ائولی

معنی کلمه ائولی در ویکی واژه

یکی از دو لهجه محلی یونان باستان که آثار ادبی و تغزلی با آن نگاشته میشد.

جملاتی از کاربرد کلمه ائولی

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال تسویکاو، باشگاه فوتبال هانوفر ۹۶، باشگاه فوتبال یونیون برلین، باشگاه فوتبال اف‌سی فرانکفورت، باشگاه فوتبال کیکرز اوفنباخ، باشگاه فوتبال آینتراخت فرانکفورت، و باشگاه فوتبال سن پائولی اشاره کرد.
ال گور زادهٔ واشینگتن دی سی، و فرزند دوم از دو فرزند آلبرت گور پدر، نمایندهٔ مجلس ایالات متحده و بعدها سناتور ایالات متحده از تنسی، و پائولین لافن گور، نخستین حقوق‌دان زن از دانشگاه خود بوده‌است. او تا حدودی از مهاجران اسکاتلندی-ایرلندی است که برای اولین بار در اواسط قرن ۱۷ در ویرجینیا مستقر شدند، و بعد از جنگ انقلاب به تنسی نقل مکان کردند. خواهر بزرگتر او نانسی لافن گور، که در سال ۱۹۳۸ متولد شده‌بود، در سال ۱۹۸۴ در اثر سرطان ریه درگذشت.
وی در تاریخ ۱۰ آپریل سال ۱۹۶۲ به دلیل خونریزی درون مغزی از دنیا رفت. خواهر وی، پائولین، گفته‌است که جان لنون چند ماه قبل از مرگ در یک زدوخورد ضربه‌ای به سر ساتکلیف زده و همین باعث مرگ وی شده‌است.
استخراج هیدرولیکی، روش اصلی استخراج کائولینیت در معادن کورنوال و دوون واقع در جنوب غربی انگلستان است.
همایند کانی‌شناسی (پارانژ) آن آلونژن- آلونژن- کائولینیت- اپسونیت است.
در پایان دهه ۲۰ و آغاز دهه ۳۰ میلادی، آینتراخت مسابقات و جام‌های محلی و منطقه‌ای بسیاری را برد. قهرمانی آنها در لیگ‌های منطقه‌ای شامل قهرمانی در کریسلیگا نوردماین، سپس در بزیرکسلیگا ماین و همچنین بزیرکسلیگا ماین-هسن بود. آنها در ۱۹۳۰ و ۱۹۳۱ از رقابت‌ها در مسابقه حذفی (پلی-آف) در مرحله یک‌چهارم نهایی حذف شدند و در سال ۱۹۳۲ به فینال مسابقات رسیدند ولی در آخرین مرحله با نتیجهٔ ۲–۰ به بایرن مونیخ باختند. بایرن در آن سال اولین قهرمانی خود در لیگ آلمان را به دست آورد. در دوران آلمان نازی، فوتبال آلمان چینش و مرتب‌سازی جدیدی پیدا کرد و آینتراخت در لیگ گائولینا سادوست شرکت کرد؛ جایی که اکثراً در بالای جدول لیگ قرار می‌گرفت و یک‌بار هم ذر سال ۱۹۳۸ قهرمان شد.
در 26 ژوئن 1886، فردیناند فردریک هنری مویسان سرانجام در انجام الکترولیز بر روی هیدروژن فلوراید بی آب برای ایجاد عنصر خالص فلوئور گازی احساس راحتی کرد. هانری مویسان قبل از استفاده از هیدروژن فلوراید، از نمک های فلوراید با الکترولیز استفاده می کرد. بنابراین در 28 ژوئن 1886 آزمایش خود را در مقابل آکادمی علوم انجام داد تا کشف عنصر جدید فلوئور را نشان دهد.  در حالی که تلاش می کردند فلوئور عنصری را از طریق الکترولیز نمک های فلوراید پیدا کنند، بسیاری از شیمیدان ها از جمله پائولین لویه و ژروم نیکلز از بین رفتند.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال هرتابرلین، باشگاه فوتبال انرژی کوتبوس، باشگاه فوتبال سن پائولی، باشگاه فوتبال مونیخ ۱۸۶۰، و باشگاه فوتبال دینامو درسدن اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است، می‌توان به باشگاه فوتبال سمپدوریا، باشگاه فوتبال سن پائولی، باشگاه فوتبال کروتونه و باشگاه فوتبال لوکوموتیو زاگرب اشاره کرد.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است، می‌توان به پائولینا اشاره کرد.