ارزیابی

معنی کلمه ارزیابی در لغت نامه دهخدا

ارزیابی. [ اَرْزْ ] ( حامص مرکب ) عمل یافتن ارزش هر چیز. تقویم.

معنی کلمه ارزیابی در فرهنگ معین

( ~. ) (حامص . )بهای چیزی را معین کردن .

معنی کلمه ارزیابی در فرهنگ عمید

۱. تعیین بها و ارزش چیزی.
۲. بررسی.

معنی کلمه ارزیابی در فرهنگ فارسی

عمل ارزیاب عمل یافتن ارزش و بهای هر چیز سنجش و بررسی حدود هر چیز و بر آورد کردن ارزش آن تقویم : ( خانه های شهر ارزیابی شد . )

معنی کلمه ارزیابی در فرهنگستان زبان و ادب

{grading} [گردشگری و جهانگردی] بررسی و سنجش کیفی واحدهای اقامتی و خدماتی و شیوه های پخت وپز و امکانات رفاهی

معنی کلمه ارزیابی در ویکی واژه

بهای چیزی را معین کردن.
valutazione

جملاتی از کاربرد کلمه ارزیابی

ارزیابی کندرو ابتدا برای جبر لاندا توسط کریستوفر وادزورث تعبیه شد. پیتر هندرسون و جیمز هیرام موریس و همچنین دنیل پائول فریدمن و دیوید وایس هر یک این ارزیابی را برای زبان‌های برنامه‌نویسی به‌طور مستقل تعریف کردند.
ملائی، استاد دانشگاه، معتقد است شخصیت محمدعلی شاه تاب پذیرفتنِ مجلسی با اختیارات مجلس شورای ملی را نداشت و تنها می‌توانست به حضور مجلسی مشورتی تن دهد. وی تلاش محمدعلی شاه برای تأسیس مجلس شورای مملکتی را در همین راستا ارزیابی می‌کند. به گفته ملائی، او چهار بار به وفاداری به مشروطه و قانون اساسی سوگند خورد و هر چهار بار، سوگندش را شکست.
این جایزه از سال ۱۹۷۱ میلادی اهدا می‌شود و ارزیابی و برندهٔ نهایی، بر پایهٔ آرای اعضای این انجمن تعیین می‌شود.
مصرف‌کنندگان اکولیزومب بشدت در معرض خطر مننژیت‌های مننگوکوکی هستند و تجویزش تنها در بیمارانی صورت می‌ گیرد که تحت «ارزیابی‌های بررسی و کاهش خطر» قرار گرفته و آموزش‌ های لازم را از درمانگران دریافت کرده و واکسیناسیون‌ های ضروری را انجام داده‌اند و همهٔ این‌ ها باید مکتوب و ثبت‌ شده باشد. این دارو به صورت تزریق داخل وریدی در بیمارستان یا کلینیک تجویز می‌ شود.
را دنبال می کند. هدف از این آزمون ارزیابی چگونگی احتمال فرضیه صفر در فراوانی مشاهدات است.
یک توضیحِ ممکن برای این مسئله این است که قضاوت‌های اطمینان-سؤال به دلیل دقت بیش از اندازه متورم شده و قضاوت‌های آنان نشانگر بیش ارزیابی سیستماتیک نیست.
در حال حاضر هیچ آزمون ارزیابی «استاندارد طلایی» وجود ندارد.
همان‌طور که در بخش ارزیابی کاستی پردازش شنوایی به آن اشاره شد، با توجه به نتایج آزمون‌های تشخیصی و همچنین وضعیت کودک مثل شرایط سنی، گفتار و زبان و… روش‌های درمانی طراحی می‌گردد.
این کتاب که به صورت موجز به موضوع تحریف قرآن پرداخته و احادیثی را که در آثار اسلامی وارد شده و باعث شده که توهم تحریف قرآن به وجود بیاید ارزیابی می‌کند. جعفریان در ابتدا ادله کلی مبنی بر عدم تحریف قرآن را بیان و پس از آن به روایاتی که از جانب شیعه و سنی نقل شده و موجب توهم تحریف قرآن شده را بررسی می‌کند. او در زمان تبیین روایات، آنان را جزو اخبار واحد و اخبار ضعیفی می‌شمارد که توانایی مقابله با روایات متواتر دربارهٔ عدم تحریف قرآن را ندارد. همچنین نقل برخی از این روایات را از غالیان و کسانی که از مذهب تشیع منحرف شدند می‌داند.