استاندار

معنی کلمه استاندار در لغت نامه دهخدا

استاندار. [ اُ ] ( پهلوی ، نف مرکب ) حاکم اُستان ( ناحیت و ایالت ) در زمان ساسانیان. ( ایران در زمان ساسانیان ترجمه یاسمی ص 86 و 348 ). رجوع به استندار شود. || در اصطلاح جدید، حاکم هر یک از ده استان ( ناحیه بزرگ ) ایران.
استاندار. [ اِ ] ( فرانسوی ، اِ ) استاندارد. نمونه. انموذج. عیار.

معنی کلمه استاندار در فرهنگ معین

( اُ ) [ په . ] (اِ. )حاکم ایالت ، فرمانروای یک استان .

معنی کلمه استاندار در فرهنگ عمید

۱. کسی که از طرف وزارت کشور کارهای یک استان را اداره می کند.
۲. [قدیمی] والی، حکمران.

معنی کلمه استاندار در فرهنگ فارسی

فرمانروای یک استان، کسی که ازطرف وزارت کشورکارهای یک استان رااداره میکند، سابقاوالی یاحکمران نامیده می شد
( اسم ) حاکم ایالت فرمانروای یک استان والی حاکم حکمران . توضیح در عهد ساسانی این کلمه بدین معنی بکار رفته نام استاندار کشکر و استاندار میشان در کتب مذکور است .

معنی کلمه استاندار در ویکی واژه

حاکم ایالت، فرمانروای یک استان.

جملاتی از کاربرد کلمه استاندار

لازم به توضیح است این استاندارد در مرحله پیش نویس قرار دارد و به تصویب نرسیده است.
سی‌اس‌اس، روش چاپ شدن، روش شنیده شدن صدا برای کاربرانی با مشکل دسترسایی، و دستورهای فراوان دیگری را برای چگونگی نمایش سایه زیر قلم‌ها و پس زمینه‌های هر صفحه وب را در خود جای می‌دهند. آخرین نسخه پیشنهاد شده از استاندارد سی‌اس‌اس، نسخه ۳ می‌باشد که هنوز در مسیر پیشنهادی قرار دارد و مرورگرهای اینترنتی، هنوز تمام دستورهایش را پشتیبانی نمی‌کنند.
در مدل آر ۹۶ب-۱ که بر مبنای فاو-۵ پدید آمد، از موتور استاندارد آاس ۴۱۰آ-۱ استفاده شد. وزن پروازی در این مدل به ۱٬۷۵۰ کیلوگرم افزایش یافت که به طبع آن بار بر بال‌ها از ۸۸ کیلوگرم بر متر مربع به ۱۰۲ کیلوگرم بر متر مربع رسید. با این حال حداکثر سرعت از ۲۷۵ کیلومتر به ساعت به ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت، برد از از ۹۵۰ کیلومتر به ۹۹۰ کیلومتر و سقف پروازی از ۴٬۹۰۰ متر به ۷٬۱۰۰ متر افزایش پیدا کرد.
ایزیری ۱۳۲۶۲ استاندارد ملی ایران برای تعیین ویژگی‌ها و روش‌های آزمون جک‌های مربوط به موتورسیکلت‌های دوچرخ است و برای تمام موتورسیکلت‌های دو چرخ تعریف شده در بند دو استاندارد ملی ایران به شماره ۷۵۵۸ کاربرد دارد.
در حال حاضر شاید در حدود صدها الگو در این رابطه وجود داشته باشد که تنها تعداد اندکی از آن‌ها استاندارد شده و مورد استفاده طراحان و برنامه‌نویسان قرار می‌گیرد.
اهالی روستای احمدآباد الموت در اعتراض به ۱۰ روز قطع شدن آب در برابر استانداری قزوین تجمع کردند. روستای احمدآباد یا لات سابق در منتهی‌الیه شمالی الموت غربی و هم‌مرز با استان گیلان و روستای نوده از توابع عمارلوی گیلان و روستاهای دستجرد سفلی اکوجان کشه رود است.
مخازن بر اساس اندازه ظرفیت آبی آن (مقدار آبی که در آن جای می‌گیرد) به صورت استاندارد به ظرفیت‌های زیر تقسیم می‌شود.
حالت کوانتومی را تقلیل داده و منجر به افزایش انحراف استاندارد تکانه
ماده ی ۲۰۰ متر ( ۱ دور )، ۵۰۰ متر ( ۲.۵ دور )، ۱۰۰۰ متر ( ۵ دور ) از ماده های کوتاه مسابقات هستند که در پیست استاندارد اسکیت برگزار می شوند.
الفبای آلمانی از ۲۶ حرف استاندارد لاتین و ۴ حرف افزوده به شرح زیر است: