اداري

اداري

معنی کلمه اداري در لغت نامه دهخدا

اداری. [ اِ ری ی ] ( ع ص نسبی ) منسوب به اداره. || عضو اداره.

معنی کلمه اداري در فرهنگ معین

( اِ ) [ ع - فا. ] (ص نسب . ) ۱ - منسوب به اداره ، وابسته به اداره . ۲ - آن که در اداره کار کند.

معنی کلمه اداري در فرهنگ عمید

۱. مربوط به اداره: میز اداری.
۲. کارمند اداره.
۳. ویژگی کاری که در اداره انجام می شود: جریان اداری.

معنی کلمه اداري در فرهنگ فارسی

( صفت ) ۱ - منسوب به اداره وابسته به اداره : کارهای اداری . ۲ - عضو اداره آنکه در اداره کار میکند کارمند اداره یا امور اداری . قسمتی از امور عمومی است که مربوط به اداره نمودن افراد مردم و اجرائ روز مر. قوانین است و نشان. آن ارتباط دایم مائ موران دولت با مردم می باشد .

معنی کلمه اداري در دانشنامه عمومی

اداری ( به انگلیسی: Adari ) در هند است که در اوتار پرادش واقع شده است.
اداری ۱۲٬۰۰۶ نفر جمعیت دارد.

معنی کلمه اداري در ویکی واژه

منسوب به اداره، وابسته به اداره.
آن که در اداره کار کند.

جملاتی از کاربرد کلمه اداري

معاونت اداري و مالي صندوق توسعه ملی در فاصله سالهاي ٩٢ تا ٩٤ ،