استانداری

معنی کلمه استانداری در فرهنگ معین

( اُ ) [ په . ] (اِ. ) اداره ای که کارهای یک استان در آن جا انجام می شود.

معنی کلمه استانداری در فرهنگ فارسی

۱ - عمل و شغل استاندار ۲ - محلی که استاندار در آن امور استان را اداره میکند .

معنی کلمه استانداری در ویکی واژه

اداره‌ای که کارهای یک استان در آن جا انجام می‌شود.

جملاتی از کاربرد کلمه استانداری

سه شنبه ۱ شهریور، قریب به ۶۰ نفر از کارگران اخراج‌شده شرکت روغن نباتی جهان، در اعتراض به اخراج خود در برابر این شرکت و سپس در جلو استانداری زنجان تجمع اعتراضی بر گزار کردند.
سال های دهه 1300 استانداری برنامه های گردشگری و صنایع هایتک را پیاده میکند.
استانداری قزوین یک نهاد مرتبط سازمان امور اداری کشور و نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران در استان قزوین است که در شهر قزوین واقع شده‌است.
این اعتراضات به ماه آذر گسترش یافت. در تاریخ ۳ آذر ۱۳۹۷ شهر اهواز شاهد اعتراضات گسترده کارگران شرکت ملی فولاد اهواز بود. گزارش‌های خبری از مرکز استان خوزستان در جنوب غربی ایران حاکی از حضور پرشمار معترضان در خیابان‌های این شهر بود. اعتراضات و راهپیمایی کارگران شرکت فولاد خوزستان با حضور قابل توجه و برخورد مأموران امنیتی و پلیس مواجه بود. اگرچه با وجود حضور مأموران امنیتی، معترضان در خیابان‌های اصلی شهر و مقابل استانداری خوزستان حاضر شدند. آن‌ها شعارهای اعتراضی سردادند. همچنین این کارگران از اعتراض کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه حمایت کردند. طبق روایت خبرگزاری کار ایران (ایلنا) شمار کارگران معترض شرکت فولاد حدود چهار هزار تن برآورد شده‌است.
وی پیش از نمایندگی مجلس، مسئولیت‌هایی همچون فرماندار شهرستان بندرعباس، مدیرکل سیاسی، انتظامی و امنیتی استانداری هرمزگان و معاون اداره‌کل بازرسی هرمزگان را برعهده داشته است.
رضایی بابادی، از سال ۱۳۶۳ به مدت ۲ سال مدیرکل امور اداری و مالی استانداری آذربایجان شرقی و پس از آن معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی استانداری زنجان و بعد از آن از سال ۱۳۷۰ تا سال ۱۳۷۳ معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی استانداری تهران بود. او همچنین، از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶ مدیرکل امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت تعاون و به مدت دو سال مشاور طرح و برنامه وزیر کشور وقت گردید؛ و از پاییز ۱۳۷۶ به مدت ۷ سال معاون سیاسی امنیتی استانداری تهران بود، پس از سید محمدرضا آیت‌اللهی به مدت ۴ ماه سرپرست استانداری تهران بود و بعد از آن، به عنوان اولین استاندار خراسان جنوبی در دولت اصلاحات مشغول به کار شد.
در نخستین واکنش رسمی به ضرب‌وشتم دانش‌آموزان در اردبیل، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری روز جمعه، ۲۲ مهرماه، این اخبار را «شایعهٔ رسانه‌های معاند» خواند و خبرگزاری دولتی ایرنا نیز نوشت که «روز پنج‌شنبه مدارس اردبیل تعطیل بوده است و اساساً دانش‌آموزی در مدارس حضور نداشته که مورد ضرب‌وشتم قرار گیرد.»
یکشنبه ۵ تیر، گروه‌هایی از بازنشستگان تأمین اجتماعی در شهرهای شوشتر، کرمانشاه، رشت، اردبیل در مقابل فرمانداری این شهرها و در اهواز جلو استانداری خوزستان برای رسیدگی به وضعیت بد معیشتی و عدم اجرای مصوبه مزدی شورای عالی کار تجمع‌های اعتراضی برپا کردند. معترضین شعارهایی مانند «عزا عزاست امروز، حقوق بازنشسته زیر عباست امروز»، «شش کلاس بی سواد گند زدی به اقتصاد» و «رئیسی حیا کن، مملکت رو رها کن» سر دادند.
آندری سرژیکی قوکاسیان (ارمنی: Անդրեյ Սերժիկի Ղուկասյան زاده ۱۲ اوت ۱۹۸۰) سیاستمدار اهل ارمنستان است که از ۱۰ اکتبر ۲۰۱۸ تا ۱۶ دسامبر ۲۰۲۰ سمت استانداری لوری را برعهده داشت.