از لحاظ

معنی کلمه از لحاظ در فرهنگ معین

(اَ لَ ) [ فا - ع . ] (حراض . مر. ) از نظر، از روی .

معنی کلمه از لحاظ در فرهنگ فارسی

از نظر از روی . توضیح زم اضافهاست .

معنی کلمه از لحاظ در ویکی واژه

مر.)
از نظر، از روی.

جملاتی از کاربرد کلمه از لحاظ

مراکش در فرایند تاریخی خود همواره از فرهنگی نسبتاً غنی و متنوع برخوردار بوده و هر نقطه آن نیز ضمن وابستگی به این میراث فرهنگی، ویژگی‌های خاص خود را دارا بوده‌است. جمعیت این کشور از ۲ قوم سامی عرب و بربرآمازیغ تشکیل شده که علاوه بر نقاط مشترک از جمله دین اسلام، میراث بر فرهنگ خاص خود هستند. بربرهای مراکش در تشکیل و تداوم فرهنگ و تمدن‌سازی کشور خود بمیزان اعراب شریک بوده‌اند. از لحاظ تاریخی، مراکش در زمان هارون الرشید از سلطه بغداد خارج شده و تحت تسلط ترکان عثمانی نیز درنیامد. از این‌رو با حفظ عنصر اسلامی ـ ملی، بر فرهنگ مراکشی خود تأکید ورزیده‌است.
سالن با ظرفیت خالص ۸۸٬۹۶۶ (از لحاظ فنی امکان رسیدن به ۸۶۰۰۰ وجود دارد) به دو طبقه تقسیم می‌شود. هر یک از آنها دارای یک تقسیم داخلی به نیمه است. این راه حل با هدف ارائه موقعیت بهینه مسیرهای عابر پیاده و مکان برای معلولان است.
این روستا جنوبی ترین نقطه استان هرمزگان از لحاظ مختصات جغرافیایی است.
این روستا علی‌رغم پتانسیل‌های فراوان از لحاظ صنعتی رشدی نداشته‌است و تنها واحد تولیدی آن دو عدد مرغداری نچندان بزرگ و پرواربندی گوساله ۳۰ راسی می‌باشد اما به توجه به وضعیت روستا و مناطق اطراف دارای پتانسیل‌های مناسبی برای صنعتی شدن در زمینه‌های کشاورزی و دامپروری (کشت و صنعت) می‌باشد. همچنین وجود سنگ‌های آندزیتی مرغوب که می‌توانند در تهیه شن و ماسه کوهی کاربرد داشته باشند نیز می‌تواند پتانسیل معدنی این روستا را افزایش دهد.
از آن جائی که تعدادی از پروتستان‌ها در لبنان از لحاظ قومیتی ارمنی هستند لذا برخی اوقات، کرسی نمایندگی پروتستان‌ها در پارلمان لبنان نیز توسط ارمنی‌ها پر می‌شود و تعداد نمایندگان ارمنی در لبنان را به هفت نفر می‌رساند. ارمنی‌ها همچنین در کابینه دولت لبنان دارای نمایندگی یک وزیر دولتی می‌باشند در دولتهای بزرگتر (که دارای ۲۴ وزیر یا به بالا هستند) ارمنی‌ها به‌طور سنتی حق انتخاب دو وزیر را دارا می‌باشند. ارمنی‌ها همچنین در موقعیت‌های سطوح بالای دولتی هم دارای سهمیه هستند.
باد صبا گر گذر به پارس نُماید شعر مرا از لحاظ او گذارند
در طول هفتصد (قرن ۷ الی ۱۴ میلادی) سال سیستان یکی از معمورترین نقاط کشور بشمار می‌رفت و از جهت فراوانی تولیدات کشاورزی خود، به «گدام غله آسیا» و از لحاظ عمران و سرسبزی و طراوت نخلستانهایش به «بصرهٔ خراسان» شهرت یافته بود.
اسب‌های قرون وسطی از لحاظ اندازه، ساختار و نژاد با اسب‌های امروزی متفاوت بوده و حدوداً به‌طور میانگین کوچکتر بودند. آنها همچنین نسبت به همتایان مدرن خود برای جامعه از موقعیت مرکزی تری برخوردار بودند و برای جنگ، کشاورزی و حمل و نقل ضروری بودند.
سینگر تحلیل‌های روانشناسانهٔ عمیقی از شخصیت‌هایش به دست می‌داد و از لحاظ فکری شیفتهٔ اسپینوزا فیلسوف معروف هلندی بود، شهرت او بیشتر مرهون داستان‌های کوتاهش بود.
سوء استفاده از سفید امضاء ممنوع شده‌است مفهوم مخالف آن این است که در غیر از موارد سوء استفاده هر گونه استفاده دیگر از سفید امضاء از لحاظ حقوقی قابل پذیرش است.
اسماخان سلطان در سال ۱۵۸۰ نامزد ازدمیراوغلو عثمان پاشا شد اما این ازدواج صورت نگرفت و بعدا در سال ۱۵۸۲ با داماد کالایکوز علی پاشا از دولتمردان عثمانی ازدواج کرد. بعد از مرگ نوربانو سلطان در سال ۱۵۸۳ اسماخان به قدرتمندترین رقیب صفیه سلطان تبدیل شد و از لحاظ سیاسی به مراد سوم مشاوره می‌داد.