ادامه دادن

معنی کلمه ادامه دادن در فرهنگ فارسی

( مصدر ) مداومت کردن دنبال کردن کاری را پیوسته گردانیدن .

معنی کلمه ادامه دادن در ویکی واژه

continuare

جملاتی از کاربرد کلمه ادامه دادن

در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱ دولت محلی تصمیم به لغو لوایح ارائه شده ایالتی گرفت و سپس هر دو مجلس در تاریخ ۲۹ نوامبر لایحه «قوانین مزرعه» را تصویب کردند. پس از اعلام لغو «قوانین مزرعه»، اتحادیه‌های کشاورزان به تقاضای حداقل قیمت‌های حمایت‌کننده ادامه دادند و هدف دولت را از دو برابر کردن درآمد کشاورزان تا سال ۲۰۲۲ یادآوری کردند.
پی از پایان جنگ تعدادی از آورو ۵۰۴ها به عنوان هواپیمای آموزشی در نیروی هوایی پادشاهی بریتانیا به خدمت ادامه دادند، ولی تعداد بسیاری از آن‌ها که مازاد مصرف بودند باری مقاصد نظامی و غیرنظامی به فروش گذاشته شدند. بیش از ۳۰۰ فروند ۵۰۴کی در بریتانیا دارای رجیستر غیرنظامی شدند که برای آموزش، تفریح، تبلیغات و نمایش‌های اکروباتیک هوایی به کار گرفته شدند. ۵۰۴های غیرنظامی به تعداد فروانی تا دههٔ ۱۹۳۰ به پرواز ادامه دادند.
خدمه در طول دور بعد، به بررسی فضاپیما، مشاهده ماه و عکس گرفتن از آن ادامه دادند. بورمن در طول سومین عبور، بخشی از دعایی را خواند. او تصمیم گرفته بود در کلیسای اسقفی سنت کریستوفر در نزدیکی سیبروک، تگزاس حضور یابد، اما پرواز آپولو ۸ مانع او شد. رود روز، یک فرد مذهبی و مهندس تیم کنترل مأموریت، پیشنهاد کرد که بورمن دعای خود را ضبط کند و در طول حضور خود در کلیسا آن را دوباره پخش کند.
با این وجود، چندین شاهزاده باوندی همچنان در مناطق کوچک محلی مازندران به حکومت ادامه دادند. از یک شاهزاده باوندی به نام ابو جعفر محمد در کمک به مجدالدوله علیه شورشی دیلمی ابن فولاد در سال ۱۰۱۶م. و علیه حاکم کاکویی محمد بن رستم دشمنزیار در سال ۱۰۲۸ نام برده می‌شود که ممکن است خودش از تبار باوندیان باشد.
روش پیزوالکتریسیته تأثیر متقابل فشار مکانیکی و نیروی الکتریکی را در یک محیط اثر پیزو الکتریسیته می‌گویند. به‌طور مثال بلورهایی وجود دارند که در اثر فشار مکانیکی، نیروی الکتریکی تولید می‌کنند و برعکس ایجاد اختلاف پتانسیل در دو سوی همین بلور و در همین راستا باعث فشردگی و انبساط آن‌ها می‌شود که ادامه دادن به این فشردگی و انبساط باعث نوسان و تولید امواج می‌شود. مواد (بلورهای) دارای این ویژگی را مواد پیزو الکتریک می‌گویند. اثر پیزو الکتریسیته فقط در بلورهایی که دارای تقارن مرکزی نیستند، وجود دارد. بلور کوارتز از این دسته مواد است و اولین ماده‌ای بود که برای ایجاد امواج فراصوت از آن استفاده می‌شد که اکنون هم استفاده می‌شود.
جمعه ۱۷ تیر، کارگران مجتمع سونگون ورزقان برای چهارمین روز پی در پی به اعتصاب خود ادامه دادند. اعتصاب آنها در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان انجام شده‌است. تا کنون از سرنوشت ۶ تن از کارگران دستگیرشده این مجتمع اطلاعی در دست نیست.
با آغاز سده‌های پانزدهم و شانزدهم میلادی روند کاتولیک شدن ارمنی‌های ایتالیا که به‌طور روزافزونی با مردم ایتالیا ادغام می‌شدند شدت گرفت با این وجود برخی از سازمان‌ها و تشکیلات ارمنی به وظیفه و عملکرد خود در کمک به حفظ هویت ملی ادامه دادند که در نتیجه آن، اولین کتاب‌ها به زبان ارمنی (صنعت چاپ ارمنی) در ونیز به چاپ رسیدند.
به دلیل این سیلی در مراسم اسکار ویل اسمیت در ۲ آوریل ۲۰۲۲ از آکادمی اسکار استعفا داد و رئیس آکادمی نیز استعفای او را پذیرفت، اما آنها به تحقیقات خود در این باره ادامه دادند، در نهایت هیئت مدیره آکادمی، در تاریخ ۸ آوریل۲۰۲۲ ضمن عذرخواهی از راک و بینندگان تلویزیونی اعلام کردند که وی را به مدت ۱۰ سال از حضور در برنامه‌های خود محروم می‌کنند. اسمیت نیز گفته است رفتارش غیر قابل توجیه است و به تصمیم آکادمی احترام می‌گذارد.او باری دیگر در تاریخ ۲۹ ژوئیه از اقدام خود در مراسم اسکار، عمیقا اظهار پشیمانی کرد.
در اوایل سپتامبر ۱۹۴۹، УПА به شکل رسمی منحل شد، اما بعضی اعضای آن تا سال ۱۹۵۶ به عملیات ادامه دادند. در مارس ۲۰۱۹، اعضای زنده مانده از УПА توسط دولت اوکراین به عنوان کهنه‌سرباز شناخته شدند.
استون مارتین یک تولیدکننده اتومبیل در بریتانیا است که به اشکال مختلف در فرمول یک شرکت کرده‌است. این شرکت برای اولین بار در فصل ۱۹۵۹ در فرمول یک شرکت کرد، جایی که آنها با پیشرانه ساخت خود برای اولین بار با شاسی دی‌بی‌آر۴ آغاز کردند، اما موفق به کسب هیچ امتیازی نشد. آنها در طول فصل ۱۹۶۰ به عملکرد ضعیف خود ادامه دادند و یک بار دیگر در به دست آوردن هیچ امتیازی ناکام ماندند و در نتیجه، استون مارتین پس از ۱۹۶۰ تصمیم به ترک فرمول یک گرفت.