اتحادیه

معنی کلمه اتحادیه در فرهنگ معین

(اِ تِّ یُِ ) [ ع . ] (اِ. ) ۱ - انجمن ، هر انجمنی که اهدافی مشترک داشته باشد. ۲ - تشکیلات صنفی برای حمایت از حقوق شغل و حرفة مشخص .

معنی کلمه اتحادیه در فرهنگ فارسی

( اسم ) ۱ - اجتماعی که برای دفاع از منافع اقتصادی مشترک تشکیل میشود سندیکا. ۲ - انجمن .

معنی کلمه اتحادیه در فرهنگستان زبان و ادب

{syndicate, syndicat (fr. )} [عمومی] تشکیلات صنفی برای حمایت از حقوق شغل و حرفۀ مشخص

معنی کلمه اتحادیه در ویکی واژه

sindacato
انجمن، هر انجمنی که اهدافی مشترک داشته باشد.
تشکیلات صنفی برای حمایت از حقوق شغل و حرفة مشخ

جملاتی از کاربرد کلمه اتحادیه

این شبکه در زمینه مسابقات ورزشی مختلف، از جمله فوتبال، هاکی روی یخ، بسکتبال، گلف، تنیس، اتحادیه راگبی و دیگر موارد از جمله مسابقات رادیویی پخش فعالیت می‌کند.
بودجهِ اتحادیه‌ای هند برای بودجهِ اتحادیه‌ای هند (۰۶–۲۰۰۵)|۰۶–۲۰۰۵ معادل ۵٫۱۴٫۳۴۴ کرور روپیه برابر با ۱۱۸ میلیارد دلار بود. عواید مالیاتی هند معادل ۲٫۷۳٫۴۶۶ کرور روپیه (۶۳ میلیارد دلار) است. کسری بودجه هند معادل ۵/۴٪ برابر با ۱٫۳۹٫۲۳۱ کرور (۳۲ میلیارد دلار) است.[۱۲]
بوری از نام‌های سرخ‌پوستان بومی آمریکایی که بر بسیاری از کشتی‌های نیروهای دریایی ایالات متحده در دوران پس از جنگ داخلی گذاشته شده بود، متنفر شد و در جریان دورهٔ کوتاه خود به عنوان وزیر نیروی دریایی، تعداد زیادی کشتی‌ها را به‌نام ایالات اتحادیه، موجودات و شخصیت‌های برجستهٔ اسطوره‌های کلاسیک یونان و روم یا نام‌های دیگری که به معنی قدرت یا توانایی بودند، تغییر داد. فلوریدا، سنتور و توراندو نام‌های نمونه‌ای بودند که بوری انتخاب نموده بود.
لایحهٔ در ۱۷ ژوئیه سال ۱۹۸۵ در کنگره نود و نهم (۱۹۸۵–۱۹۸۶) ارائه شد تا اتحادیه ارتش و نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا به رسمیت شناخته شود. این لایحه از سوی رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت آمریکا امضاء شد تا از تاریخ ۶ نوامبر سال ۱۹۸۶ نافذ شود. این سازمان وطن‌پرست اساساً توسط ۳۰ مرد در اوهایو تحت نام «اتحادیه سربازان منظم» در ۳۱ مارس سال ۱۸۸۸ شکل گرفت. سپس نام این سازمان در ۱۱ نوامبر سال ۱۸۹۱ به «اتحادیه ارتش و نیروی دریایی منظم ایالات متحده آمریکا» تعدیل نام کرد و در ۱۵ اکتبر سال ۱۸۹۷ یک‌بار دیگر در قانون ایالت اواهایو درج گردید و در ۱۹ اکتبر سال ۱۸۹۹ در تمام ایالات متحده آمریکا رسمی شد.
وی در ۲۵ ژانویهٔ ۱۹۴۰ در به دنیا آمد و از کالج دولتی هنرهای زیبای پانوس ترلمزیان فارغ‌التحصیل گشت. وی برنده جوایزی همچون مدال موسس خورناتسی است. وی اتحادیه نقاشان ارمنستان بود وی در ۲۱ نوامبر ۲۰۱۶ در سن ۷۶ سالگی در ایروان درگذشت.
بررسی و تأیید پروژه‌هایی که نیاز به حمایت مالی صندوق ویژه اتحادیه دارد.
فعالیت‌های این اتحادیه بر حمایت از زنان در صنعت فیلم‌سازی و سینما متمرکز است.
اتحادیه ملی اوکراینی (اوکراینی: Український Національний Союз») حزبی سیاسی در اوکراین است که توسط تورتیکولی ویتالی رهبری می‌شود.
در سال ۱۸۶۵ پس از اختراع تلگراف حدود بیست کشور اروپایی نهادی را تحت عنوان اتحادیهٔ بین‌المللی تلگراف تأسیس نمودند که نخستین مقررات بین‌المللی ارتباطات راه دور (مخابرات) در آن به تصویب رسید.
در تاریخ ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ اولین اعتصاب‌ها در صنایع نفت شکل گرفت. اتحادیه‌های کارگری مختلف از این اعتصاب‌ها حمایت کرده واز بقیه کارگران خواسته‌اند به این اعتصابات بپیوندند.