ارتی
معنی کلمه ارتی در فرهنگ اسم ها

ارتی

معنی کلمه ارتی در فرهنگ اسم ها

اسم: آرتی (پسر) (فارسی) (تلفظ: ārti) (فارسی: آرتي) (انگلیسی: arti)
معنی: پاک و مقدس، منسوب به آرت، تقدس و پاکی

معنی کلمه ارتی در دانشنامه عمومی

آرتی. شبکه خبری راشاتودی ( به انگلیسی: Russia Today ) به اختصار آر تی ( به انگلیسی: RT ) یک شبکه خبری ۲۴ ساعته روسی است که به زبان های انگلیسی ، اسپانیایی و عربی برنامه پخش می کند.
این شبکه خبری که از سوی کمپانی تی وی نووستی خبرگزاری نووستی روسیه در ۱۰ دسامبر ۲۰۰۵ تأسیس شد، در ایران از طریق ماهواره های BADR ۴، NILESAT ۱۰۳ و НОТ BIRD ۶ قابل دریافت است. هدف از راه اندازی این شبکه خبری بیان دیدگاه ها و مواضع روسی در مورد موضوعات جهانی اعلام شده است.
آرتی (کمون). آرتی ( به فرانسوی: Arthies ) یک کمون در فرانسه است که در Seine - et - Oise واقع شده است. آرتی ۷٫۴۰ کیلومتر مربع مساحت دارد.
معنی کلمه ارتی در دانشنامه عمومی
معنی کلمه ارتی در دانشنامه آزاد فارسی

معنی کلمه ارتی در دانشنامه آزاد فارسی

اَرْتی (arti)
(یا: آراتی) در آیین هندو، از مراسم اصلی پرستش بُت مقدسِ معبد. طی این مراسم چراغی روغنی، کندر، گل، و آب به پیشگاه خدا تقدیم، و سماع و ذکرِ مانترابرگزار می شود.

معنی کلمه ارتی در ویکی واژه

از پادشاهان ماد به قول کتسیاس ولی اغلب محققان اذعان می‌دارند بی‌پایه است.

جملاتی از کاربرد کلمه ارتی

گفتا که مرا بشارتی هست گویم به تو گر اشارتی هست
ارکان ملک داده بحکم تو چشم و گوش وز تو اشارتی بسر تازیانه باد
جنت اشارتیست ز قرب و کرامتت دوزخ کنایتیست ز بعد و نکال تو
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به پارتیزان بلگراد اشاره کرد.
4. کاهش تابش حرارتی: برخی از این شیشه‌ها دارای ویژگی‌های کاهش تابش حرارتی هستند. این به معنای کاهش انتقال حرارت از نور خورشید به داخل مکان است و می‌تواند مصرف انرژی برای سیستم‌ های تهویه مطبوع را کاهش دهد.
از دست کوتهی است سعیدا اشارتی تا دامنی که چاک گریبان نمی‌رسد
افکس توئین همچنین با نام‌های مستعار ای‌اف‌اکس، بلو کالکس، بردلی استرایدر، کاستیک ویندو، دی‌جی اسموجفیس، جی‌ای‌کی، مارتین ترسایدر، پلیگون ویندو، پاور-پیل، پریچارد دی جمز، کیو-چاستیک، تاهناییا راسل، ده دایس من، سویت-پی‌پی، و به طور نظری ده تاس نیز موسیقی تهیّه کرده‌است.
آخر نگرش آنها تغییر و با مارتین ضدیت
که اندر وقت وی چون وی نبود، و صحبت بسیار کس از صحابه و تابعین دریافته بود و گروهی را از مشایخ مقدم دیده. اندر این طریقت بهره‌ای تمام داشت رضی اللّه عنه و اندر حقایق، انفاسی عالی و اشارتی کامل.
نه جای توست دلم؟ با لبت بگو آخر عمارتی بکن این خانه خرابم را
یک مدل جدید ویراژ در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۱ معرفی شد تا در میانه خط تولید فعلی استون مارتین قرار گیرد اما در سال ۲۰۱۲ به دلیل شباهت‌های زیاد میان مدل‌های دیگر این برند متوقف شد.
و خدای تعالی رسول را گوید (ص) « فسبح بحمد ربک و استغفره انه کان توابا » و بدین سبب رسول (ص) بسیار گفتی، « سبحانک اللم و بحمدک. اللهم اغفرلی: انک انت التواب الرحیم » و رسول گفت (ص) « هر که استغفار بسیار گوید، در هر اندوه که باشد فرح یابد و در هر تنگی که باشد خلاص یابد و روزی وی از آنجا که نه اندیشه به وی رسد » و گفت، « من روزی هفتاد بار استغفار و توبه می کنم » و چون وی چنین باشد، دیگران را معلوم باشد که هیچ وقت از این خالی نباید بود. و گفت، « هر که در آن وقت که بخسبد، سه بار بگوید، استغفر الله العظیم الذی لا اله الا هو الحی القیوم همه گناهان وی بیامرزند، اگر به بسیاری کف دریا بود و ریگ بیابان و برگ درختان و روزهای دنیا ». و گفت، « هیچ بنده گناهی نکند که طهارتی بکند نیکو و دو رکعت نماز کند و استغفار کند، الا آن گناه وی بیامرزند. »
در ره کعبهٔ دلی زخمی اگر رسد به تن سود روان بود چه غم تن کشد ار خسارتی
افزودنی‌های این پرکننده می‌توانند رطوبت، مقاومت در برابر سایش، پایداری حرارتی و مقاومت دی الکتریک بالا را بهبود بخشند
گردن بند لا پرگرینا پیرل گرانترین جواهر متعلق به الیزابت تیلور است. لا پرگرینا از ترکیب هنرمندانه مروارید، الماس و یاقوت پدید آمده‌است. یکی از مرواریدهایی که در ساخت این گردنبند بکار رفته‌است متعلق به اواسط قرن شانزدهم میلادی است که در میان هشت پادشاه اسپانیا نسل به نسل چرخیده‌است. ریچارد برتون این مروارید را به‌عنوان کادوی روز ولنتاین به الیزابت هدیه داد و بعدها الیزابت ساخت گردنبندی کامل با استفاده از این مروارید را به کمپانی کارتیه سفارش داد. این گردنبند در مجموع از ۶۰ مروارید، الماس و یاقوت تشکیل شده‌است و قیمت آن ۱۱٫۸ میلیون دلار است.
«شیخ مفید» از دانشمندان جهان اسلام است که با پایه‌گذاری اندیشهٔ کلام شیعه در عرصه‌های علمی، فکری و فرهنگی مسلمانان تأثیر بسیار شگرفی نهاد و راهگشای دانش‌پژوهان و اندیشمندان بسیاری شد. شیخ نجاشی، که از شاگردان اوست، در کتاب رجال خود ۱۷۱ اثر او را نام برده‌است. مارتین مک درموت تعداد ۱۷۲ عنوان از آثار وی را در کتاب خود ذکر کرده‌است.
وینکلر، متولد و بزرگ شده در لس آنجلس، کوچک‌ترین پسر ایروین وینکلر تهیه‌کننده فیلم است. او در کودکی نقش‌های بازیگری کوچکی در فیلم‌هایی از جمله نیویورک، نیویورک (۱۹۷۷) به کارگردانی مارتین اسکورسیزی داشت.
مارتین اسکورسیسی در ۱۹۸۸ فیلمی با همین عنوان از روی کتاب ساخت.
ضمیرعزم تو درگوش حسّ او گوید اشارتی که به پهلوی او کند خم ران
بشارتی به امید و امان اهل زمان به یمن موکب و فرقدوم صدر ز من