ادیت

معنی کلمه ادیت در فرهنگ معین

(اِ ) [ انگ . ] (اِمص . ) ویرایش .

معنی کلمه ادیت در فرهنگ عمید

= ویرایش

معنی کلمه ادیت در ویکی واژه

ویرایش.

جملاتی از کاربرد کلمه ادیت

ور در آزادیت چون خر راه نیست هم‌چو دلوت سیر جز در چاه نیست
هنگامی که ویکرامادیتیا تحویل داده شد، هنوز هیچ جنگ‌افزاری در داخل ناو نصب نشده بود، و ناو برای دفاع از خود به گروه جنگی خود وابسته بود. این مشکل در طول تعمیرات کوتاه ناو در آوریل تا ژوئن ۲۰۱۵ اصلاح شد، که به چهار سامانه دفاع نزدیک دریایی ای‌ک-۶۳۰ و یک سیستم موشک سطح‌به‌هوای باراک ۱ مجهز شد. این ناو تا ۴۸ موشک حمل خواهد کرد.
ادیت کلمن (۱۹۵۱–۱۸۷۴) یک طبیعت‌گرای استرالیایی بود که مشاهدات مهمی در مورد سندرم های گرده افشانی انجام داد.
از میدان جمع میدان انقطاع زاید. قوله تعالی: «انی مهاجر الی ربی» انقطاع از غیر حق بریدن است، و با حق بودنست. منقطعان با حق سه مردانند: یکی بعذر، و دیگر بجهد، سیم بکل. منقطع بعذر را سه نشانست: نفس مرده، و دل زنده، و زبان گشاده. و منقطع بجهد را سه نشانست: تن در سعی، و زبان در ذکر، و عمر در جهد. و منقطع بکل را سه نشانست: با خلق عادیت، و با خود بیگانه، و از تعلق آسوده.
کسی پیدا نماید کو شود او اگر کردی چنین دادیت نیکو
فنون مربوط به میکس صدا در صنعت ضبط و نشر موسیقی، سینما، تلویوزیون و اجرای زنده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرایند به طور کلی توسط یک مهندس میکس صدا عملیاتی می‌شود و ابزار کاری آن، یک دستگاه صدا آمیزی و یک محیط کار صوت دیجیتال است.در ابتدا صدای خام را فردی متخصص (صدابردار)سر صحنه فیلمبرداری ضبط میکند سپس آن صداها توسط طراح صدا یا همان صداگذار ادیت و در هم آمیخته میشود و نهایتاً خروجی گرفته میشود.
حرف غم و شادیت ز دفتر هستی یک سخن است، آری انتخاب ندارد
مُصَوَّل: آنچه در سوختن به حدّ رمادیت نرسد.
شادیت انده شود امسال اگر برگذری بر درو بر برزنم
ادیت کمبل در سال ۱۹۵۱ درگذشت. مجموعه ای از مدال‌ها و آثار شخصی و نامه‌های او در موزه جنگ کانادا نگهداری می‌شود.
از نسیت الحوت اگر یادیت هست همچو آن ماهی بخضری آشنا
ادیت لوسی بونگو اوندیبا در ۱۰ مارس ۱۹۶۴ به دنیا آمد. او دختر دنیس ساسو نگوسو، رئیس‌جمهور کنگو بود. بنا به گزارش رویترز، ازدواج او با رئیس‌جمهور بونگو در ۴ اوت ۱۹۸۹ از نظر سیاسی به عنوان نمونه ای از همکاری بین دو کشور تلقی شد.
فرید موفق به دریافت چند جایزه مهم ادبی اروپا، از جمله «جایزه آکادمی زبان و شعر آلمان» (۱۹۸۷), جایزه شعر شیلر (۱۹۶۵)، «جایزه ادبی اتریش» (۱۹۷۲), «جایزه ادیتور بین‌المللی» (۱۹۷۷), «جایزه ادبی وین» (۱۹۸۵) و «جایزه ادبی برمن» (آلمان غربی ۱۹۸۳) شد.
هیچ شادیت را مباد زوال هیچ اندوهت از زمانه مباد
همچنین کنسرتو گیتار آهنگساز روسی بوریس آسافیف را به صورت ادیت شده با انتشارات اُرفه منتشر کرد. اثر ناتمام آلکساندر تانسمن (یادبودی برای مانوئل دوفایا) که به صورت نیمه کاره رها شده بود توسط جیلاردینو کامل و منتشر شد.
چند سال بعد جارموش فیلمی ساخت با عنوان «قطار اسرارآمیز». یک مرد سیاهپوست که کت و شلوار قرمز رنگی به تن دارد در هر سه اپیزود فیلم حضور دارد و نقش مسئول پذیرش هتل است. این مرد که نقش غیرمتعارفی را ایفا می‌کند همان خواننده قطعه من تو را جادو کرده‌ام، است: خواننده بزرگ موسیقی بلوز و راک اند رول. او را غیرعادیترین خواننده موسیقی راک تا به امروز می‌دانند.
خرد بطعنه همیگویدم که خوش میباش اگر بکاست ز شادیت در غمت بفزود
او را آن ایمان بود و زیادت، بلک ایمان صدیقان داشت، اما غرض، او را ایمان انبیا و خاصان و عین‌الیقین بود و آن توقع داشت، چنانک آوازه‌ی شیری در اطراف جهان شایع گشته بود، مردی از برای تعجّب از مسافت دور قصد آن بیشه کرد برای دیدن آن شیر، یکساله راه مشقت کشید و منازل بُرید، چون در آن بیشه رسید و شیر را از دور بدید ایستاد و بیش نمی‌توانست رفتن، گفتند «آخر شما چندین راه قدم نهادیت برای عشق این شیر و این شیر را خاصیّتی هست که هرکه پیش او دلیر رود و به عشق دست بر وی مالد هیچ گزندی به وی نمی‌رساند و اگر کسی ازو ترسان و هراسان باشد شیر از وی خشم می‌گیرد بلک بعضی را قصد می‌کند که چه گمان بد است که در حق من می‌برید؟! چیزی که چنین است یک ساله راه قدم‌ها زدی اکنون نزدیک شیر رسیدی این استادن چیست؟ قدمی پیشتر نهید» کس را زهره نبود که یک قدم پیشتر نهد. گفتند «آن همه قدمها زدیم آن همه سهل بود یک قدم اینجا نمی‌توانم زدن» اکنون مقصود عمر از آن ایمان آن قدم بود که یک قدم در حضور شیر سوی شیر نهد و آن قدم عظیم نادر است، جز کار خاصان و مقرّبان نیست. آن ایمان به جز انبیا را نرسد که دست از جان خود بشستند.
بعد از دفن پیکر منتظری در «حرم فاطمه معصومه» جمعیت در خیابان‌های اطراف به ویژه خیابان ارم مشغول راهپیمایی و سردادن شعارهای تند سیاسی هستند. مردم شعار می‌دادند «تسلیت کینه‌ای نمی خوایم، نمی خوایم»، «منتظری نستوه راهت ادامه دارد، حتی اگر دیکتاتور بر ما گلوله بارد»، «منتظری مظلوم، آزادیت مبارک»، «منتظری نمرده، این دولته که مرده»، «دیکتاتور دیکتاتور، منتظری راهش ادامه دارد»، «موسوی کروبی تسلیت تسلیت».
نادیت یوم الملتقی اذ حار عقلی و التقی هذا بقاء فی البقا هذا نعیم سرمد