اخیرا

معنی کلمه اخیرا در لغت نامه دهخدا

( اخیراً ) اخیراً. [ اَ رَن ْ ] ( ع ق ) سپس. پس از همه. در آخر. در زمان بازپسین. بتازگی. در این نزدیکیها.

معنی کلمه اخیرا در فرهنگ معین

( اخیراً ) (اَ رَ نْ ) [ ع . ] (ق . ) در آخر، به تازگی ، جدیداً.

معنی کلمه اخیرا در فرهنگ عمید

در زمان نزدیک به حال، به تازگی، نزدیک به زمان گفتگو.

معنی کلمه اخیرا در فرهنگ فارسی

سپس پس از همه در آخر در زمان باز پسین بتازگی دراین نزدیکیها. توضیح قاعد. چون وزن فعل دارد تنوین نباید بگیرد ولی در کتابهای لغت معاصر هم بکار رفته است چنانکه در ( المنجد ) ذیل ماد. ( اخر ) آمده .

جملاتی از کاربرد کلمه اخیرا

من محو ماه و ماه در آن آب غرق بود‬ ‫من باخیرام سئلده بوْغولموش آیا‬
قیمت فلز منیزیم در سال ۱۹۹۵ از ۲۳۰۰ دلار در روز به ۱۳۰۰ دلار در هر تن کاهش یافت، اما اخیراً (۲۰۰۴) بیش از ۲۳۰۰ دلار در تن صعود کرد، به دلیل افزایش قیمت فروسلیسون، انرژی و حمل و نقل قیمت منیزیم افزایش پیدا کرده‌است.
اگر شما اخیراً این مقاله را به‌عنوان صفحهٔ نیازمند ترجمه برچسب زده‌اید، لطفاً عبارت{{جا:نیاز به ترجمه|صفحه=الگوریتم اثبات کار |زبان=نامشخص |نظر= }} ~~~~را به پایین این بخش از فهرست صفحه‌های نیازمند ترجمه به فارسی بیفزایید. لطفاً
اگر شما اخیراً این مقاله را به‌عنوان صفحهٔ نیازمند ترجمه برچسب زده‌اید، لطفاً عبارت{{جا:نیاز به ترجمه|صفحه=آر سی ۴ |زبان=نامشخص |نظر= }} ~~~~را به پایین این بخش از فهرست صفحه‌های نیازمند ترجمه به فارسی بیفزایید. لطفاً
در زمان عباس میرزای قاجار این بنا به محل قورخانه و مخزن مهمات لشکر تبدیل یافت و به‌همین سبب نیز نام «ارگ» به آن دادند. از ارگ علی‌شاه اکنون ویرانه‌ای بیش نمانده‌است. بلندی ساختمان فعلی ۲۵–۲۶ متر و دهانهٔ محراب آن ۳۸ پا و ۶۹ پله بین دو دیوار از سمت خاور دارد که می‌توان به بالای بنا رفت. در زمان [رضاشاه] قسمتی از پهنهٔ اطراف آن را به صورت باغ و گردشگاه عمومی (باغ ملی) درآوردند و سالن نمایشی نیز در کنار آن بنا کردند. اخیراً نیز در برنامه‌های شهرداری تبریز این مسئله منظور شده و قرار است اطراف آن را به‌صورت میدان و خیابان وسعت بدهند؛ به‌طوری‌که بنای باقی‌مانده که نماد تبریز است، در وسط میدان قرار گیرد.
اگر شما اخیراً این مقاله را به‌عنوان صفحهٔ نیازمند ترجمه برچسب زده‌اید، لطفاً عبارت{{جا:نیاز به ترجمه|صفحه=ازدواج مجدد |زبان=نامشخص |نظر= }} ~~~~را به پایین این بخش از فهرست صفحه‌های نیازمند ترجمه به فارسی بیفزایید. لطفاً
او بعنوان ششمین فرزند امان‌الله اردلان (عزالممالک) و روشنک سالور در ۳۱ مهر ۱۳۰۸ به دنیا آمد. اردلانها یکی از خانواده‌های معروف کرد هستند. در زمان تولد ابوالفتح پدرش والی گرگان بود. وی با توجه به پست‌های دولتی مختلف پدرش در مدارس متعددی در سراسر کشور تحصیل کرد. پس از پایان دبیرستان تحصیلات خود را در دانشکده فنی دانشگاه تهران آغاز کرد. اشتیاق او به صنعت دریانوردی که اخیراً در کشور تأسیس شده بود، مشوقش برای پیوستن به نیروی دریایی شاهنشاهی شد و برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی برق به انگلستان رفت.
تاجیک‌ها، هزاره‌ها و پشتون‌ها که اخیراً به این ولایت آمدند، در این منطقه زندگی می‌کنند.
در مورد چگونگی تفسیر عبارت رجل سیاسی و مذهبی اختلاف نظرهایی وجود دارد؛ مجلس ایران اخیراً و در جریان اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری تلاش کرد این عبارت را اصلاح کند، اما شورای نگهبان با دخالت مجلس در این مورد مخالفت کرد.
هر کار شبح واقعیت قتل دیگری را تشخیص می‌دهد و نسخه جدیدی از برنامه اخیراً متوقف شده در عرض چند میلی ثانیه را آغاز می‌کند. تنها راه برای کشتن هر دو شبح، کشتن آنها به‌طور همزمان (بسیار دشوار) یا سقوط عمدی سیستم بود.
اولین بازی این مجموعه که فاینال فانتزی نام داشت، در ۱۸ دسامبر ۱۹۸۷ در ژاپن و برای سیستم سرگرمی نینتندو منتشر شد. از آن زمان تاکنون مجموعه فاینال فانتزی ۱۵ بازی اصلی و تعداد زیادی بازی بازسازی شده و مشتق‌های رسانه‌ای منتشر کرده است. اخیراً اسکوئر انیکس عناوین قدیمی بازی را بازسازی کرده و در پلتفرم‌های دیگر منتشر داده است. با بیش از ۳۰ سال فعالیت، این مجموعه از کهن‌ترین مجموعه‌های رسانه‌ای و بازی‌های ویدئویی در طول تاریخ است.