ارادتمند

معنی کلمه ارادتمند در فرهنگ معین

(اِ دَ مَ ) [ ع - فا. ] (ص مر. ) آن که ارادت می ورزد، مخلص .

معنی کلمه ارادتمند در فرهنگ عمید

۱. دارای صمیمیت و دوستی بسیار.
۲. عنوانی که شخص هنگام حرف زدن از خود برای اظهار تواضع به خود می دهد: ارادتمند بسیار مشتاق شما هستم.

معنی کلمه ارادتمند در فرهنگ فارسی

آنکه ارادت دارد، کسی که ارادت میورزد، ارادت پیشه وارادت شعار وارادت کیش هم میگویند
( صفت ) آن که ارادت میورزد ارادت کیش ارادت شعار . توضیح این صفت غالبا در تعبیر از اول شخص ( گوینده ) و بهنگام اظهار محبت و دوستی و ادای احترام بکار میرود .

معنی کلمه ارادتمند در ویکی واژه

آن که ارادت می‌ورزد، مخل

جملاتی از کاربرد کلمه ارادتمند

نام روزنامه از نام سید جمال‌الدین واعظ گرفته شده بود زیرا ناشر افکار و سخنرانی‌های او بود، به این جهت روزنامه ای منحصربه‌فرد بود که نظرات یک نفر را منعکس می‌کرد. صاحب امتیاز آن میرزا محمدحسین اصفهانی از دوستان و ارادتمندان سید جمال بود وی پس از کشته شدن سید، روزنامه دیگری بنام «جمالیه» را منتشر می‌کرد. بعضی معتقدند مؤسس واقعی روزنامه الجمال مجدالاسلام کرمانی است.
سفری حکم آبشخورم از سمنان رخت اقامت به ری کشید، به دستور اسفار سابقه در جوار مرحوم فاضل خان که مرا مهربان خداوند بود واین بنده خاکسار نیز مملوکی ارادتمند مقامت جستم از سعایت ارباب کید و اصحاب حسد پاک روان و صافی ضمیر شهریاری از وی مکدر بود و خانه و مستغلاتش به ضبط دیوان مقرر. با چهل نفر بسته و پیوسته در طرفی از عمارات خارجه میرزا زین العابدین کاشی منزل داشت. ظرفیت مکان با خویشان کاشانه وفا نکردی تا به زحمت مهمان و بیگانه چه رسد. از باب ضرورت و تشویر دولت حضورش بر خود حرام کردم و بی اجازت و رضای سرکارش به تبدیل مقام فرمود، امشب با تو کاری واجب دارم، اگر تا نیم ساعت از شب گذشته فراغت خواست، البته شرفیاب حضور خواهم گشت، والا فردا صبح دولت دست بوس حاصل خواهد شد. نمیدانم مجال مقالی که قرار بود از باب سرکار سیف الدوله میرزا و کمترین با نواب بهاء الدوله در میان آرند بر زبان آمد یا نه؟ به مرتضی علی قسم می خواهم رابطه ارادت خاکسار و التفات ایشان استوار ماند، والا با وجود بی گناهی سر موئی تزلزل و اندیشه ندارم و مخاصمه با ابنای ملوک عار کس نیست، زهی سعادت آن کوچک که خصم بزرگ دارد، گر بکشم زهی طرب ور بکشد زهی شرف.
پادشاهی بس ارادتمند بود طالب درویش و دانشمند بود
ارادتمند شما، نتیجه ۳ سال کار بر روی این آلبوم است. این پروژه در طول کار بر روی آن، تحت تأثیر تغییرات مفهومی و صوتی زیادی قرار گرفت. گرانده، شروع کار بر آلبوم را در ۱۰ اوت ۲۰۱۰ شروع کرد، زمانی که در مجموعه تلویزیونی ویکتوریوس بازی می‌کرد؛ و او با قرارداد بستن با ریپابلیک رکوردز به‌طور رسمی کار بر روی آلبوم را در ۱۰ اوت ۲۰۱۱ شروع کرد.
از راه سعادت گمراهست آنکس که ارادتمند تو نیست
زیارتگاه سلطان در نزدیکی محلی به نام پردیور واقع شده که از اماکن مقدس دین یارسان و همچنین ارادتمندان به ایشان از جمله اهل حق ها و سایر مسلک ها به شمار می‌آید. زیارتگاه‌های چند تن دیگر از بزرگان یارسان مانند خاتونه رزبار و سید محمد گوره سوار نیز در این نقطه واقع شده‌اند که نشان از اهمیت این مکان فقط برای دین یارسان دارد. همچنین بقایای یک پل تاریخی در مکان پردیور قرار دارد که در گذشته روستای شیخان را به روستای هاوار در کردستان کنونی عراق مرتبط می‌کرده‌ است. در نزدیکی این مکان آبشار خروشان رودخانهٔ سیروان بی‌صدا می‌شود که در باورهای شفاهی مردم به قداست مکان پردیور و شخصیت‌های مدفون در آن ربط داده می‌شود.
پس از ۲ سال در ۶ نوامبر ۲۰۱۵ گرانده تأیید کرد که در آینده ورژن اصلی این آهنگ را منتشر خواهد کرد، سپس ۹ ماه بعد، در ۲ اوت ۲۰۱۶ ورژن اصلی این آهنگ را همراه با آهنگ " عشق افسونگر " (یکی از آهنگ‌های منتشر نشده آلبوم ارادتمند شما) منتشر کرد.
براساس توافقات مذکور، سید مرتضی جزایری که در جلسه حضور داشت از طرف سید هادی میلانی مأموریت یافت، طی دیداری با امینی، نظر او را جویا شود. این ملاقات انجام شد و امینی کلیات نقشه را پذیرفت. این دیدارها چندین بار و بعضاً به واسطه شخصی به‌نام رحیم خبازباشی - از ارادتمندان سید هادی میلانی - با قرنی و امینی تکرار شد و در حالی‌که طرح به مرحله عملیاتی نزدیک می‌شد، ماجرا از طریق یکی از عوامل نفوذی ساواک در زمره مشاوران سید هادی میلانی در مشهد لو رفت و منجر به دستگیری سید مرتضی جزایری و محمدولی قرنی شد.
در این کنج رنج و کلبه شکنج چیزیکه دل از تیمارهای نگفته باز جوید، و جان مهجور از اسرار نهفته بدو راز گوید، املای آن سیمین بنان است و انشای آن شیرین بیان تا دست از توسل آن پاکدامن جداست و ساعد از اعشاق آن لطیف گردن رها، آن نگارش های رنگین گزارش را که به تنگ ها شکر است و به سنگ ها گهر، از مهجور مستمند دریغ ندارند و ذمت ارادتمندان را نیز برجوع هر گونه فرمایش مملوک مهر و مرهون منت سازند، دیده جان را جواهر سرمه امید سواد آن خجسته مراد است و خاطر مسکین را از همه عالم تواصل تعلیقات علیه اجل هرگونه مرام و مراد دل مجاور را امید است و چشم بر در انتظار سفید، مصرع: بدست باش که لطفی به جای خویشتن است، و التفاتی بزرگ در حق من خواهد بود.
ارادتمند، جانی دالر نام مجموعه نمایش‌های رادیویی بود که در دهه ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ از رادیو ایران پخش می‌شد. این مجموعه بر پایه مجموعه‌ای آمریکایی به همین نام تهیه می‌شد. حیدر صارمی نقش جانی دالر را در این مجموعه بازی می‌کرد و کارگردانی آن را نیز بر عهده داشت. جلال نعمت‌اللهی مترجم این مجموعه بود.
همه‌چیز من یه پروژه الهام گرفته از آلبوم قبلی آریانا به نام ارادتمند شما است. اگرچه این همه‌چیز من بهتر از ارادتمند شما در ۲۰۱۳ است. آهنگ‌های «مشکل» و «رهایی» مانند تک آهنگ‌های «برای آخرین بار» و «چرا سعی می‌کنید» دارای ملودی زیبا و بی عیب و نقص است که معمولاً برای بزرگ‌ترین خواننده‌های بزرگ زن پاپ در جهان می‌باشد.
در سطح بین‌المللی، ارادتمند شما وارد ۱۰ آلبوم برتر جدول‌های رسمی کشورهای استرالیا، کانادا، دانمارک، ایرلند، ژاپن، هلند و انگلستان شد.
گراندِی قبل از شروع فعالیت رسمی موزیکال خود در دو ترانه از ساندتراک سریال ویکتوریوس (۲۰۱۱) همکاری داشت. وی طی یک قرارداد ضبط با ریپابلیک رکوردز فعالیت رسمی خود را در ۲۰۱۳ شروع کرد، نخستین آلبوم استودیویی خود، ارادتمند شما را در ۲۰۱۳ منتشر نمود که در بیلبورد ۲۰۰ آمریکا، رتبه نخست را کسب کرد. تک ترانه آغازین آلبوم، «راه»، با رتبه ۹ وارد ۱۰ ترانه برتر ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد شد. منتقدان محدوده گستره صوتی گرانده در این ترانه را با گستره صوتی ماریا کری مقایسه کردند.
ارادتمند شما (สุดเสน่หา) یک فیلم عاشقانه تایلندی به کارگردانی اپیچاتپونگ ویراستاکول است که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد.