ارت
معنی کلمه ارت در لغت نامه دهخدا

ارت

معنی کلمه ارت در لغت نامه دهخدا

( آرت ) آرت. [ رَ ]( اِ ) نام پرنده ای. || مِرفَق. آرنج. آرج.وارن. بندگاه ساعد و بازو. آرن. رونکک و بعید نیست که به این معنی مصحف آرن باشد. و رجوع به آرج شود.
ارت. [ اَ ] ( حرف ربط + ضمیر ) مخفف اگر تو. اگر ترا :
گرد گرداب مگرد ارت نیاموخت شنا
که شوی غرقه چو ناگاهی ناغوش خوری.لبیبی ( از فرهنگ اسدی نخجوانی ).
ارت. [اَ رَت ت ] ( ع ص ) گنگلاج. شکسته زبان. گرفته سخن. ( مهذب الاسماء ). آنک زبان وی درآویزد در سخن. ( تاج المصادر بیهقی ). آنکه زبانش درآویزد در سخن گفتن. ( زوزنی ).
ارت. [ اَ رَت ت ] ( ع اِ ) از اعلام مردان.
ارت. [ اِرْ رَ ] ( ع اِ ) رجوع به ارّة شود.

معنی کلمه ارت در فرهنگ فارسی

( آرت ) نام پرنده آرنج
از اعلام مردان

معنی کلمه ارت در دانشنامه عمومی

آرت. ای آرتی یا آرت ( به انگلیسی: Android RunTime ) ( مخفف انگلیسی: ART ) نرم افزار جدیدی است که به صورت آزمایشی در نگارش ۴٫۴ سیستم عامل اندروید توسط شرکت گوگل عرضه شده است. این نرم افزار به صورت یک سکوی رایانش کار کرده و می تواند وظیفهٔ اجرای نرم افزارهای سیستم عامل اندروید را برعهده بگیرد. آرت، در نگارش ۵ اندروید، جایگزین ران تایم پیشین ( یعنی دالویک ) شده و استفاده از دالویک متوقف شده است.
آرت به روشی کاملاً متفاوت از دالویک، نرم افزارها را اجرا می کند. در روش به کار رفته در دالویک، توسعه دهندگان فقط بخشی از کدهای هر اپلیکیشن را تولید می کنند و سپس کد تولیدی باید در هر بار اجرا روی دستگاه، از یک ران تایم عبور کرده و پس از تفسیر، اجرا شود. این روش بهینه نیست و در هر بار اجرا، کل منابع سخت افزاری را درگیر می کند، ولی در عوض امکان تولید آسان نرم افزار برای دستگاه ها و معماری های مختلف را می دهد.
اما آرت این رویه را تغییر داده است و در بار اولی که یک نرم افزار نصب می شود، کد بایتی ( ByteCode ) آن را به کد ماشین ( MachineCode ) تبدیل می کند تا در واقع آن نرم افزار به یک نرم افزار بومی ( Native ) تبدیل شود. برای نمونه، تصور کنید که مرورگر رایانه چطور با کشکردن صفحات وب، بارگذاری و گشودن دوبارهٔ آن ها را سریع تر می کند.
با این روش جدید که کامپایل جلوتر از زمان ( Ahead - Of - Time یا AOT ) نام دارد، نیاز به فعال سازی هر بارهٔ یک ماشین مجازی یا یک کد مفسر از بین خواهد رفت و اجرای اپلیکیشن ها بسیار سریع تر خواهد شد. طبق بررسی های اولیه، زمان بازشدن نرم افزارها به طور میانگین به نصف کاهش یافته، زمان پاسخگویی دستگاه سریع تر شده و عمر باتری آن نیز بالا رفته است.
ران تایم جدید اندروید معایبی دارد که می توان به افزایش نسبی زمان اولیه برای نصب هر نرم افزار و همچنین افزایش فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی نرم افزارها را اشاره کرد.
آرت (تگزاس). آرت ( به انگلیسی: Art ) یک منطقهٔ مسکونی در ایالات متحده آمریکا است که در شهرستان ماسون، تگزاس واقع شده است. آرت ۱۸ نفر جمعیت دارد و ۴۱۶ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
معنی کلمه ارت در فرهنگ فارسی

معنی کلمه ارت در دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] شخص دارای لکنت ، تبدیل کننده حرفی به حرف دیگر ، تبدیل کننده لام به تا و همچنین ادغام کننده حرفی در حرف دیگر بر خلاف تلفّظ مردم را اَرَتّ می گویند و ارتّ به همه معانی یاد شده در باب صلات به کار رفته است.
امامت ارتّ به معنای نخست برای غیر ارتّ مکروه است، اما به دیگر معانی به قول مشهور جایز نیست.

معنی کلمه ارت در ویکی واژه

اِرت
اِرتَ
(برق): سیمی که به کمک آن، دستگاه الکتریکی به زمین متصل می‌شود تا جریان الکتریکیِ ناخواسته به زمین هدایت شود. در اصطلاح فنی سیم اتصال به زمین یا اِرت.
(ادیان): تلفظ یا معنی آرتا و رتا در زبان آشوری. اِرتَ ممکن است ترجمه ناقص اِیرتَ باشد یا بالعکس اِیرتَ ترجمه ناقص اِرتَ باشد؛ که در زبان معیار باستان به صورت آرتا یا اَرته یعنی سپیده‌دمان است.

جملاتی از کاربرد کلمه ارت

ارتعاش و شادی و وجد و نشاط ارتعاش و شوق و رقص و انبساط
این جایزه در بیش از ۱۰۰ رشته به برندگان اهدا می‌گردد که برخی از آن‌ها در ارتباط مستقیم با موارد جنسی است و برخی دیگر به ژانرهای دیگری تعلق می‌گیرد. تعدادی از این جایزه‌ها به ژانرهای مشابه فیلم‌های غیر پورن و بقیه به تصاویر و فیلم‌های پورنوگرافی/اروتیک اهدا می‌شود.
در خرابی هاست چون چشم بتان تعمیر من مرحمت فرما ز ویرانی عمارت کن مرا
جلد نخست اشوزدنگهه به نام اشوزدنگهه: اسطوره هم‌اکنون توسط نشر موج در تیر ماه ۱۳۸۷ منتشر شده‌است. این در حالی است که به گفتهٔ نویسنده این کتاب بیش از یک سال و نیم در انتظار مجوز از وزارت ارشاد بوده. همچنین جلد دوم اشوزدنگهه با نام اشوزدنگهه: اهریمنان یکه‌تاز نیز پس از حدود پنج سال توقیف و انتظار برای مجوز، سرانجام در تابستان ۱۳۹۳ با حذف و سانسور برخی بخش‌ها منتشر شد. این در حالی است که جلد سوم این سه‌گانه به نام اشوزدنگهه: حماسهٔ نجات بخش در تابستان ۱۳۹۲ با تأخیر بسیار و بدون حضور جلد دوم آن! به چاپ رسیده بود.
هست می‌دانم درین وادی، گذاری خضر را نقش پایی هرکجا دیدم، زیارت می‌کنم
گرچه بود از نخست بد کارت عذر کار تو خواست گفتارت
ارتم شدری (اوکراینی: Артем Альбертович Щедрий؛ زادهٔ ۹ نوامبر ۱۹۹۲) بازیکن فوتبال اهل اوکراین است.
هرگز مباد بندی بر کارت اوفتاده از کارم ار چه بندی هرگز نمیگشائی
وی دربارهٔ نظارت بر رهبری گفته‌است که:
سامانه اس-۳۰۰ در تاریخ۲۹ فروردین سال ۱۳۹۵ در محل قبر روح‌الله خمینی در رژه نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران از مقابل جایگاه عبور کرد که شاید بتوان به وسیلهٔ آن به اینکه سامانه اس-۳۰۰ به ایران تحویل داده شده‌است استناد کرد و به نوعی با تحویل کامل اس ۳۰۰ و پس گرفتن شکایت ایران پرونده پرتنش اس ۳۰۰ بسته شد
ای کور و کران مژده که روح القدس آمد از معجزه لعل مسیحای صدارت
تو زین سان محتشم نومید چون هستی اگر ناگه بشارت در رساند قاصدی کان نازنین آمد
از گل روی تو، غافل که تواند گل چید؟ که ز شبنم عرق شرم تو بیدارترست
به راحت مخسب آن قدر تا توان که خارت شود زیر تن پرنیان
خانمان ما به غارت برد و یک موئی نماند هرچه با ما دید سر تا پا به غارت می برد
هند، ایران و پاکستان کنسولگری‌های خود را در این شهر برای تجارت، روابط سیاسی و نظامی در این شهر دایر کرده‌اند.