ارتباطی

معنی کلمه ارتباطی در لغت نامه دهخدا

ارتباطی. [ اِ ت ِ ] ( ص نسبی ) منسوب به ارتباط. || پیوندگاهی .

معنی کلمه ارتباطی در فرهنگ معین

( ~. ) [ ع . ] (ص نسب . ) ۱ - منسوب به ارتباط ، آن چه که بستگی به ارتباط داشته باشد. ۲ - ویژگی آن چه که با آن ارتباط برقرار می شود.

معنی کلمه ارتباطی در فرهنگ فارسی

( صفت ) ۱ - منسوب به ارتباط آنچه بستگی به ارتباط داشته باشد . ۲ - پیوندگاهی . یا وسایل ارتباطی . وسیله هایی که میان دو نقطه یا میان دو کس ارتباط و پیوند برقرار میکند .

معنی کلمه ارتباطی در ویکی واژه

منسوب به ارتباط، آن چه که بستگی به ارتباط داشته باشد.
ویژگی آن چه که با آن ارتباط برقرار می‌شود.

جملاتی از کاربرد کلمه ارتباطی

این مقاله در مورد سیستم‌های ارتباطی در ارمنستان است.
در دوشنبه ۱ ژوئن، خبری مبنی براین که تمام سرویس‌های ارتباطی در واشینگتن دی. سی؛ و مکان‌ها مختلف آمریکا قطع شده‌است. با وجود آنکه منبع خبر مشخص نبود و هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر قطعی یا اختلال در سرویس‌های ارتباطی اعم از اینترنت وجود نداشت، اما برخی از کاربران فضای مجازی به انتشار این خبر پرداختند. در ایران اما برخی خبرگزاری‌ها و شخصیت‌های وابسته به حکومت ایران به صورت گسترده شروع به انتشار این خبر کردند. پیگیری‌های سازمان‌های مربوط و موسسات فناوری نشان داد که هیچ‌گونه اختلالی در اینترنت واشینگتن یا هر مکان دیگری در آمریکا رخ نداده‌است. نت‌بلاکز دیدبان غیردولتی اینترنت نیز اعلام کرد هیچ شواهدی مبنی بر قطع اینترنت در واشینگتن نیست.
تو را زین هر دو نیکو انبساطیست که بر عیدین اصلی ارتباطیست
شهر اسدآباد مرکز شهرستان اسدآباد در استان همدان در غرب ایران است. این شهر در فاصله ۵۳ کیلومتری غرب همدان و ۳۶۷ کیلومتری جنوب غربی تهران، و در محور ارتباطی استان کرمانشاه واقع شده‌است.
اندر نَفَسِ سحر نشاطی است کان را با روح ارتباطی است
در این طرح ستون اصلی شبکه را ارتباط سوییچ‌هایی که به صورت سری بسته شده‌اند تشکیل می‌دهد و تجهیزات به صورت ستاره به سوییچ‌ها متصل شده‌اند، تشکیل می‌دهند. برای افزایش قابلیت اطمینان مسیر دیگری هم مشابه مسیر اول در نظر گرفته شده‌است. این طرح هنگامی مناسب است که تجهیزات حفاظتی و کنترلی دارای دو پورت ارتباطی باشند و بتوان آن‌ها را به دو سوییچ متصل کرد. در صورت بروز اشکال در هر مسیر، مسیر دیگر ارتباط بین تجهیزات را برقرار می‌سازد.
رشد و توسعه نظام ارتباطی افغانستان به دلیل کوهستانی بودن این کشور بسیار کند بود. اما هم‌اکنون با استفاده از تکنولوژی مدرن با سرعت زیادی در حال رشد است و بیش از ۸۰ درصد کشور زیر پوشش مخابراتی جی‌اس‌ام قرار دارد. در افغانستان بیش از ۳۰ هزار نفر صاحب تلفن هستند و ۸۰ برابر آن در این کشور صاحب تلفن همراه هستند. در این کشور بیش از ۳٫۶ میلیون نفر کاربر اینترنت هستند. همچنان وزارت مخابرات افغانستان از دو سال پیش روی پروژه فیبر نوری کار می‌کند که با تکمیل این پروژه، افغانستان به خطوط جهانی فیبر نوری وصل خواهد شد.
آبشار دورک در نزدیکی روستای دورک از توابع پشتکوه شهرستان فریدون‌شهر واقع شده و از یک دیواره بلند شنگی به پایین می‌غلطد. روستای دورک در کنار رودخانه آب گوران، در حدود ۱۴۰ کیلومتر از فریدون‌شهر فاصله داشته و مسیرهای ارتباطی این روستا، در اکثر اوقات زمستان به دلیل بارش برف بسته می‌شود. طبیعت زیبای این روستا و روستاهای اطراف آن از قبیل کلوسه، روستای وستگان و کاهگان بسیار بکر و ناشناخته بوده و نیاز به توجه و امکانات بیشتری دارد.
جنبه دیگر محرمانگی، حفاظت از جریان ترافیک در مقابل تحلیل است. این کار مستلزم این است که حمله‌کننده نتواند مبدأ، مقصد، تعداد دفعات ارسال پیام، یا سایر ویژگی‌های ترافیک را در امکانات ارتباطی مشاهده نماید.
امروزه این مسئله پذیرفته شده است که بانکداری الکترونیکی می‌تواند به دو جریان مجزا تقسیم شود: یکم عبارت است از محصولات پول الکترونیکی، به ویژه در شکل محصولاتی که ارزش را ذخیره می‌کنند و دیگری عبارت است از تحویل یا دسترسی الکترونیکی به محصولات. این‌ها محصولاتی هستند که به مصرف‌کننده این امکان را می‌دهند تا از وسایل ارتباطی الکترونیکی استفاده کرده و به این ترتیب به خدمات پرداخت قراردادی دسترسی داشته باشند.
ارتباطی دگر انگیخت ز من شرع و طریق عارف مست منم زاهد هشیار منم
بسیاری از محققان هوش مصنوعی دریافتند که اگر از نام لکه دار "هوش مصنوعی" پرهیز کنند و در عوض وانمود کنند که کار آنها هیچ ارتباطی به هوش ندارد، می‌توانند بودجه بیشتری تهیه کنند و نرم‌افزار بیشتری بفروشند. این امر به ویژه در اوایل دهه ۱۹۹۰، در دومین " زمستان هوش مصنوعی " صدق می‌کرد.
گولد از این استدلال که تحول هیچ ارتباطی با همراستا بودن «پیشرفت» دراز مدت ندارد، طرفداری کرد. تفسیرهای غیرقانونی اغلب تکامل را به شکل نردبانی برای پیشرفت ترسیم می‌کنند که به سوی ارگانیسم‌های بزرگتر، سریعتر و باهوش تر پیش می‌روند. این تفاسیر اینگونه فرض می‌کنند که این مکانیسم‌ها ارگانیسم‌ها را به سمتی هدایت می‌کند که در نتیجه تکامل به نوعی موجودات زنده پیچیده‌تر و در نهایت شبیه به انسان می‌رسند.
ز خورشید رخش محروم نبود دیدهٔ داغم بود با چشم روزن، ارتباطی روشنایی را
عشق آسمان است و روح زمین؛ یعنی عشق فاعل است و روح قابل‌. بدین نسبت میان ایشان ارتباطی است معنوی، او این را درمی‌کشد و این او را برمی‌کشد تا معنی رابطه‌ی او درکشنده است و این برکشنده. و آنچه عاشق به معشوق مایل است و معشوق به عاشق ناظر است ازین جهت است و این از فهم اهل علم دورست و از نظر بصیرت ایشان مستور است. زیرا که علم نقیب بارگاه است، در درگاه، ترتیبِ خیل و حشم و وجود و عدم نگاه دارد و اما بر ادراکِ اسرار پادشاه کاری ندارد. و خاصیّت عشق هم اینجا از تأثیر فرومانَد زیرا که تأثیر خاصیت او آن بوَد که قابل را مستعد قبول فعل فاعل کند چون کرد فاعل بر کارست و قابل در دیدارست وَذلِکَ سِرُّ عَجیبٌ.