اردوگاه

اردوگاه

معنی کلمه اردوگاه در لغت نامه دهخدا

اردوگاه. [ اُ ] ( اِ مرکب ) محل اردو. مُعسکر.

معنی کلمه اردوگاه در فرهنگ معین

( ~. ) [ تر - فا. ] (اِمر. ) محل اردو.

معنی کلمه اردوگاه در فرهنگ عمید

۱. محل تشکیل اردو.
۲. محل نگه داری آوارگان و اسرای جنگی.

معنی کلمه اردوگاه در فرهنگ فارسی

( اسم ) محل اردو معسکر لشکر گاه .

معنی کلمه اردوگاه در فرهنگستان زبان و ادب

{camp} [گردشگری و جهانگردی] اقامتگاهی ارزان قیمت که مسافران با استفاده از چادر یا کاروانک در آن اقامت می کنند متـ . اردو

معنی کلمه اردوگاه در دانشنامه عمومی

اردوگاه به فضایی موقت جهت اسکان کمتر از یک روز و حتی یک شب گفته می شود که می توان به عنوان مکان از آن استفاده کرد که دارای امکاناتی همچون چادر، سرویس بهداشتی، دوش، رستوران و غیره می باشد.

معنی کلمه اردوگاه در ویکی واژه

accampamento
محل اردو.

جملاتی از کاربرد کلمه اردوگاه

به عهد کورش اینجا جیشگه بود قراول‌گاه و اردوگاه شه بود
در پایان جنگ، باوئر توسط آمریکایی‌ها در اتریش دستگیر شد و تا سال ۱۹۴۶ در اردوگاه اسیران جنگی زندانی بود. اندکی بعد، او به برلین بازگشت و در آنجا مشغول کار به عنوان کارگری شد که خرابه‌های جنگی را تمیز می‌کرد.
مقامات یونان اعلام کردند که پناهندگان مستقر در این اردوگاه عمدتاً سوری و عراقی هستند که از اردوگاه‌های دیگر یونان به واسیلیکا منتقل شده‌اند.
عارفی گفت: با نفس خویش در خانه ی فکرت خلوت کن و ویرا از آنچه بدان مشغول است سرزنش کن و بیازار. اگر پذیرفت که هیچ وگرنه وی را به اردوگاه مردگان بر و اگر به صلاح نیامد، با تازیانه ی گرسنگیش برزن.
بیش از ۶۵ هزار نفر در این اردوگاه به قتل رسیدند. این اردوگاه ۴۰ اردوگاه فرعی نیز داشت.
اما حداقل یک نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند. روز بعد، پس از اینکه طرفداران دولت در این اردوگاه با معترضان برخورد کردند، پلیس مجبور به مداخله‌شد.
هیچ وضعیت دشوار بیرونی نیست که آزادی گزینش انسان را به‌طور کامل ناممکن کند. بی‌شک وضعیت‌هایی از شمار و تنوع گزینه‌ها می‌کاهند اما امکان انتخاب را به‌طور کلی از بین نمی‌برند. من حتی در زندان و اردوگاه نیز به‌طور کامل از امکان گزینش بی‌بهره نمی‌شوم. می‌توانم انتخاب کنم که آیا مقاومت کنم یا نه با زندان‌بانان و شکنجه‌گران هم‌راهی کنم یا نه.
در طول جنگ داخلی سوریه کمک‌های بشردوستانه بر نیازهای اساسی، مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و پرورش و مشاغل استوار بوده‌است. بیشترین بار پناهندگان که خارج از اردوگاه زندگی می‌کنند روی دوش کشورهای میزبان افتاده‌است که بار فشار اقتصادی، اختلال صادرات و ازدیاد جمعیت روی زیرساخت‌های دولتی و خصوصی (مانند مسکن) اثر زیادی گذاشته‌است.
وی در مسابقات وزن ۶۶ کیلوگرم کشتی آزاد بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۳۶ شرکت کرده‌بود. وی در سال ۱۹۴۶ توسط کمیساریای خلق در امور داخلی دستگیر شد و در سال ۱۹۴۸ در یک اردوگاه زندانیان گولاگ درگذشت.
اردوگاه از چندین بخش تشکیل شده‌است که قشرهای مختلفی در آن هستند.
اندر اردوگاه پیرامون شوشی نیمشب کرد از دو خادم دیرینه خربوزه طلب
سرانجام ایگور و ارتشش به اردوگاه پولوفتسیان می‌رسند و درگیر نبردی سخت می‌شوند. اگرچه شاهزاده شجاعانه می‌جنگد، اما در نهایت توسط پولوتسیان دستگیر شده و اسیر می‌شود. این شعر مبارزات ایگور را دنبال می‌کند که سعی می‌کند از اسارت فرار کند و به میهن خود بازگردد و در این راه با خیانت و فریب مواجه می‌شود.
قبل از بستن نوار غزه توسط اسرائیل در سال ۲۰۰۰ و پس از پایان دومین انتفاضه فلسطینیان، اکثر ساکنان اردوگاه درکارهای مختلفی در اسرائیل شاغل شدند یا به عنوان کشاورزان محلی در محل به زراعت پرداختند. روزهای یکشنبه یک بازار هفتگی یا آزاد در فضای باز دائر می‌شود که ساکنان از کارگاه‌ها، نانوایی‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها مواد غذایی خود به این بازار آورده و می‌فروشند.