احتمالا

معنی کلمه احتمالا در لغت نامه دهخدا

( احتمالاً ) احتمالاً. [ اِ ت ِ لَن ْ ] ( ع ق ) محتملاً. شاید.

معنی کلمه احتمالا در فرهنگ معین

( احتمالاً ) (اِ تِ لَ ) [ ع . ] (ق . ) شاید.

معنی کلمه احتمالا در فرهنگ فارسی

شاید

جملاتی از کاربرد کلمه احتمالا

برخی از مقالات در سایت‌های محبوب چین همچنین شرکت ورزشکاران نظامی آمریکایی در بازی‌های جهانی نظامی ووهان ۲۰۱۹ را که تا پایان اکتبر سال ۲۰۱۹ ادامه داشت را مشکوک دانسته و گمان می‌رود که این ویروس را آنها مستقر کرده‌اند. آنها ادعا می‌کنند که نگرش بی احتیاطی و نتایج نامتناسب ورزشکاران آمریکایی در این بازیها نشان می‌دهد که آنها ممکن است برای اهداف دیگری در آنجا حضور پیدا کرده و در واقع احتمالاً این یک عملیاتی جنگی باشد. اینگونه پست‌ها اظهار دارند که محل زندگی آنها در مدت اقامتشان در ووهان نیز، نزدیک بازار عمده فروشی غذاهای دریایی هوآنان، جایی که اولین موارد شناخته شده از بیماری در آنجا مشاهده شده‌است، بوده.
بعضی وسواس در ازاله نجاست بر ایشان غالب شده، و راضی به طهارت آنچه به فتوای شریعت مقدسه پاک است نمی گردند و احتمالات بعیده که موجب نجاست شود فرض می کنند و چون پای مال و شکم به میان آمد، به هر وضعی که باشد آن را حلال می سازند بلکه بسا باشد حرام محض را می خورند، و محملهای بعیده از برای حلیت آن بیان می نمایند و حال اینکه این احتیاطی که در نجاست دارند اگر بر عکس می شد و در اکل مال می بود به دینداری نزدیکتر بود.
در مارس ۲۰۲۲ پژوهشی به سرپرستی تیموتی داویل از دانشگاه بورنموث به این نتیجه رسیدند که احتمالا استون‌هنج یک تقویم خورشیدی است که با الهام از فرهنگ مصر باستان ساخته شده‌است. برای مصریان باستان از تقویم خورشیدی، روش رسمی آنها برای تعیین روز و ماه سال بوده‌است. شکل و ترتیب قرارگیری سنگ‌های استون‌هنج می‌تواند نشانگر ترتیب روزها و هفته‌ها و ماه‌های سال باشد.
مرکب است (این حدس احتمالاً منطقی است از آن جایی که تعداد اعداد اولی که به ازای
چندین نقش برجسته وجود دارد که نشان می‌دهد گلادیاتور ها از سلاحی خمیده برای مبارزه با یکدیگر استفاده می‌کردند؛ بحث است که اینها (همچنین احتمالا در جنگ با ریتاری‌ها) احتمالا به آربلای‌ها مشهور بودند، هرچند به عنوان سیزور نیز مشاهده شده‌اند که علیه ریتاری‌ها در حال لشکرکشی بودند. از سیزور‌ها، یا در واقع کسانی‌که باورمندند معادل آربلاس‌‌ها هستند، در سده یکم پیش از میلاد در یک طومار از سوی مدرسۀ آموزشی گلادیاتورها (لودوس) ذکر یاد شده است.[نیازمند منبع]
اخباری از نسل جدید مربیان ایرانی است که احتمالاً با آمدن این نسل رویکرد جدیدی در فوتبال ایران مشاهده شود و سطح فنی فوتبال ایران بسیار پیشرفت می‌کند.
و او را دریا انداختند. او کم کم به کرانه‌ای رسید (احتمالاً به ساحل ازو، هوکایدوی کهن) و یک آینو∗ به نام ابیسو سابورو وی را گرفت و رعایت کرد.
زامبادا در طول تاریخ از نزدیک با کارتل خوارز و خانواده کاریلو فوئنتس کار کرده است، در حالی که روابط مستقلی با تأمین کنندگان کوکائین کلمبیایی حفظ کرده است. زامبادا از سال ۱۹۹۸ توسط دادستانی کل مکزیک تحت تعقیب بوده است، زمانی که در مجموع ۲٫۸ میلیون دلار جایزه برای او و پنج تن دیگر از رهبران کارتل خوارز صادر کرد. او تا سال ۲۰۱۶ که ال چاپو دستگیر شد، با مشارکت خواکین «ال چاپو» گوزمان، کارتل سینالوآ را رهبری کرد. زامبادا اکنون احتمالاً فرماندهی کامل کارتل سینالوآ را به عهده گرفته است. زامبادا احتمالاً بادوام‌ترین و قدرتمندترین قاچاقچی مکزیک است. او ممکن است جراحی پلاستیک کرده و خود را مبدل کرده باشد تا بتواند در سراسر مکزیک حرکت کند.
الثائر، امام زیدی، درسال ۳۴۵ ه‍.ق برای کمک خواستن از مرزبان به آذربایجان رفته بود که علت این احتمالاً تشابه کلی مذهبی بین آنها بوده‌است.
به‌طور متوسط به ازای هر ستاره حداقل یک سیاره وجود دارد. حدوداً از هر ۵ ستارهٔ خورشیدسان[الف] هر کدام ۱ سیارهٔ به اندازه زمین[ب] در کمربند حیات[پ] دارند که انتظار می‌رود نزدیکترین آنها در فاصله ۱۲ سال نوری از زمین باشد. با فرض وجود ۲۰۰ میلیارد ستاره در کهکشان راه شیری،[ت] ۱۱ میلیارد سیاره با اندازه زمین به‌طور بالقوه زیست‌پذیر در راه شیری وجود دارد که اگر کوتوله‌های سرخ شامل شوند، به ۴۰ میلیارد افزایش می‌یابد. تعداد سیارات سرگردان در کهکشان راه شیری احتمالاً به تریلیون می‌رسد.
و فرقه ای دیگر هستند که کمال را منحصر در عبارت فهمی می دانند و روزگار عزیز خود را صرف فهمیدن مطالب غیر، که صحت آنها معلوم نیست می کنند بلکه گاه است از برای عبارتی وجوه بسیار، و احتمالات بی شمار پیدا می کنند و مدتهای مدید از عمر را به دانستن احتمالات عبارت مخالف مذهبی، ی فاسقی در مسأله ای که نه به کار دنیا می آید، و نه به کار آخرت ضایع می کنند و این عمل لغو را کمال و دانش می دانند و از تحصیل معارف باز می مانند.
این متن کامل‌تر این قصیده است که «امید سروری» در «سفینهٔ ترمذ» گردآمدهٔ «محمد بن یغمور» احتمالاً مربوط به قرن هشتم یا بعد از آن یافت است. به نظر می‌رسد قصیده خطاب به «عنصری» سروده شده باشد.
احتمالات تمیزش وهم چندین خیرو شر آفتابی در وبال تهمت رأس و ذنب