ارائه

ارائه

معنی کلمه ارائه در لغت نامه دهخدا

( ارائة ) ارائة. [ اِ ءَ ] ( ع مص ) نمودن. ( غیاث ). بنمودن. نشان دادن.
- ارائه دادن و ارائه کردن ؛ نمودن. نشان دادن.
- ارائه طریق ؛ راه نمودن. رهبری.راهنمائی. رهنمونی. دلالت.
|| اری اﷲبفلان ؛ بنماید خدای مردم را عذاب و هلاک او را. ( منتهی الارب ). || شناسانیدن. || بیناکردن.

معنی کلمه ارائه در فرهنگ معین

(اِ ئِ ) [ ع . ارائة ] (مص م . ) نمودن ، نشان دادن .

معنی کلمه ارائه در فرهنگ عمید

۱. نشان دادن، نمایاندن.
۲. بیان کردن، گفتن: ارائهٴ دلیل.

معنی کلمه ارائه در فرهنگ فارسی

( مصدر ) نمودن نشان دادن نمایش دادن . یا ارائ. طریق . راه نمودن رهبری راهنمایی رهنمونی دلت . یا به محض ارائه . به مجرد نشان دادن در همان لحض. نمایش و نشان دادن و نمودار ساختن .

معنی کلمه ارائه در دانشنامه عمومی

ارائه، فرایند عرضه یک موضوع به مخاطب است. ارائه معمولاً به صورت نمایش، معرفی، سخنرانی، یا صحبت است که برای آگاه سازی، ترغیب، الهام بخشی، دادن انگیزه، معرفی ایده یا کالای تازه و ایجاد حس خوب به کار می رود. همچنین این اصطلاح می تواند برای معرفی یا پیشکشی رسمی یا آیینی یا Debutante استفاده شود. در برخی قالب های خاص، ارائه به معنی اشاره به نکته کلیدی است.
برنامه ارائه، اغلب، برای ایجاد درونمایه ارائه استفاده می شود. همچنین برخی از برنامه های ارائه، اجازه می دهند ارائه ها به صورت مشترک، توسعه داده شوند. نمونه آن استفاده از اینترنت برای کسانی است که در مکان جغرافیایی دوری از یکدیگر قرار دارند. می توان از بینندگان برای ترکیب درونمایه منابع گوناگون در یک ارائه استفاده کرد.
برخی از محبوب ترین نرم افزارهای ارائه در سراسر جهان، از سوی اپل، گوگل، و مایکروسافت ارائه شده اند. مایکروسافت پاورپوینت و گوگل اسلایدز ابزارهای مؤثری برای توسعه اسلایدها برای ارائه هستند. گوگل اسلایدز به گروه ها اجازه می دهد که با استفاده از گوگل درایو با یکدیگر همکاری کنند تا هر حساب را هنگام ویرایش، به روزرسانی کنند. درونمایه هایی چون نوشته، نگاره، پیوند، و جلوه دیداری، به هر یک از برنامه های ارائه افزوده می شوند تا اطلاعات یکدست و سودمندی را به یک گروه ارائه کنند.

معنی کلمه ارائه در ویکی واژه

esibizione
نمودن، نشان دادن.

جملاتی از کاربرد کلمه ارائه

اینتقسیم میتوزی سلولی — که باعث ایجاد دو سلول مشابه می‌شود — یک مثال از یک نمونه اولیه است که از خود تکثیر می‌کند و همان مدل اولیه را به همه ارائه می‌دهد. هنگامی که یک سلول تجزیه می‌شود دو تا از سلول مورد نظر ایجاد می‌شود. به عبارت دیگر کلاس نمونه کلاسی مشابه خود (سلول مشابه خود) ایجاد می‌کند.
آریستاگوراس برادرزادهٔ هیستیه (هیساتئوس) حاکم سابق شهر میلت بود که کمک‌هایی را به داریوش بزرگ هخامنشی در هنگام لشکرکشی به سرزمین سکاها ارائه داده بود. داریوش در ازای این خدمات حکومت میلت و میرسین (محلی در کنار رود ستریمون) را به او داد. اما بعدها به او مظنون شد و حکومت ستریما و میلت را از او گرفت و برادرزاده‌اش آریستاگوراس را جایگزین او کرد.
الگوی ساختاری ام‌وی‌سی به جداسازی داده‌های کاربرد (از جملهٔ محتویات بخش مدل) از مؤلفه‌های ارائه شده به‌صورت گرافیکی (بخش نما) و منطق مربوط به پردازش ورودی‌ها (بخش کنترل‌گر) اقدام می‌نماید.
کسب مقام نخست نمایشگاه جهانی مکزیکوسیتی از میان ۳۶ استاد برجسته جهان در ۱۹۷۴، دریافت دیپلم افتخار از نمایشگاه جهانی مونترال کانادا با ارائه بیش از ۲۵ قطعه کنده‌کاری شده برجسته کاری و قلم‌زنی شده بر روی طلا و نقره در ۱۹۷۲ و کسب عنوان حکاک برجسته و دریافت نشان طلا از نمایشگاه صنایع دستی ایران در ۱۳۵۵ از جمله جوایز و افتخاراتی است که وی در طول حیات هنری خود کسب کرده. بیشتر آثار هنری هاکوبیان در موزه‌های بانک مرکزی ایران متروپولیتن نیویورک بیروت ایروان مونترال کانادا توکیو واتیکان و وین نگهداری می‌شود
گرچه ارائه دهندگان می‌توانند با توجه به اینکه چه تکنولوژی ای به بهترین نحو نیازها را پاسخ می‌دهد و به هنگام نیاز آن را تغییر دهند که این کار بدون موافقت یا رضایت مشتریان انجام می‌گیرد.
مدیریت انتقال تکنولوژی یکی از گرایشهای جدید مدیریت در مقطع دکترا می‌باشد که نخستین بار در دانشگاه علامه طباطبایی ارائه گردیده‌است.
اولین سمت حزبی اشپر، ریاست انجمن رانندگان حزب برای حومه وانزه برلین بود؛ او تنها ناسیونال سوسیالیست شهر بود که ماشین داشت. اشپر گزارش فعالیت‌هایش را به کارل هانکه، رهبر حزب که در ویلایی در منتهی‌الیه غربی برلین مستقر بود، ارائه می‌داد.
در سال ۱۹۷۳ هم باستان‌شناس انگلیسی کالین رنفرو این فرضیه را ارائه کرد که استون‌هنج مرکز کنفدراسیونی از جوامع خان‌سالار عصر برنزی بوده.
سخنرانی‌های الهی قمشه‌ای  حول چند محور اساسی و زیربنایی ارائه می‌گردد. برای نمونه به چند مورد اشاره می‌شود، از جمله:
در صورت عدم پذیرش اظهارنامه مالیاتی یا عدم ارائه آن به سازمان امور مالیاتی، ممیز مربوطه به صورت علی الرأس مالیات را محاسبه نموده و به مودی اعلام می‌نماید و نظر ممیز و کارشناس سازمان امور مالیاتی ملاک پرداخت مالیات می‌باشد.