و استرس زا باشد، اما قابل درمان نیز هست. اگر فکر می کنید که اضطراب قبل یا حین آزمون در عملکرد خوب شما اختلال ایجاد می کند، از برخی استراتژی های مدیریت و کاهش سطح اضطراب استفاده کنید. در صورت تشدید یا عدم کاهش این اضطراب می توانید از یک مشاور یا بهترین روانپزشک تهران کمک بگیرید.
در این نوع از الگوریتم‌ها، استراتژی‌ها و ایده‌های متنوعی برای تطابق الگوهای ورودی (که به شکل عبارت منظم یا زبان منظم داده می‌شوند) به کار گرفته می‌شود.
پیرانشهر هر چند فاقد نقطه صفر مرزی بوده ولی واقع شدن در نزدیک نوار مرزی، شهر پیرانشهر را در وضعیتی ویژه قرار داده است که همواره مورد توجه دولت‌های مختلف در طول تاریخ بوده است یعنی با توجه به جایگاهی که پیرانشهر در مرز ایران و عراق و نزدیکی به خاک ترکیه داشته، یک موقعیت ژئواستراتژیک ممتاز و در عین حال سختی تلقی می‌شده است و به همین دلیل از دیرباز نیز داری ۳ پادگان پیرانشهر، جلدیان و پسوه و یکی از پایگاه‌های مهم در کشور ایران بوده است.
قرارداد استراتژیک ۲۵ ساله در تعارض با منافع ملی ایران است و به لحاظ اخلاقی، سیاسی، حقوقی و انسانی مردود است.
آرتسرون هوهانیسیان (ارمنی: Արծրուն Կարապետի Հովհաննիսյան؛ زادهٔ ۳۰ ژانویهٔ ۱۹۸۰) استراتژیست نظامی اهل ارمنستان است.
ماکسیمین عبارتیست که عموماً برای بازی‌های با مجموعهٔ غیر صفر برای توصیف استراتژی که ماکسیمم می‌کند پرداخت مینیمم خودش را استفاده می‌شود. در بازی‌های با مجموع غیر صفر عموماً مشابه مینیمم کردن ماکسیمم سود حریف و مشابه استراتژی تعادل نش نیست.
سون تزو در سده ۶ (پیش از میلاد) به دنیا آمد و او را "پدر استراتژی" می‌نامند. همچنین او نویسنده چینی کتاب هنر رزم (به چینی:兵法) بود که این کتاب چینی باستانی اثر بسیاری بر فن جنگ گذارد.
شرح یک مثال در زبان پایتون نیز عملکرد استراتژی را واضح‌تر خواهد ساخت. تابع